הכתום נמהל בירוק עז – גבר, דרך, בשורה

אני בטוח שמישהו חשב על צורת העינוי הזו. אתה קם בבוקר עם שרירי רגליים תפוסים עד נוקשים ואז צריך לטפס גבעה. השרירים צווחים בקול, נדב לידך מודה שלא ידע שיש לו שרירים בכל מיני מקומות ואתה לא מבין – למה?

יום שני לטיול שלנו על שביל ישו או דרך הבשורה. את הלילה עשינו בכפר כנא בגסטהאוס חביב והיום  השני יוקדש להליכה מכנא לאִילָנִיָּה, הלו היא סג'רה ליד צומת גולני.

לא יכולתי שלא לעצור בכנסיית החתונה הנמצאת מול חלוננו. אתמול ניסיתי להתפלח פנימה עם הסגירה בתוך קבוצת צליינים ונדב מבויש  אבל הושלכנו החוצה.

אז הבוקר לפני הצעדה ואחרי ארוחת בוקר חמודה של אמא של סלמן,  יצאנו לרעות  בשדות נוצרים.

לפי אמונתם, כאן ביצע ישו את הנס הראשון שלו. כמו שסופרמן הרים את המכונית של מי שיהיו הוריו המאמצים והם הבינו שהוא יהיה משהו מיוחד, כך  גם מרים הבינה כשבנה הפך מים ליין בחתונה שאליה הוזמנו. בכנסיה נמצא פסיפס בעברית שבערך מודה לספונסור על בניית בית הכנסת

דיכר לטב יוסה בר
תנחם בר בוטה ובנוי
דעבדנן הדה טבלה
תהי להון ברכתה
אמן
(זכור לטוב יוסה בן תנחם ובניו שעשו את הפסיפס הזה, תהי להם ברכה. אמן)

כלומר, אנו רוצים להודות ליהודי החם שתרם את השלט. זה בוודאות מורה על כך שהיה במקום מוסד יהודי, בית כנסת ולכן ברור שסיפור הנס הוא נכון. לשיפור הנס, נמצא במקום גם אחד מששת הכדים.

בכנסיה נערכות חתונות של תיירים וצליינים המחדשים את שבועות הנישואין שלהם ואז מקבלים תעודת נישואין חדשה, סוג של  הכנסה נוספת והכנסייה היתה מלאה בזוגות אינדונזים משום מה שהגיעו בשמלות לבנות ועניבות פרפר שחורות לזכרים.

עם תום העניין שלנו בנצרות, הודינו לסלמן ולמשפחתו, תיאמנו את משלוח הצ'ימידן שלנו לנקודת הלינה הבאה ויצאנו לדרך, צדים מחדש את הסימן הכתום. קשה היה לעלות במעלה הכפר. שיפועים מטורפים ושרירי רגליים קשים הם מתכון מצויין להתנשפות וקללות. אבל הצלחנו ויצאנו ולאט לאט שמנו את  הכפר  וערימות האשפה מאחורינו

ויצאנו לדרך.

היה לנו יום מעולה, השמש זרחה, הכלניות פרחו כשגם כלניות לבנות מברכות אותנו במרבדונים קטנים בינות לאדומות הפושטיות

זה ממש כיף ללכת ככה, מדברים קצת שטויות, קצת דברים יותר רציניים, מחפשים את השביל כל הזמן ובגדול נהנים מפסק זמן מופלא ולא מובן מאליו.

אנחנו מברכים כמה רועי צאן, עוברים דרך שטיחי פרחים שלא נגמרים ולמעשה חולפים דרך אזורים שהם מחוץ לתחום הטיולים הרגילים, פשוט משום שאין שביל מסומן שם

לפי המלצת הדר, המארחת הבאה שלנו,  אנחנו מחפשים את השביל האדום שיקח אותנו דרך  יער בית קשת,  מסלול יפה יותר משביל ישו. ברגע של אובדן דרך פורשים מפה ומוודאים שאנחנו  בכיוון הנכון ואולי נמצא את המעיין שאמור להיות חבוי בסבך

בכל מקרה די מהר התמזגנו עם שביל הבשורה השני, זה שמשרד התיירות סימן הניכר בהשקעה ברוג'ומים מהודרים. הנתיב שלו שונה, עובר שטחים פתוחים ולטעמי חסר את הטעם שבתרבויות השונות שעל השביל "המקורי". בכל מקרה ישו הפרטי שלנו ביקש להצטלם במקום

יער בית קשת, מסלול מחוץ לשביל התגלה כירוק מתמיד, עם משטחי כלניות ורקפות ועוד כל מיני שלא זיהינו ואני אחסוך מקוראות הבלוג את מיליוני תמונות הפרחים שצילמתי. טוב רק אחת, מחווה לטרנד צילומי נעליים

מוקדם משחשבנו הגענו לאילניה, מחוז חפצנו. שלוש שעות הלכנו כ 11 ק"מ עם עצירות קלות.  אז  חיפשנו עוד אטרקציות להרוויח זמן. הידעתן שעץ הברוש הגדול ביותר בישראל נמצא  באילניה?

זה וואחד עץ עצום

אבל אחרי העץ נגמרה לנו הסבלנות ואיתרנו את חוות ירוק עז, חווה אקולוגית ומקום הלינה הבא שלנו

שני בונגלוס, גן ירק, כלבה מקסימה בשם ליצ'י, דיר, לול וקסם של מקום קטן. חלצנו נעליים וישבנו לנוח. הדר, בעלת הבית הגיעה לאחר מכן והסבירה לנו כל מה שיש להסביר בעוד אני מתידד עם לילי הכבשה

אחה"צ שקט עבר על כוחותינו, ארוחת ערב קטנה במסעדה המזרחית שליד צומת גולני, מרחק כמה דקות הליכה ואח"כ טקס הדלקת הקמין שבבונגלו שלנו. נדב ישב ובהה בקמין והודה שזה יותר מרתק מהטלוויזיה, גם כשנשלח להביא עוד קיסם למדורה

וכך,  עם שיחות ליד האח הבוער יושבים אנו. אבא ובן ומתכננים את יום הצעידה הבא עלינו לטובה, 18 ק"מ אורכו עם עליה מכיוון צומת גולני אל מבי שועייב ועד למושב ארבל.

אני יושב לי פה בנחת, מחמם את התחת מול האח הרותחת וכותב. אם תצמידו את הפוסט הזה ללחי בוודאי תרגישו את החום הנעים שיש לי מבפנים ומבחוץ.

עוד יום טיול חלף. יש עוד יומיים הליכה. אבל כרגע, אין מקום אחר שהייתי רוצה להיות בו.

פוסט זה פורסם בקטגוריה Playmobil, Travel, עם התגים , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.