מרק גזר, ג'ינג'ר ולימון שפותח את הצ'אקרות

אורחים נוטים לבוא. ערב חורף קריר ובא לך משהו שיחבק אותך גם מבפנים. אבל, ריק הבית. הגודזילות אכלו את הכל וביסלי גריל הוא לא מחבק (פשוט יש לו פינות חדות והוא קשה). אבל!

יש חבילה של גזר במקרר!

זהו. מכאן הכל בירידה.

מתחילים. זה יהיה מרק גזר. מה ירים אותו למעלה? ג'ינג'ר (זַנְגְּבִיל לוחש לי האבשלום הפנימי) כי הם הולכים טוב ביחד, חברים ואפילו מתחילים ומסיימים אותו הדבר – רק הגזר קיבל ז'.

כל פעם שנשאר ג'ינג'ר טרי, מקלפים, חותכים לקוביות וזורקים לקופסה בפריזר. ואז יש תמיד בשלוף. אז שולפים. גם בצל שולפים ומתחילים לקצוץ. שמן לסיר ופותחים את הטעם עם בצל קצוץ וג'ינג'ר קצוץ דק ומכשפים את הבית עם הריחות. המון ג'ינג'ר. משהו כמו 4-5 ס"מ של שורש קלוף.מזהיבים את הבצל ולא שורפים את הג'ינג'ר. אולי שום יכול להכנס גם, אבל האורחת שנטתה, לא אוהבת שום ומריחה אותו מהמעלית.

מקלפים חבילה שלמה של גזר וקוצצים גס לטבעות – כמה שיותר קטן ככה מתבשל מהר יותר (שטח פנים, מים רותחים וגו').

CarrotGingerSoup_8634_170115

זה הנקודה שגם מבינים שלמרות שאני עף פה על עצמי עם המרק שרק אני חשבתי עליו – כדברי אריק המנוח "אמרו את זה קודם לפני, לא משנה – אני ואתה נשנה את העולם!" – חיפוש מהיר מגלה שגם Epicurious חשבו על זה לפני אז אני בודק אותם. פרט לגילוי המעולה שאני אוסיף לימון בסוף – אני שומר על המסלול שלי ומוסיף כ 3-4 כוסות של מים או ציר עוף שכמובן יש לכם קפוא בפריזר בקופסאות מהסופר, אלו העגולות ששמים בהם גבינות. מאפיקורוס לקחתי את הרעיון להוסיף שתי עגבניות מחוסרות גרעינים אבל זה לא ממש שינה. שמנת אני לא מוסיף. אין צורך.

30 דקות רתיחה עדינה עד שהגזר רך כמו חמאה. עם מוט בלנדר שכזה טוחן לו את הצורה – כמו שאמר מאיר אריאל המנוח – "…אז במכונית שכורה, הרסתי לה את הצורה, ועכשיו אני מתגעגע". מגיע למרקם חלק לחלוטין וטועם. מתקן מלח, פלפל. אם סמיך מדי (והוא יסמיך במקרר אם זה לא לעכשיו) מוסיפים ציר/מים. אם זה דליל מדי מחזירים לאש ומאדים על אש הכי קטנה – למה לשרוף.

בסוף, לפני שמגישים, מטפטפים מיץ לימון (כי יש לי הממוווווווןןןןןן לימונים מחוסרי קליפה, זוכרים) ומגישים לצד מקלות לחם עם קימל וקצח (כי שניהם מתחילים בק') שעשיתם מהבצק של הפיצה (זו שעשיתי לפני הפיצה של טוני וספה).

  1. הנה בצורה מסודרת –

מרק גזר, גינג'ר ולימון

על השיש

  1. בצל גדול או שניים קטנים קצוץ דק
  2. 3-5 ס"מ של שורש ג'ינג'ר קלוף וקצוץ דק (תחליטו כמה ג'ינג'ר לפי החיבה שלכם לטעמו)
  3. שתי שיניים גדולות של שום מעוך
  4. שקית גזר (1 ק"ג ומעלה) קלוף וקצוץ גס לטבעות (כמה קטן, יותר מהר יש מרק)
  5. 2 עגבניות גדולות קלופות ומחוסרות גרעינים – אופציונאלי
  6. 4 כוסות מים או ציר עוף או ציר ירק – בבקשה לא אבקת מרק.
  7. לימון לסחוט מעל המרק
  8. שמן זית לטיגון התחלתי
  9. מלח, פלפל

על הכיריים

  1. מחממים שמן בסיר. כשחם מוסיפים את הבצל ואחריו את הג'ינג'ר (שנשרף מהר יותר). הרעיון הוא לפתוח טעמים אבל לא לחרוך – ממשיכים עד שהבצל נעשה רך ושקוף. אפשר להוסיף מעט מים רותחים ברגע שמתחיל כדי ליצור אמולסיה ולקרמל יותר את הבצל לטעמים מתקתקים של המרק
  2. מוסיפים גזר ומטגנים עוד כדקה – אני לא רוצה לחרוך אותו ומוסיפים את המים/ציר ואת העגבניות אם הוחלט שזה כן מוסיף. מלח, פלפל יכנסו עכשיו
  3. מביאים לרתיחה ונותנים לו לעמוד 20-30 דקות כשאחר כך דוקרים את חתיכת הגזר הכי שמנה שצפה לראות עם היא רכה לחלוטין
  4. מורידים מהאש וטוחנים לחלק לחלוטין (אני טוחן עם מוט בלנדר בתוך הסיר כי אני עצלן לרחוץ ואין לי סבלנות לחכות שיתקרר לבלנדר).
  5. מחזירים לסיר (אצלי הוא מעולם לא עזב אותו!) מחזירים לרתיחה עדינה ובודקים טעמים (מלח/פלפל) וסמיכות – אם סמיך מדי, מוסיפים מים/ציר ונותנים להם לבעבע קלות ולהיטמע. אם דליל מדי – מבעבעים את המרק בעדינות עד שסמיך.
  6. מגישים את המרק שיש לו צבע וריח נהדרים ומטפטפים פנימה מיץ לימון לכל קערה.

טעימה קלה ותרגישו לגמרי מחובקים. הצעת הגשה – להגיש עם גשם בחוץ וחם בפנים. רצוי עם מקל לחם נטוי אלגנטי ואיזה עלה ירוק בנונשלנט ליופי. או עם חצי קילו שקדי מרק כמנהג הגודזילות (שהרי המרק מקבל את מהותו מההשקדים).

בתיאבון.

פוסט זה פורסם בקטגוריה Food, עם התגים , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

