רואים גורילז במקומם הטבעי

הכי טוב לראות את ה Gorillaz במקומם הטבעי. זה עצוב להתבונן בהם ולשמוע אותם בסביבה מלאכותית. החוויה הזו של הפגישה (לגמרי לא מקרית, שלא תבינו לא נכון) מועצמת כשזה נעשה כמו שצריך.

כמו למשל ב Max-Schmeling-Halle בברלין.

נניח, כן? לצורך הדיון.

מזל שהיינו שם כדי לדווח.

אלו מהקוראים שלא התעדכנו , אתם יכולים לזנק ולראות את כל הסיפור בפוסט הקודם. הנה כאן.

אני ממתין פה, עד שתגמרו לקרוא. עושה קצת מתיחות, הגב מציק קצת וגם הכתף. מחכה לכם. יאללה…

BerlinNov17_090327_171116

חזרתם?

יופי אז נמשיך.

אז כמו שכבר קראתם, לקחתי את אוהד ויצאנו אל בירת הגרמנים לראות את הגורילז.

מי אלו הגורילז – תנו לי להשלים פערים.

2-D head filppedמי שאין לו כוח לחפירה קלה, יכול לדלג הלאה לסיפור ההופעה
עד לסימון הבא!

שני בריטים מאוד מוכשרים חברו להם יחד והמציאו להקה שמצד אחד היא מאוד מוצלחת ומאוד מתועדת ומצד שני לא קיימת. המוזיקאי דיימון אֲלְבֶּרְן והאנימטור ג’יימי היוּלֵט. אלברן הוא גם המוזיקאי מאחורי Blur והיולט הוא הקומיקסאי מאחורי Tank Girl, סדרת קומיקס מצליחה (וסרט אחד מחורבן).

הלהקה לא ממש קיימת בעולם האמיתי שלנו (מה זה אמיתי?!).

הם מורכבים מ4 חברים: מרדוק (Murdoc Niccals) הבסיסט הפלילי משהו, 2D, הזמר, קלידן והאיש שעומד בקדמת הלהקה שעיניו שחורות לגמרי אחרי שמרדוק פגע בו עם מכונית ישר בפנים כשניסה לגנוב קלידים. ראסל הובס (Russel Hobbs) הוא המתופף והגיטריסטית היפנית הקטנה נודל (Noodle) סוגרת את הרשימה.

הנה הם משמאל לימין – מרדוק, 2D, נודל וראסל הובס. כך הם נראו בתחילת הלהקה

Gorillaz-Phase-One

ככה הם נראים היום

B1quJWzvp1S._CR0,0,3840,2880_._SL1000_

מה שיפה בגורילז הוא שיש סיפור היסטורי מלא איך הם נפגשו ועל השדים ששכנו בגופו של ראסל, על נודל שחשבו שהיא נהרגה בהתקפה על האולפן רדוף הרוחות שבו הקליטו את האלבום הראשון. בכל אלבום יש איזה נבל ראשי שרודף אותם והם נלחמים בו ונמלטים.

ג’יימי היולט מגיע מעולם הקומיקס. הוא יודע איך בונים סיפור ואיך לקדם עלילה. כל ההיסטוריה של הגורילז היא כזו, מגובה בקליפים מדהימים ויזואלית שמספרים הלאה את קורות הלהקה.

המוזיקה היא פנומנלית. שילוב של רוק, פופ, היפ-הופ, קצת דאנס הרבה אלקטרוניקה – קשה להגדיר איזה ז’אנר היא בדיוק אבל דיימון אלברן הוא קוסם. האלבום השני, Demon Days הוא שילוב מעולה של הכל. בחלק גדול מהשירים מתארחים יוצרים וראפרים נוספים כמו לו ריד, סנופ דוג, דה לה סול ועוד.

מי שיש לו את הסבלנות לראות – הנה ההיסטוריה של הלהקה בקליפ מרשים של שעות ארוכות של עבודה של איש אחד באינטרנט (יש המון אנשים כאלו. איזה כיף!)

 

רגע, איפה אנחנו נכנסים כאן לתמונה?

