אצא לי אל היער לראות את הפטרית

גם אם אני מבין את השאלות סביב הפעילות של Airbnb, על היופי שבפתיחה של שוק שכירות זול יותר, על הבעייתיות של השינוי החברתי שהוא גורם וההתחמקות ממסים – קשה היה להתחמק מהיופי של החווה באמצע היער שמצאנו דרך האתר.

TuscanAgriturismoOct16_6457_161022

לאורך כל הטיול (חוץ מערב אחד בלוקה באיזה מוטל מכוער אבל נוח וזול) ישנו במקומות שמצאנו דרך Airbnb – כולל בית חווה מבודד ליד סיינה.

כמה מבודד?

בוא נאמר כך: יש נסיעה של 10 דקות בשביל עפר לא פשוט בתוך יער מהרגע שמוצאים את קצהו על כביש צדדי. כשמגיעים מסן ג'ימיניאנו לאחר החשיכה, למשל, ולא יודעים את הדרך זה יכול לקחת הרבה יותר מ10 דקות כי אתה לא מאמין שצריך להמשיך הלאה בשביל שנראה שנעשה צר ומשובש יותר. אבל אין ממש קליטה בטלפון ביער ולבסוף אתה ממשיך ומגיע לבית החווה של ברברה שלא ממש דוברת אנגלית (אבל הבת שלה בקצהו השני של הטלפון דוברת יפה מאוד) על להקת הכלבים המאוד ידידותית שלה. כמה ידידותית? כל בוקר באו לראות את שלומנו לפחות כלב אחד וחתולה אחת. זה מאוד שימח את אוהד ועוד יותר אותם שקיבלו אהבה שבאה מרחוק.

TuscanAgriturismoOct16_6455_161022

מקום שנראה מופלא לקיץ אבל הברכה לא ממש קרצה לנו בסופו של אוקטובר קריר. אבל היער קרץ לי מאוד. תוך ניצול ציני של החיבה של אם המשפחה לשינה, זינקנו הבנים לטיול בוקר ביער.

TuscanAgriturismoOct16_6489_161022

וכשאני מדבר על יער, זה יער ממש. לא בן שמן, אבל גם לא אמזונס. יער אירופאי בוגר, כזה חשוך עם שבילים שחוצים אותו, מרופדים במרבד עבה של עלים, עם ריחות של צמחיה ועלווה, על 50 גוונים של ירוק, בטח אחרי גשמים שירדו לאחרונה.

TuscanAgriturismoOct16_6507_161022

אני חושב שמצאנו מעל 20 סוגים של פטריות, חלקן כל כך אדומות ומפתות שממש עקפנו אותן מתוך הבנה שרק להסתכל עליהן יכול לגרום להרעלה. במקום אחד חיכתה לנו פטריה בגודל של מטריה קטנה בגובה של מעל 30 ס"מ מהרצפה

TuscanAgriturismoOct16_6497_161022

בכל מקום מצאנו סימנים לפעילות של חזירי בר. חפירות טריות בין שורשי עצים וענפים שבורים. מרחוק מדי פעם נשמעו בומים קטנים, שהדאיגו אותי כי נשמעו כמו יריות ציידים.

שביל אחד הוביל אותנו לאחו שבו מצאנו כמה סוסים שהסתכלו בנו בעניין רב באוויר הקר של הבוקר ואנחנו בהם

TuscanAgriturismoOct16_6479_161022

סוס מסוג אחר המתין בצד איזה שביל אחר ביער. לנד רובר ישן חנה, נטוש בצד הדרך. לפני לא הרבה שנים חברת לנד רובר טענה שמעל 70% מהרכבים הללו שמיוצרים מאז 1948 עדיין בשימוש. מדובר במשהו שאפשר לתקן אותו עם מברג ומפתח ברגים ויש סיפורים על חגורות מכנסיים שהחליפו רצועות מנוע ואז חצו עם השפצור הזה את הסהרה ב 56 מעלות בצל. לראות את הרובר הנם הזה ביער נראה היה שרק צריך לשפוך למיכל איזה גראפה טוסקנית עסיסית ולתת בסוויץ'

TuscanAgriturismoOct16_6483_161022

כשהעמקנו לתוך היער הלכנו על שביל סוסים שהלך ונעשה צר והפך לסינגל של אופניים. למרות שהיער נראה תמים, אוהד שיצא רגע את השביל להשקות איזה עץ והלך כמה צעדים פנימה הסתובב לאחור ושמענו אותו מאחורינו קורא לא בבהלה, אלא בדאגה קלה. היער הוא יער של ממש ורק כשחזר אל השביל ראה אותנו לפניו.

סיפרתי להם על בחור שלמדתי איתו באוניברסיטה, שהיה חבר בקבוצה מקצועית או אולי אפילו נבחרת בריצות ניווט. יום אחד הוא נעלם לשבוע ומשהו ואחר כך חזר. שאלתי אותו איפה היה, הפסיד שיעורים והוא הפטיר אנחה כבדה וסיפר כי יצא עם הנבחרת לאליפות אירופה, שנערכה ברוסיה. כולם יוצאי סיירות, נווטים מיומנים ומסוקסים שידעו לנווט לפי אור הכוכבים, יללות התנים וההד של נביחות כלבי הבדואים. ביום התחרות התייצבו כולם כדי לגלות שהמסלול עובר ביער. יער, יער. לא יער בארי. יער של אגדות ודובים. מתברר שאין כלבי בדואים ומצפן לא ממש עוזר וממש קל לנוע במעגלים. ביער אמיתי צריך לדעת לקרוא את השטח אחרת – אזוב על גזעי עצים עבה יותר בצד הצפוני שלהם, לתילים של נמלים יש שיפוע קל דרומה ושיפוע חד צפונה ועוד פטנטים. לאחר שנסתיימה התחרות וכמעט כל הנבחרות הגיעו, יצאו כולם לתוך היער, שנית, לחפש את הנבחרת הישראלית המושפלת…

אחרי שהעמקנו אל היער והבנו שיהיה לנו די קל ללכת לאיבוד והשביל הלך והתדקק והשעון אמר שצריך לחזור ולהעיר את אם הבנים, עשינו פנית פרסה ויצאנו חזרה, מציינים לנו את כל הדברים שעברנו בדרך פנימה. אני לא יודע אם מישהו חקר את זה, אבל חזרה הרבה יותר מהר.

פתאום לקחנו סיבוב והבית שלנו היה שם, עם הבאר שבחצר והכלבים שבאו לבדוק אם הכל כשורה.

TuscanAgriturismoOct16_6519_161022

לא טרק ממשוך או קשה אבל לנו, שרגילים לנופים פתוחים זה היה יותר ממשעשע.

TuscanAgriturismoOct16_6524_161022

שמחנו לגלות את צלם הבלוג, הנס שפק, שחיכה בבית לזריחה כדי לתעד את החווה והחצר

TuscanAgriturismoOct16_105128_161023

פוסט זה פורסם בקטגוריה Family, Playmobil, Travel, עם התגים , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.