סובב מון-בלאן #4 – חותמים חצי יום חופש ב Courmayeur

תמיד זה קורה בסוף. אחרי שצברת נסיון, התעמקת ונעשית ממש טוב במשהו – זה נגמר. אחרי שלושה ימים של הליכה רצופה מבוקר ועד ערב, אתה קם בבוקר כמו קפיץ ומוכן לתת עבודה. אבל היום אנחנו הולכים בקטנה ונגיע בצהריים לעיר Courmayeur – עיירה איטלקית, הגבוהה ביותר במדינה ומרכז הסקי בחורף ומרכז המטיילים בקיץ. שם ניקח חצי יום חופש, לנוח ולתת לגוף קצת הפסקה מהמאמץ.

אין כמו להתעורר בהרים. הבקתה בקומבל נהדרת פרט לבעל הבית שהצליח לעצבן אותנו, את רוב השוהים, ישראלים ואחרים וגם את הצוות שלו שלא נראה מבסוט לחטוף על הראש. היא יושבת לה במיקום מושלם וכשיוצאים החוצה והטבע פשוט יושב לו ומחכה להסתער עליך בזרועות פתוחות ברגע שתדרוך מחוץ למפתן הדלת – זה מדהים כל פעם מחדש

TMB_DAY5_071228_190701

TMB_DAY5_082646_190701

TMB_DAY5_47_190701

המסלול היום פשוט. אנחנו מתעתדים להגיע לעיירה האיטלקית Courmayeur או קור-מאיור בשפת העברים. עיירת סקי, העיירה הכי גבוהה באיטליה ונקודת עצירה ומנוחה פופולרית על המסלול. יש שתי דרכים להגיע אליה מהנקודה שבה אנו עומדים ומתבוננים בפסגות – לרדת מהבקתה מ 1968מ’ אל העיירה בגובה 1240מ’ – או ללכת בירידה שהיא לפי כל התיעוד, לא ממש מעניינת או לרדת לכפר הקרוב ולתפוס אוטובוס לעיירה. הטהרנים שרוצים באמת לעשות את כ-א-א-א-ל המסלול מקפידים לרדת בשביל ואילו רוב ניכר של ההולכים צעדו לצידנו בדרך לתחנת האוטובוס בכפר La Visaille.

TMB Day5 Trail map

מראש ידענו שזה יום קצר ולכן הרשינו לעצמנו לחפף. לקום בשקט, לאכול לאט ולצאת מאוחר יותר עם כמות מרשימה של תמונות ופוזות של כולם.

TMB_DAY5_0037_190731

ארוחת בוקר של אלופים, מימין לשמאל: רונן, רוי, עופר, אנוכי, דרור, ירון ואבי

יצאנו את הבקתה, מלאי מרץ ועזוז, רק כדי להגיע לסלע הגדול בסיבוב, כ 50 מטר מהבקתה ולפתוח ברצף תמונות היסטרי.

TMB_DAY5_12_190701

אין לי שום כוונה לפגוע בשום ציבור אבל ערימת זכרים בגיל נאה, אנשים בעלי מקצועות חופשיים, שמנה וסלתה של החברה הישראלית, אנשים שראו דבר או שניים, מלח הארץ – כל אלו הצטלמו שוב ושוב כאילו היו ילדות אינסטוש בנות טיפשעשרה. אני כמובן לא מוציא את עצמי מהמחנה. אני חושב שאני נתתי עבודה יפה שם.

TMB_DAY5_090353_190701

TMB_DAY5_090533_190701

TMB_DAY5_090614_190701

TMB_DAY5_6431_190701

והנוף, אויש, איזה נוף של אגם קומבל וההרים הסוגרים עליו כעלי כותרת

TMB_DAY5_47_190701

אבל בסוף נגמרה הסבלנות (לפחות לא נגמר הפילם) וגם יש לוח זמנים של האוטובוס שצריך לעמוד בו ויצאנו לדרך. הצלחנו ללכת עוד 5 דקות עד שהגענו לגשר כל כך יפה שמיד עצרנו להצטלם!

TMB_DAY5_33_190701

הולכים על דרך עפר שהופכת לכביש ונהר זורם בשצף מטורף לידנו, ממלא את האוויר בשאון מרגיע ומקרר אותנו קצת, עם כל גל החום האירופאי שעובר עלינו. המים בצבע לא הגיוני של טורקיז. המים עשירים באבק סלעים שנטחנים תחת הקרח שזז לו במהלך החורף עד שנוצר סוג של אבק שמחזיר את האור ונותן צבע טורקיזי יפיפה גם לאגמים ובעיקר לזרמים המהירים שמערבלים את האבק ונראים חלביים-טורקיזי

TMB_DAY5_04_190701

וזה כל כך יפה שחייבים מיד לעצור ולהצטלם!

