שרים כריס קורנל – wave goodbye

 

כמעט שלושה חודשים מאז הלך מאיתנו כריס קורנל, אללה ירחמו. הפתיע אותי עוצמת הצער שחשתי לשמע הידיעה שהדיכאון בסוף גבר על אחד זמרים הכי אהובים עלי. לא הכרתי אותו מעבר לקריירה הארוכה שלו ואני עוקב אחריו מאז שנות התשעים ובכל אני מרגיש איבדתי אדם קרוב. זה כיווץ לי את הלב ומאז אני שומע אותו יותר ויותר. הנה מה שכתבתי אז ביום שהוא התאבד.

אבל מה פתאום חזרתי אליו?

כי תפסה לי את העין ידיעה על מופע מחווה לכריס קורנל שיערך בט”ו באב.

Wave Goodbye Banner

תוך דקות היו לי שלושה כרטיסים.

שלושה?

לי ולבני היקרים השותפים לאהבת הכריס. האמת שאוהד יותר חובב, ואפילו היה איתי בהופעה של סאונדגרדן בארץ אבל גם נדב לא טומן ידו. ברור לי שאני חייב לחוות את ההופעה הזו איתם. גם חלק מהחינוך שאני מנסה להנחיל לנוער וגם ההנאה שלי מועצמת ומוגברת כשאני רואה את השמחה בעיניים שלהם.

המחווה היפה כאן היא שכל ההכנסות הן קודש לעמותת אנוש –  "העמותה הישראלית לבריאות הנפש" – המסייעת למתמודדים עם מגבלה נפשית ולבני משפחותיהם. כיון שכריס קורנל סבל שנים מדיכאונות והתמכרויות זו נראתה מטרה מוצדקת ונעלה ושווה שלושה כרטיסים בלי מחשבה. לפני שפורצים פה במקהלת “למה לא אמרת לי?!” – הודעתי מראש לפורצים הקבועים והם יודעים את זה!

ChrisCornellTribute_4246_170807

מה שבולט במודעה הוא מי גאה להציג: “מעריצי כריס קורנל”. למען האמת במהלך הערב התוודענו אל המעריצה הכי רצינית שיש – סיון פישמן.

סיון, דוקטורנטית לכימיה, כפי שהעידה על עצמה כשעלתה לקראת סוף ההופעה על הבמה, העריצה את כריס קורנל. כשנודע לה על מותו, סיפרה, בכתה ארוכות והחליטה להפיק ערב לזיכרו אבל לא של חקייני קורנל אלא ביצועים טובים שיכבדו את המקור. היא חברה לעמותת אנוש, שמה סכום כסף אישי בלתי מבוטל ויצאה לדרך בלי שום קשרים בעולם המוזיקה, רק אהבת הקורנל לרגליה ורצון לזכור אותו לגם לסייע לאנשים אחרים שיש להם נטיות אובדניות.

הצליח לה ביג טיים.

הסיפור שלה מעורר השתאות. מבחינה זו ישראל היא באמת ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. צריך דחיפה ורצון ויוצאים לדרך ותמיד יהיה מישהו שמכיר מישהו אחר וככה מגיעים לנינט. או לירמי קפלן.

ירמי קפלן הוא שפתח את המופע. אני מניח שהוא ונינט הגיעו כעוגנים שימשכו את הקהל. הוא פתח קצת חלש אבל התגבר עם The day I tried to live של סאונדגרדן (אני אנסה להפניק אתכם בקישורים לשירים ואם אמצע מישהו שצילם את השיר בהופעה – אפניק אתכם עוד יותר. אני צילמתי רק תמונות).
אם מי מצלמי הוידאו מבקש להסיר את הקישור – פנו אלי ואוריד.

ChrisCornellTribute_3961_170807

זה שיר קשה לביצוע מז’אנר החלש-חזק-חלש עם הצלפות הקול של קורנל. אבל קפלן נתן כבוד. מי שברקע ומלווה את ירמי קפלן (מי ישיר את את Might do it בפזמון?) הוא טל שחר, סולן להקת ה The Secret Saints שעוד נדבר בה רבות. עצוב קצת לפתוח ערב לזכרו של הקורנל בשיר שמדבר על היום שהחליט להיפתח ולחיות במלואו.

