My Kindle – Happiness is a box from Amazon

ככה נראה האושר, כרגע (ברמה הרכושנית, קפיטליסטית, גאדג'טית, לא רוחנית במיוחד – אבל זה אני…)

Kindle_0277_110506

הביטלס אמרו את זה קודם, באלבום הלבן שלהם – Happiness is a warm gun

happiness-is-a-warm-gun-75831983

צ'ארלס מ. שולץ טען אחרת – Happiness is a warm puppy בציטוט הכי מפורסם מסדרת הקומיקס שלו – פינאטס (Peanuts)

happiness_is_a_warm_puppy

ואני? אני קבעתי קביעה מדויקת לפני שנים רבות –

האושר הוא קופסא מאמזון – Happiness is a box from Amazon.

ברגע שאתה הולך לדואר ומקבל מעבר לדלפק את קופסת הקרטון הזו, אתה מתחיל לחייך. גם אם אתה יודע בדיוק מה תמצא בפנים כי הזמנת את זה מראש – אתה מחייך ויש איזו ציפייה דרוכה לפתיחת הקופסא. לא סתם הלוגו של אמזון הוא של חיוך רחב.

וכאן אני מגיע לתכלס – הקופסא שהגיעה לפני שבוע עם מכשיר הקינדל שלי (ההוא שמופיע בתמונה למעלה וזו היד שלי!)

מה זה קינדל?

אמזון קינדל (Amazon Kindle) הוא קורא ספרים אלקטרונים. מדובר במכשיר עם צג המבוסס על טכנולוגיה של נייר אלקטרוני ודיו אלקטרוני שיש להם תכונות של נייר, מבחינת איך שזה נראה, שזה לא מבריק באור שמש ומתנהג כמו דיו שחור על נייר. המכשיר מסוגל להחזיק בערך 3000 ספרים וניתן לקנות ספרים באמזון (כל ספר חדש יוצא גם לקינדל במחיר נמוך יותר) או להוריד בצורה חוקית ספרים מהאינטרנט (וכמובן, לחלשים מוסרית יש אופציה להוריד תכנים בצורה לא חוקית…). בדיון הקבוע של כל חובב גאדג'טים יש את השאלה הרגילה iPad vs. Kindle ורק אומר שאלו שני מכשירים שונים למטרות שונות ואפשר לקרוא ספרים על אייפד אבל זה לא כמו קינדל שהוא רק לקריאה של ספרים. ידידי טל גבעולי דן על כך בבלוגו. אני מתכוון להוסיף "פינת הגאון" בסוף הפוסט הזה למי שממש רוצה להתעמק עם הסבר (מאויר!) של איך זה עובד באמת.

אני קורא ספרים.

אני רוצה להיות מסוגל להזמין ספר חדש שיוצא באנגלית ולא לשלם על המשלוח וכיון שקשה לי לדחות סיפוקים אני מאושר מהיכולת לקנות את הספר באמזון ושהספר ינחת בחיקי החמים תוך 22 שניות. אני מאושר מהיכולת להחזיק קלאסיקות על המכשיר (שלושה בסירה אחת,  עליזה בארץ הפלאות, מרק טווין, ספר הג'ונגל, כל ספרי שרלוק הולמס ועוד טונות) בצורה חוקית עם יכולת לחפש ולסמן קטעים אהובים.

לכן ניצלתי את העובדה שהדולר נמוך, שאמזון הורידו מחירים והזמנתי לי קינדל. לפני שבוע בערך הגיעה החבילה ואיתה החיוך. החלטתי לעקוב אחר מנהג מקובל בקרב קהילת האינטרנט ולקיים מצוות Unboxing – לצלם פתיחה של קופסא.

אז הנה הקופסא עם ההבטחה הצנועה – קינדל. בלי תרועות וחצוצרות – פשוט וקל על קצה הקופסא

Kindle_0264_110506

והקופסא? אטומה לחלוטין מכל כיוון עם בקשה אחת פשוטה:

Kindle_0269_110506

וכשמושכים? החיוך של אמזון נשמר עדיין למרות שהחותם של הקופסא הוסר!