אני מצאתי את הגורילז ב2001. שמעתי את Clint Eastwood ברדיו והוכיתי בתדהמה!
(אתם מכירים את השיר. 100%. הנה הוא)

זה היה מדהים ואז התחלתי לחרוש את האלבום הראשון Gorillaz. השני היה עוד יותר טוב, Demon Days וכך הלאה. הקליפים היו שונים מכל מה שהיה בשטח וכך נוצרה לה אהבה. כשערכנו לנדב יומולדת 12 בבית (ונשבענו זה לזו שלא נעשה זו שנית לאחר המפגע של עשרות ילדים מתבגרים בסלון ישראלי) השתמשתי בקליפים שלהם כסוג של וידאו-ארט ברקע כשניגנה מוזיקה נחותה יותר לאוזני בני התשחורת.

Clint Eastwood יצא בדיוק שנה לפני שאוהד יצא. מי ידע אז שיהיה לנו ילד שבעוד שנים יהפוך לגרופי קשה של הלהקה? לפני כמה שנים הנחתי אותם על שולחנו והצעתי לו שיקשיב ויסתכל. תוך חודשיים הוא כבר הכיר את כל המילים ולא רחק היום שידע לספר לי כל שיר מאיפה הוא, מה בדיוק הוא מספר בהיסטוריה של הלהקה ועוד מיני תופינים ומגדנות. הוא אימץ סגנון ציור שמזכיר את העבודה של ג’יימי היולט על הגורילז וזהו. a new fanboy was born

בתחילת 2017 לאחר שקט של כמעט 7 שנים שוחרר אלבום חדש וצליל חדש ודימויים חדשים לגורילז. היה ברור שסיבוב הופעות עולמי זה רק עניין של זמן ולכן לאחר כמה חודשים ויום אחרי שהוכרזו מועדי ההופעות נרכשו שני כרטיסים להופעה בברלין.

כמו כל דבר בחיים, בסוף זה הגיע.

2-D head filppedלטובת כל אלו שדילגו בחינניות על סיפורי העבר…
השענו לאחור, It’s show time

 

הנה, הכנתי כבר את רשימת השירים, כדי שיהיה קל יותר.

2D Holding Setlist

אפשר להקשיב לכל הרשימה דרך כאן

הכניסה ל Max-Schmeling-Halle בברלין משאירה אותך, חובב המוזיקה הישראלי, בקנאה. תור ארוך נכנס פנימה בקצב מהיר, כולל מישוש גופני ובלי שום ספק. לא מכניסים כלום.

אנחנו בקטע של הישיבה (לא מסומן) ונתתי לאוהד למצוא לנו מקום ולאחר בחינת כמה נקודות תצפית הוא בחר לו מקום והתיישבנו.

BerlinNov17_194357_171117

קצת התבאסתי שלא ירדנו לרצפת האולם אבל בדיעבד, כשראינו את הדוחק והלחץ והעובדה שהמשטח הוא ישר (זה אולם ספורט) דווקא המיקום שלנו נתן לנו לראות את כל הבימה והוידאואים מעולה. וכמו שהכרטיסים אמרו בשעה 20:00:00.00 כבו האורות והחלה הופעה.

על הופעת הקירור של הראפרית הבריטית Little Simz אין הרבה מה לומר פרט לעובדה שהיא הייתה ממש מונוטונית, לא ממש סחפה קהל ודי שיעממה אותי עד רמת נמנום קלה.

אבל ב 21:00 כבו האורות שוב ובאולם החל להתנגן ריף בס מאיים ושאגות

Hello, hello, is anyone there?
Hello, hello, is anyone there

לקול צווחת הקהל כולל שתי צווחות פרטיות שלנו עלה לבמה הגורילה העיקרי דיימון אלברן עם מקרופון של מגפון לתחילת השיר M1 A1.

BerlinNov17_224158_171117

יש לזה משמעות שאתה פותח בלהיט מהאלבום הראשון שלך ולא דוחף מיד את השירים החדשים. גם ישר לעניינים בלי “ערב טוב ברלין!” וכו’.

אני הייתי בהיי של הופעה. אוהד פשוט ריחף שתי מדרגות אושר מעלי.

