דאמיט! למה כריס קורנל?!

בצהריים ראיתי בטוויטר את ראשית הידיעות  שכריס קורנל הלך מאיתנו. זה כיווץ לי את הלב. ממש. בן 52, קול מטורף ואדיר, כריזמה שלא נגמרת ומבחינתי – אחד הזמרים הכי אהובים עלי. אשכרה גדלתי עליו.

Image result for chris cornell

יש ז’אנר הידוע בפייסבוק, טוויטר ושאר הרשתות בשם “המנוח ואני” שמפאר את עצמי בעזרת המנוח. אני אשתדל לא ליפול למלכודת הזו.

תקשיבו, זה ממש רע. עכשיו קראתי שהוא התאבד, ממש לאחר שנתן הופעה בדטרויט. מהצהריים אני שומע שירים שלו ובמיוחד את האלבום הראשון שאבחר לאי בודד, לפני כל הפינק פלוייד והביטלס ודודו זכאי. מבחינתי Euphoria Morning הוא אלבום מושלם. היחידי שמאיים עליו בגזרה הזו הוא האלבום המושלם בריבוע של Temple of the dog – עוד פרויקט של קורנל.

הקול שלו היה מה שהבטיח לי שבכל מקום שפתח את הפה לשיר – זה יהיה משובח (חוץ מאלבום הסולו הגרוע ומטה שלו – Scream). קול שהוא חם ונמוך ויכול לעלות לצרחה אדירה כצליפת שוט. הנה השיר האהוב עלי מ Euphoria morning – הרצועה הרביעית – Follow My Way. תקשיבו ותראו איך עולים מ0 ל100 בשנייה ואז יורדים חזרה.

ראיתי אותו בארץ שלוש פעמים. ב 2009 בגני התערוכה שאז נתן הופעה מעולה וממש ריגש והתרגש. ראיתי אותו עם אוהד, שהפך להיות גרופי קשה שלו גם הוא, ב 2014 כשהגיע לכאן עם סאונדגארדן, להקת הגראנג’ מסיאטל שפרסמה אותו במיוחד עם השיר הכי שחוק שלהם – Black hole sun

זו היתה הופעה מעולה (הנה, סיפרתי לכם כבר אז) שפתחה עולם של הקשבה למפעלות כריס קורנל לאוהד וחזרה אלי.

ChrisCornell_TLV2014_211608_140618

לפני שנה הלכנו שלושתנו לשמוע אותו שוב, כאן במופע סולו אקוסטי שהיה נפלא. מצאנו יוצר בוגר עם קול מדהים ונהנינו מאוד. רציתי כבר אז לספר לכם כמה טוב היה, אבל למחרת סבתא שלי הלכה לעולמה וזה פשוט נדחק – מדהים איך שזה מתחבר הכל יחד.

ChrisCornell_TLV2016_214811_160506

 

ChrisCornell_TLV2016_235646_160506

אני בטוח שבימים הקרובים יהיו הספדים מסודרים וסיכומי פועלו אבל תקשיבו, אני “גיליתי” אותו בתחילת שנות ה90 ושמרתי על הגחלת והעברתי אותה הלאה. מסאונדגארדן, דרך אלבומי הסולו, אודיוסלייב המופלאה ושוב אלבומי הסולו. אבל עדיין, חבל נורא.

עקבתי אחריו בטוויטר, אכלתי את הלב כשפרסם שהוא אוסף את  ההרכב החד פעמי של Temple of the dog והם יוצאים לחמש הופעות. ישבתי והסתכלתי לראות איך אני פוגש אותם אבל זה לא יצא. אין אני מתיימר לבחון כליות ולב אבל הוא נראה אופטימי מדי מכדי לסיים הופעה של סאונדגארדן בדטרויט ואז לחזור למלון ולשים קץ לחייו.

איכשהו זה יושב לי יותר כבד מדייויד בואי ואפילו פרינס, אללה ירחמם. אולי כי ראיתי אותו, אולי כי הוא היה יותר נגיש, יותר אנושי מאשר שני המופלאים הללו. אין מה לומר. זה ממש מבאס.

אם אצטט מהשיר  Follow My Way זה שנתתי לכם לשמוע למעלה, הוא פותח ואומר

Little one don't be a fool
I'm a wreck when I look mighty

וכנראה שזה מה שקרה, ממרום תהילתו הוא נפל לתהום.

הנה עוד שיר, hunger strike מתוך אלבום המופת Temple of the Dog

הנה סיכום (חלקי לדעתי) של שיריו של מגזין המוזיקה Rolling Stone

אוףףף, כמה חבל. כמו שאמרו חז”ל “דאבדין ודלא משתכחין”.

פוסט זה פורסם בקטגוריה Music, Thoughts, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