Kindle_0272_110506

בפנים, בעריסתו הלבנבנה, שוכב לו מכורבל מכשיר הקינדל החדש שלי, עטוף בחיתולי ניילון

Kindle_0275_110506

עכשיו כבר הפסקתי לצלם כי התשוקה לצעצוע חדש גברה על האחריות לקהל הקוראות והייתי חייב לקחת את העסק לידי. תוך דקות חיברתי את המכשיר לרשת האלחוטית הביתית, התחברתי במחשב הביתי לאתר של אמזון ורכשתי ספר חדש (שאותו רציתי לקרוא – How to Live Safely in a Science Fictional Universe: A Novel by Charles Yu). הקינדל היבהב לרגע ושניות ספורות לאחר מכך הספר הופיע בדף הבית של המכשיר ויכולתי להתחיל ולקרוא את הפרק הראשון

Kindle_0277_110506

אח"כ גם הוספתי את כריכת הקנבס שקניתי, המשדרגת את המכשיר, מגינה עליו (על צעצוע חדש שומרים!!!), עושה אותו יותר נוח לקריאה ויותר רציני למראה

Kindle_0286_110506

לשמחתי הרבה, כשמכבים את המכשיר הוא מעביר לתמונתו של סופר מת כלשהוא ומכבה את עצמו. בגלל תכונות הנייר האלקטרוני, אין לו צריכת חשמל והדף נשאר כך ואני זכיתי לפגוש את אלכסנדר דיומא (שלושת המוסקטרים, הצבעוני השחור, הרוזן ממונטה כריסטו ועוד)

Kindle_0288_110506

בהמשך גיליתי עוד המון דברים נחמדים (כמו מילון שברגע שעומדים על מילה מתרגם אותה, אפשרות לסמן קטעים ולכתוב עליהם הערה ואפילו לחלוק אותה עם שאר הקוראים או סתם מכרים ועוד ועוד ועוד). גיליתי גם שמאוד נוח לי לקרוא עם הקינדל שלי בכל מקום (לפני שמישהו ישאל – אני צריך עוד לקבל החלטה אסטרטגית בקשר לקריאה בשירותים – עוד לא החלטתי ובינתיים המכשיר לא חצה את המפתן).

לפני שאסיים את שיר ההלל לקינדל (זה גם חרוז) אבקש למשוך את תשומת הלב לפרט קטן על הקופסא, פרט ששמתי לב אליו ממש לפני שהשלכתי אותה לאשפה למחזור. אמזון, בשחצנות מסוימת, אבל עם ביסוס עובדתי מבטיחים משהו על הקופסא:

Kindle_0284_110506אני חייב לתת קרדיט לדף שלימד אותי איך לעשות את זה

הם מבטיחים לך חוויה ללא תיסכול – בוודאות ובסמכותיות של מכון התקנים.

בשבוע שעבר מאז אני מראה את הפלא לכל מי שעובר ברחוב. רק כשסגרתי את המעגל המצומצם החלטתי להעביר את המסר להמונים – אם אתם אוהבים לקרוא ספרים (לא בעברית…) – זה יופי של מכשיר, ויהיה עוד יותר מופלא כשיוסיפו לו את מגנון פיזור הריח.

ועכשיו נעבור ל:

פינת הגאון ע"ש אודטה דנין

הקינדל משתמש בטכנולוגיה של E Ink, דיו אלקטרוני של חברת E Ink Corporation. הניר מורכב מג'ולות, קפסולות שקופות קטנות שבהן יש חלקיקים שחורים ולבנים שטעונים במטען שלילי (שחור, כמה סמלי הוא ששחור הוא שלילי) חיובי (לבן) הקפסולות נתונות בין שתי אלקטרודות שקופות. אם יוצרים למעלה מטען שלילי אז השחורים ידחו למטה והלבנים יקפצו למעלה ונראה פיקסל לבן ולהפך. אבל, אפשר להפעיל חלקיקי פיקסל ולקבל גוונים של אפור

  1. שכבה עליונה
  2. שכבת אלקטרודה שקופה
  3. קפסולות זעירות שקופות
  4. פיגמנט לבן טעון חיובי
  5. פיגמנט שחור טעון שלילי
  6. שמן שקוף שבו מרחפים הפיגמנטים
  7. שכבת אלקטרודות המגדירה פיקסלים
  8. שכבת תמיכה לכל העסק
  9. אור שמגיע למשטח
  10. אור מוחזר לבן
  11. אור מוחזר שחור

צריכת החשמל נמוכה מאוד ולכן הקינדל מסתובב זמן רב – חודש (?!) בלי טעינה אם מכבים את האינטרנט האלחוטי.

זהו, גם גאונים צריכים לנוח. שלום ותקנו קינדל

פוסט זה פורסם בקטגוריה Creative, General, photography, עם התגים , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

תגובה אחת על My Kindle – Happiness is a box from Amazon

  1. שי הגיב:

    תתחדש, מכיר את ההרגשה.
    חוויה דומא יש בפתיחת האריזות של אפל רק ששם זאת אריזה חומה מבחוץ ולבנה מבפנים.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.