אלברן דילג ישירות ל Last Living Souls ואחריו ל Rhinestone Eyes

BerlinNov17_211207_171117

המסך הענק שמאחוריו הקרין את הקליפים המתאימים של הגורילז בעיבודי וידאו להתאים אותם לאירוע ולפעמים פשוט נסחפתי להביט בקליפ המוכר והיפיפה וברקע ביצוע חי של המוזיקה.

הנה טעימה קלה – הכול בטלפון הסמסונג S7 שלי – מרשים לחלוטין.

זה היה מהפנט.

Gorillaz setlist at Max-Schmeling-Halle Berlin Germany THINעל הבימה היו המון אנשים. שישה זמרי רקע מעולים – שלוש זמרות סול ושלושה זמרים שמדי פעם קיבלו הזדמנות לתת בראש והיו מצוינים בפני עצמם (יש סרט תיעודי שלם על כך, זמרות רקע שרוצות לנוע  קדימה אל קדמת הבמה – Twenty Feet from Stardom). שני מתופפים שתפקדו במקום ראסל, המתופף אחוז השדים, שני גיטריסטים למלא את נעליה של נודל, ספק גיטריסטית ספק super soldier, כמה ראפרים שעלו וירדו לפי הצורך, כולל הבריטית Little Simz שהייתה מעולה על המוזיקה של אלברן ולא לבדה. מה שמוכיח עוד יותר את העושר של המוזיקה שלו.

במבט לאחור, בחירת השירים נתנה לקהל כולו ובפרט לנו את מה שרצינו.

כן, היו כמה שירים שלא הגיעו אבל עדיין כל הלהיטים הגדולים היו וגם כמה שירים שלא היו להיטים אבל כיון שאנחנו טחנו את האלבומים הם היו מוכרים ואהובים (אוהד גם עבר על כל הרמיקסים, מכיר את כל האיזוטריה וכל מיני שירים שגם אלברן לא סגור שהוא הוציא לעולם).

חלק מהשירים קיבלו מעטפת חדשה, ביצועים שקצת סחפו לרוח האלבום החדש אבל רעננו את הביצועים המוכרים. הוידאו שניגן מעל הבימה שמר את כולם בקצב.

קיבלנו גם מנה מעודנת של האלבום החדש שלקח לי המון זמן לעכל ולהתחיל לחבב למרות שהוא ממש פחות ברוח הגורילז. יותר מדי מתארחים, פחות מלודי אבל יש בו גם כמה שירים שעם הזמן למדתי להעריך כמו Strobelite שלא הצלחתי להוציא מהראש ימים ארוכים כולל

דיימון אלברן הוא וואחד מוזיקאי מוכשר אבל לא הכי כריזמטי שיש בעולם. הוא התרוצץ, שר, מנגן בהמון כלים, שר עם מגאפון ליצור את האפקט השירה שיש למשל בשיר  Rhinestone Eyes. עדיין הוא סחף את הקהל ואותנו גם כל פעם מחדש. הוא אכן ניסה את מזלו בגרמנית במבטא בריטי בגרסה המקומית של “Shalom Tel Aviv” הדרוש לכל הופעה.

שעתיים בערך העונג נמשך. בתחילה ישבנו, רוקדים במקומנו אבל לאט לאט הקהל הגרמני החל לקום ולרקוד.

BerlinNov17_211550_171117

לעיתים המתארחים היו על הבמה, עושים ראפ (שלא לומר מראפרפים) ולעיתים הם שרו את הקטע שלהם מעל המסך הגדול כששאר הנגנים ודיימון אלברן נמצאים על הבמה ומגיבים.

BerlinNov17_212313_171117

BerlinNov17_210850_171117

הכי משעשע היו מוכרי הבירה. מהרגע שנכנסנו ועד שכבר היינו בחוץ, מוכרי בירה הסתובבו להם, עולים ויורדים עם חבית (!) מקוררת של בירה על הגב במנשא מיוחד וממנה יוצא צינור וברז בירה. אנשים קנו או כוס או קנקן של ליטר. כמה פעמים. שוב ושוב.

אני רציתי בירה אבל כשראיתי את הדרך לשירותים היה לי חבל להפסיד מההופעה כל כך הרבה זמן. אז התאפקתי.

לדעתי במהלך ההופעה, רק בבלוק שאנחנו ישבנו שתו יותר בירה משלושה ברים תל אביבים ביום חמישי בערב. כשההופעה החלה עברו המוכרים לפנסי ראש כדי לא להפריע והמשיכו את השירות.