TMB_DAY5_094731_190701

ובמורד הדרך פוגשים פנים מוכרות. קלייר, שהלכה איתנו בימים האחרונים ונפרדה מאיתנו אתמול מהלכת לה לאיטה על השביל כשאנחנו מגיעים מאחור. היא כמובן מהטהרנים ויש לה כוונה ללכת את כל השביל ולכן שומרת נגיעה מהאוטובוס והולכת איתנו כברת דרך קצרה לפני שחותכת למעבר ההרים היורד לקורמאיור.

TMB_DAY5_6488_190701

הבעיה הפשוטה היא שברגע שאנחנו מפסיקים להצטלם ואשכרה הולכים, אז יש לנו קצב טוב. טוב מדי מה שאומר שנגיע הרבה לפני האוטובוס. אז עוצרים שוב לכל תופעת טבע יוצאת דופן וייחודית לטיול כמו פרפר שמתיישב על עופר

TMB_DAY5_095546_190701

TMB_DAY5_6486_190701

ואז כולם כל כך מאושרים שמיד צריכים למצוא ערוץ לתעל את כל האושר הזה בצורה ספונטנית

TMB_DAY5_093633_190701

בתחנת האוטובוס אנחנו פוגשים את כל גיבורי הימים האחרונים. את שלישיית האבות הישראלים עם שלושת בניהם, את שלושת החבר’ה מהצבא, את האבא והבת ועוד ערימה של גויים שהילכו לצידנו בימים האחרונים. כולם עולים לאוטובוס ויורדים לקורמאיור השוכנת ממש למרגלותיו של המון-בלאן

מצחיק להיכנס לחדר מלון אחרי כמה ימים של בקתות ותנאים פשוטים. יש גם שמחה של פגישה עם התיק ובגדים נקיים. רעננים אנחנו יוצאים למרכז העיירה לאכול. כולם חוגגים עם בגדים חדשים. צוות לינה צ’יפר אותנו יפה עם מלון נאה שיש לו גם ספא(יונצ’יק)

TMB_DAY5_120645_190701

איטליה או לא?

פיצריה שמתהדרת בתנור אבן ועצים מטפלת בנו יפה ולא להאמין איזה גודל פיצות אנחנו מחסלים. אפשר לומר שהוצאנו מספיק אנרגיה בימים האחרונים שמרגיש לנו שמגיע לנו.

TMB_DAY5_124814_190701

TMB_DAY5_124504_190701

מקום יפה קורמאיור, שילוב של עיירת סקי, עם גגות הציפחה הבנויים לקבלת כמויות השלג של החורף, עם ההרים והפסגות שסוגרות מסביב

TMB_DAY5_57_190701

TMB_DAY5_00_190701

את אחר הצהריים אנחנו עושים במלון, בבריכה ובספא. נותנים לשרירים קצת מנוח, מנצלים שיש קליטה לשיחות עם כל מי שצריך ודואג

TMB_DAY5_54_190701

אבל כאן יש גם בשורה פחות מוצלחת. ירון מקבל חדשות מהבית, ומבין שיש מצב שמחייב אותו לחתוך ולהגיע הביתה. הוא מזיז את הטיסה, דואג לאוטובוס לילה שיחצה את ההרים בחזרה לשדה התעופה ולפנות ערב אנחנו יוצאים לכבוש את קורמאיור ולארוחת ערב, להיפרד מירון ולמעשה שבעת המופלאים עומדים להפוך לששת המהממים. לפחות הספיק ללכת את רוב הרצף ואת החוויה המרשימה של כמה ימי הליכה רצופים עם כל הבקתות. (כיון שאני עצלן וכותב את זה הרבה אחרי, אני יכול לרמוז שהדברים הסתדרו, תודה רבה שדאגתן).

במסעדה טובה אנחנו נפרדים

TMB_DAY5_6506_190701

TMB_DAY5_192140_190701

ובעוד שירון עושה את דרכו לתחנת האוטובוס והביתה כל העננים האלו שהתגנבו לתמונות במהלך היום (גלולנה חזרה, תראו שעננים התחילו להופיע לקראת צהריים) החליטו לקחת את החוק לידיים ודפקו גשם משמעותי. ברקים קורעים את החשיכה ומאירים את ההרים הסוגרים מסביב. אני מאושר ומקווה שיעצרו מספיק מוקדם כדי שלא יעשו לנו בלאגן

TMB_DAY5_19_190701

ובעוד הגשם מטפטף דרך מרפסת החדר ומביא, לבסוף, קצת הקלה מחום היום בדמות רוחות קרירות וקריספיות אל החדר החם, אנחנו שוקעים בשינה. מחר אנחנו צפויים לבצע חיתוך במסלול ולחצות תחת המון-בלאן, היישר לצרפת ושאמוני, שם נמשיך במסלול.

פוסט זה פורסם בקטגוריה Sports, Travel, עם התגים , , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.