שלושתנו לא הכרנו The Secret Saints שנשארו על הבמה אחרי הליכת הירמי. הם יופי של להקת רוק עם כל הקלישאות וסולן רב רושם שקצת מזכיר את סטיבן טיילר והיתה לו חולצה מעולה בהקשר של ההופעה.

ChrisCornellTribute_3987_170807

נודע לי שהם אף חיממו את הגאנז בהופעה האחרונה בארץ בפארק הירקון, שזו חותמת איכות ממעלה ראשונה. הם היו ממש טובים. להקת רוק גם עם המניירות אבל עם כיסוי. הם השאירו עלינו רושם כה עז ששכחנו מה הם שרו. אז אם מישהו קורא את זה ויודע – באמשכ’ם – ספרו לי גם ואתקן!

ChrisCornellTribute_3984_170807

פה גם החל לבלוט ילד צעיר שנעמד ביננו לבין הבמה והחל לשיר. מכל הלב. ועם כל המילים. אבל בלי שום קשר למנגינה. לא חושב שחגג בר מצווה עדיין, אבל הוא נדחף בלי בושה וניסה למשוך את תשומת ליבם של המבצעים. לפעמים הצליח לו (אפשר לשמוע אותו בהקלטות…)

ChrisCornellTribute_4000_170807

סיון טלמור שעלתה אחר כך הייתה חיוורת. גם מילולית ולטעמי גם ביצועית עם Can’t change me. היא הפכה את השיר לנוגה וחסר את האנרגיה של הקורנל. אבל הקהל שר איתה בדבקות (גם אנחנו).

ChrisCornellTribute_4009_170807

הנה היא בסרטון שצילם צחר כהן

צילום: צחר כהן

נינט עלתה אחריו וכמו שנאמר and the crowd went wild

ChrisCornellTribute_4020_170807

היא ביצעה את Sweet euphoria עלי גיטאר. יש לה את הקול, אבל היא לא פתחה מבערים וגם לקחה לעצמה שיר פינוקי שכזה, עגול ונחמד וביצעה אותו עגול ונחמד.

צילום: נטלי זברו וצחר כהן

מי שכן פתחה מבערים היתה דיאנה גולבי, יוצאת ריאליטי בעצמה שיש לה את הקול והעוצמה. ככלל, לכריס קורנל היה קול מדהים. האדם הממוצע מסוגל לשיר 1.5 עד 2 אוקטבות. זמר מיומן שר 3. הקורנל הבריק עם מנעד של 4 אוקטבות והיה ידוע ביכולתו להצליף בקולו (מה שידוע כ vocal belting) שזה מה שתמיד הקסים אותי – היכולת לעלות מ 0 ל100 במהירות האור. ברור, יש זמרים עם יותר מנעד אבל כריס קורנל שר עם מבע ולא רק טכני. קשה מאוד לבוא בטענות לקאדר המכובד של זמרים שהתאסף לזיכרו בערב המיוחד הזה. אבל לדיאנה גולבי יש בכל זאת משהו. היא ביצעה  את As Hope and Promise  Fade שלא היה מוכר במיוחד ואת When I’m down

ChrisCornellTribute_4049_170807

צילום: בן צ’קוב

ביצוע מעולה עם מבערים היא חלקה עם The Secret Saints לשיר המופלא מהפרוייקט המופלא – hunger strike מתוך Temple of the Dog  שעכשיו אין לי סיכוי לראות הופעת איחוד שלו.

גולבי בתפקיד כריס קורנל וטל שחר של The Secret Saints עושה את אדי וודר. זה אחד שירי הקורנל הכי אהובים על המשפחה כולה והיה כיף לשמוע אותו בביצוע שעשה לו כבוד.

ChrisCornellTribute_4068_170807

צילום: צחר כהן

מי שעלה אחרי גולבי היה טווס רוקנ’רול אמיתי שלא הכרנו. יוחאי דוידוף עלה ונתן ביצוע תיאטרלי ל spoonman האהוב של סאונדגרדן. הוא היה טוב ובעיקר הראה רוקנ’רול מהו. ביחד עם ה The secret saints שכבר למדנו להעריך, קיבלנו את השיר על האיש שמנגן עם כפות – קרוב למקור

ChrisCornellTribute_4077_170807

ChrisCornellTribute_4099_170807

סיוון אבלסון, הסולנית של הלהקה המצויינת איטליז הייתה הבאה. היא נראתה מקסים ושרה יפה אבל קטן ולא סיפקה את הסחורה עד הסוף. שני שירים שרה, עם נבלנית אבל אני לא זוכר מה היא ביצעה

ChrisCornellTribute_4106_170807

הלאה.