BerlinNov17_204236_171117

BerlinNov17_211519_171117

השירים פשוט טובים וכל פעם אני ואוהד מביטים אחד לעיני השני, מנסים לזהות מהצלילים הראשונים באיזה שיר מדובר ואז בדרך כלל צווחים באושר, כמו ילדות בשורה ראשונה של ג’אסטין ביבר.

כשדיימון עובר לענוד גיטרה אקוסטית לגרסה יפיפייה של On Melancholy Hill המון מצתים נשלפים לנפנוף, כמו בימים הטובים לפני היות הטלפון חכם

BerlinNov17_213326_171117

הכי קל כשהדיימון מוציא את המלודיקה שלו – סוג של הכלאה בין קלידים לכלי נשיפה כמו למשל ב Tomorrow Comes Today ואז אתה חושב לעצמך –רוקסטאר אמיתי מעביר אותה בקלילות גם עם כלי ממש גיקי כמו מלודיקה. מזל שיש וידאו ארט מעולה

BerlinNov17_211508_171117

BerlinNov17_224023_171117

ככלל, עם ההתקדמות של ההופעה לא יכולה המחשבה להתגנב לראש:

איזה מעולה זה לגור בעיר שכל פעם עוברים בה כל המופעים וההופעות הכי שוות ויש אולמות ממש בתוך העיר שיורדים מהרכבת ונכנסים והלהקות והדיימון אלברן לא עושים הנחות ומגיעים עם הכול. כל הסט, כל הגימיקים, כל הלהקה, המסכים, הסאונד, הכול כולל הכול.

BerlinNov17_212747_171117

לקראת ההדרן, כבר עמדנו על הרגליים מפזזים באושר עם כל הקהל הגרמני, שרים בקול רם. Little Simz שכל כך הביאה לי את הסעיף לפני, כבר לא יורדת מהבמה ונותנת צבע מעולה להופעה.

בהפסקה לפני שעולים חזרה להדרן הפנים של אוהד אומרות הכול. אני לא צריך את המילים שבאות אחר כך כדי להבין שהילד בשמיים. הפולנייה הפנימית שבתוכי מתיישבת על הספה ושמה את הרגליים על השולחן. My work here is done.

ההדרן קצת מבאס בהתחלה עם שיר שאני לא מכיר בכלל, ממחלקת איזוטריה וזוטות אבל Kids with Guns עם ליין הבס החזק שלו ווידאו ארט איקוני ממש מרים את האולם על הרגליים ואנשים דופקים עם קנקני בירה ריקים על המעקות.  Feel Good הנהדר בביצוע מצויין גורם לתקרת האולם לרעוד ולאוהד ולי להחליף מבט עם תחינה – “שלא יגמר לעולם!”

BerlinNov17_224207_171117

אבל זה נגמר. מתכוננים לנחיתה עם גרסאות ענק של שני שירים טיפה יותר רגועים – Don't Get Lost in Heaven שנותן לכל זמרי הרקע מסלול המראה ונחיתה מעולה ואז קרשנדו ענק של Demon Days ונגמר.

הקהל הגרמני קם כאחד ובאופן לא אופייני מתחיל הסתערות, שלא לומר בליץקריג אל היציאות. להפתעתנו הבירה עשתה את שלה – תורים לשירותים ותורים עצומים לדוכנים שבהם, כפי הנראה מחזירים את הכוסות והקנקנים לקבל את הפיקדון חזרה.

כמו בחזית הרוסית ב 1945 אנחנו מתקדמים אל המלתחה לאיסוף כל המעילים והאקססוריז.

אני חושב שהחיוך על פני שנינו אומר את כל מה שאני יכול לכתוב בכמה פסקאות

BerlinNov17_230003_171117

היה מעולה. כל היום היה נפלא וזה היה סיום נהדר. אפילו אויר הלילה הקר (פאקינג מעלה 1 מעל האפס) לא יכול לצנן את ההתלהבות.

טראם ישיר למלון ואנחנו צונחים. לילה טוב קופים יקרים.

מודעות פרסומת
פוסט זה פורסם בקטגוריה Music, עם התגים , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s