דור שני לראפ – שיר לשירוטו

חשבנו שעין כרם, בפאתי ירושלים תהיה מקום יפה וקריר בצהרי יום שישי עם חום מטורף. אוקי. גם קיבלנו הצעה להצטרף לפסטיבל סופר לוקאלי של מוזיקה אקרובלאנס ושאר ירקות. ההזמנה הגיעה (תופים בבקשה) מאותו מקור שהגיעה ההזמנה לערב הגרייטפול דד העברי שנמצא פוסט אחד שמאלה.

פסטישולה. אין לי מושג מי זאת שולה ולמה יש על שמה פסטיבל אבל זה נראה לי בדיחה פרטית.

שם אחד בלט לעיני מרשימת המופיעים – שירוטו, שהוא בנו של סגול 59 (הלוא הוא חן רותם מהפוסט הקודם!). לא רק שבלט, אלא הסגול עצמו הודיע שיגיע לתמוך בדור הבא.

Shiroto@Festishula_2410_170421

אני בטוח שקוראות הבלוג האנינות יניחו עכשיו בשאט נפש את כוס השרדונה הצונן אך חמאתי שבוודאי הן לוגמות בעוד מאזינות לג’אז קריר, ליד הצלחת עם הטרטר. מה זה פה? הבלוג הפך לשופרה של משפחת רותם? כמו ישראל היום רק בתפוצה קטנה יותר (קצת) ועושר קטן יותר מאחוריו (קטן? מיקרוסקופי!)

אז ראשית, לא.

שנית, כמו ששרה לסלי גור בשנת 1963 – It’s my party and I can cry if I want to, זה הבלוג שלי ואני יעשה בו כרצוני!

הנה, לסלי, למי שלא ידע אותה.

אז יאללה, יצאנו בספונטניות למרות שהתקבלה במערכת הזמנה לפסטיבל פליאו ברמת הנדיב והמחשבה על שורות של גרילים ומעשנות עד האופק אכן גרמו לנו לפקפוק, אבל המחשבה הזו על סמטאות האבן, מוזיקה שמימית בכנסייה קרירה וגם מבט אל הכרס שצמחה לה בפסח שלחו אותנו אל בירת ישראל הנצחית.

Festishula Collage

מודה אנוכי שלא הענקנו את מלוא תשומת הלב לכל המופיעים ויצאנו לפגוש כריך (היינו רעבים) ואת מור וחן. ואז חזרנו בסמטאות האבן המהבילות מחום אל המתחם היפיפה של הכנסייה ואל אולם ההופעה הרותח. בעוד שצעירים גמישים וחדורי גמישות וחוסן הניפו אחד את השני בעוז ואיזנו בשלווה את בני ובנות זוגן (היו יותר נשים מגברים) אנחנו התרכזנו במוזיקה.

ואז עלה שירוטו.

Shiroto@Festishula_2429_170421

כמו שהכריז די מהר, הסצנה צריכה משהו חדש. אז הוא בא (“הנה אני כאן”)

 

אין לי את הכלים לשפוט ראפר צעיר. שירוטו היה טוב. היה לו פלואו טוב (flow הוא היכולת של ראפר לשים את המילים מהודק לקצב שיש מאחוריו), החרוזים היו משעשעים וכמובן הדרישה המקצועית להלל את עצמו ואת מקורותיו. מתי לאחרונה שמעתם ראפ על גבעת זאב?!

Shiroto@Festishula_2410_170421

הנה השיר על הHood של גבעת זאב.

 

כמישהו שהוא בן של איש הייטק מאוד ותיק וידוע (היי, אבא!) אני פונה אל תומי רותם ומתנצל. אתה עומד בפני עצמך אבל עדיין אין הרבה ראפרים בארץ שהם דור שני לראפ.

Shiroto@Festishula_2513_170421

אבא ובן. מה עושים? הולכים לדוג יחד, משחקים שש בש או קטאן אולי רואים יחד כדורגל על הספה.

סגול 59 ובנו שירוטו עושים ראפ ביחד.

זה כמו לעורך דין יהיה ילד עורך דין, כי זה מה שינק בבית. בת של רופאה עלולה להיות רופאה גם היא. בת של טייס תנשום אדי דלק סילון מגיל צעיר ויום אחד תהיה מפקדת חיל האוויר.

בבית של ראפר שומעים ראפ ורואים ראפ וכמו ששירוטו אמר בשיר הנה אני כאן – “(אני) ראיתי יותר סגול מחטיבת גבעתי”.

הייתה אחלה הופעה והיה משעשע לראות אב גאה שלוקח את המיקרופון בהזמנת בנו ועולה לשיר אתו

Shiroto@Festishula_2484_170421

סמטאות עין כרם בדרך חזרה כבר לא היו חמות. האבן הירושלמית היפה המצפה את קירות הרחובות הצרים והכל כך ציוריים פלטה חום כמו תנור פיצה. לא פלא שהעצים שם נראים ככה.

Shiroto@Festishula_2532_170421

אם בא לכן, הנה האלבום של שירוטו, אפשר לשמוע ואפילו לרכוש (לא יוצא לי מזה כלום, מבטיח)

פוסט זה פורסם בקטגוריה Music, עם התגים , , , , , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