גם עומר נצר עלה. לא זוכר מה הוא שר כי הבסיסט שלו עם המשקפיים והזקן הארוך דמוי הרצל הקסים אותי וזהו, דוקטור, לא זוכר יותר מה היה

ChrisCornellTribute_4151_170807

ChrisCornellTribute_4166_170807

הזוג הבא באמת היה יוצא דופן. שחר נהרי ורועי לביא הלו הם התבלינים. עולה בחור דתי, עם ציצית וכיפה ונראה כאילו ברח מטנק ברסלבי ולידו איזה dude

ChrisCornellTribute_4200_170807

לא זוכר את השיר (מה יהיה?!) אבל הם היו מקסימים ביחד – נראים כמו שיבוט של מאור כהן ואביתר בנאי ונראה היה שנהנו מאוד מהמעמד. לא היה זה ביצוע מרעיד סיפים, אבל אני לא זוכר, כאמור, מה הם שרו.

ChrisCornellTribute_4201_170807

אחריהם עלה מיכאל גריילסאמר ושר.

ChrisCornellTribute_4206_170807

ואז לקח כינור חשמלי, הוסיף את גדי אלטמן סולן להקת “בוטן מתוק בקרקס” (כן, יש כזו, שפעם עידן רייכל פרש ממנה) וביצעו ביצוע מטורף לשיר הכי ידוע של סאונדגרדן – Black Hole Sun עם גיטרה אקוסטית וכינור חשמלי. זה היה מעולה. דומה אבל כל כך רחוק שזה פשוט היה מצויין. אנחנו, שהיינו על סף הבמה חששנו שלא יצליחו לסיים כי מרוב אנרגיה הלכו ופקעו מיתרי קשת הכינור בקצב מדאיג

ChrisCornellTribute_4234_170807

אבל הם הצליחו, לקול תשואות הקהל להגיע לסוף השיר עם כמה מיתרים ספייר.

ירד המיכאל וגדי אלטמן המשיך וביצע את Live to Rise שסאונדגרדן המאוחרת שרה בפסקול של האבנג’רס. שיר מאוחר שנכתב לסרט. אבל מי שופט.

ואז הגיע הממתק של הערב והסיום – The Paz band

לא הכרנו. מודה ומתוודה. במשלי נאמר “…וּמוֹדֶה וְעֹזֵב יְרֻחָם…” אז אני מבקש רחמים. The Paz band היא בראש ובראשונה גל דה פז שהיא משאב טבע נדיר.

ChrisCornellTribute_4262_170807

לא סתם שמרו אותה לסוף

גם את Cochise של אודיוסלייב, גם את Steel Rain המשתק מתוך Euphoria Morning שהיה השיר האחרון שניגן ברכב לפני שהגענו להופעה. ואז סיימה את ההופעה עם Say hello to heaven המופלא שהעלה מחשבות על איפה כריס קורנל עכשיו ואם הוא טורח להסתכל לפינה המוזרה הזו במזרח התיכון כדי שנוכל דרכו למסור ד”ש בגן עדן.

הנה The Paz band

צילום: צחר כהן

צילום: צחר כהן

ChrisCornellTribute_4266_170807

ולסיום – Say hello to heaven

צילום: צחר כהן

כשעתיים וחצי אחרי שהעונג הזה התחיל זה פשוט הסתיים. הסתכלתי על שני הגודזילים שלידי. היה כיף ענק לחלוק איתם את החוויה. אני לא בטוח שהם יחתמו בהסכמה מלאה על זה כיון שהם נאלצו להיות עם אבא שעושה בושות וכל הזמן מצלם סלפי, אבל הם תקועים איתי עד שיתקעו אותי איפשהו. לאלכסנדר דיומא היו את שלושת המוסקטרים ואנחנו כאן שלושת המשקפופרים.

ChrisCornellTribute_232333_170807

ומה אני אומר לכם על הכריס קורנל?

חבל. כבר אמרתי אז, כמו שאמרו חז”ל “דאבדין ודלא משתכחין”. חבל כל כך.

פוסט זה פורסם בקטגוריה Music, עם התגים , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

