איך ביקשתי פתק לבית ספר ממשלת איטליה ומה הם ענו?

או איך ביקשתי יפה מממשלת איטליה שישחררו את בני מבית ספרו לצורך חשוב והם סירבו אך באדיבות מחויכת!

אי שם לפני חודשים, לא יכולתי שלא לשים לב להתרחשויות. מסביבי, עובדים, חברים, שכנים – כולם ישבו עם עשרות טאבים פתוחים לרווחה בדפדפניהם – מתכננים חופשות. לוח השנה העברי מחייך אלינו השנה והתיישב לו בנוחיות רבה על אמצעי השבוע, כך שכמה ימי חופש ממוקמים במדויק יוצרים חופשה ארוכת מימדים. אז התיישבנו גם אנו ובמהלך מבריק סגרנו טיסות לארץ המגף, הלוא היא איטליה מכורתנו.

אבל, אליה וקוץבה. אוהד, בני היקר, החל ללמוד בבית ספר לאומנות, במגמה של אמנות חזותית ושם הם מקפידים על נוכחות. אפליקציית המשוב האימתנית המותקנת על שלל סמארטפונינו מתריעה ומוכיחה אותנו בשלל הודעות על כל איחור וחיסור לא מוצדק.

אבל מה נעשה והילד אמור להפסיד שני ימי לימודים בשל ממדי החופשה?!

אני, למשל חושב שזה חיסור מוצדק.

כך הילד, שוחר האמנות והמוכשר (אובייקטיבית כמובן! אם לא היה מוכשר כמו שד, לא הייתי שם לב?!) יחווה את האומנות ממקור ראשון, לא בתמונות אלא יטה ראשו מעלה לראות את הגאונות המדהימה של מיכאלנג'לו בקפלה הסיסטינית, יתפעם מ"אסכולת אתונה" של רפאל, ישתאה למראה "הערצת חכמי הקדם" של לאונרדו וכמובן יעמוד דומם מול פסליו של דונטלו. בקיצור – איטליה בעקבות צבי הנינג'ה!

אבל אני צריך אישור ממישהו.

החלטתי שממשלת איטליה בוודאי תתמוך בי. הרי יש להם אינטרס כלכלי ותודעתי ואיטלקים הם סבבה. אז ישבתי וכתבתי לשגרירות האיטלקית, השלוחה המקומית של משרד החוץ האיטלקי. כמובן שתיבלתי את דברי באיטלקית, כמו לשפוך שמן זית איכותי לשיפור התוצאה

Itallian Email Exchange Step1

והנה מה שכתבתי:

אדון, גברת נכבדים,

שמי איתן ויש לי בן (בן 14) הלומד בבית ספר לאומנות כאן, בישראל. זהו בית ספר קפדן מאוד שלא מקבל חיסור של ימי לימודים, אבל באוקטובר אני לוקח את המשפחה להרפתקה איטלקית לראות את רומא, פירנצה, סיינה, לוקה ועוד. לראות את המקום בו האמנות הוגדרה, החל מאמנות אטרוסקית ורומאית, דרך מיכאלנג'לו, רפאל, בוטיצ'לי ועד לאמנות בת זמננו.

כמובן  שאנו מתכננים להנות מהאוכל, המוזיקה ונופי הארץ.

יש לי בקשה:

האם אוכל לקבל מכתב לבית הספר של בני, המסביר שזו סיבה מוצדקת לחלוטין להפסיד לימודים וכך לא ירשמו לו חיסורים? על נייר מכתבים רשמי איטלקי, למשל, לעשות את זה, רשמי?

(איטלקית רשמית) אני ממתין לתשובתכם ודורש בשלומכם

איתן

ושלחתי ללא היסוס.

לשמחתי לאחר שעות ספורות קיבלתי תשובה. מנומסת אך שלילית.

אבל, הם איחלו לי בהצלחה. עם קריצה קטנה, כך אני קורא את זה.

Itallian Email Exchange Step2

אדון יקר,

בקשתך אינה נופלת בתחום הפעילות של השגרירות. בהצלחה!

שגרירות איטליה

תל אביב

אהבתי את השימוש במילה Purview. אשכרה פתחתי מילון. גם ה good luck וגם סימן הקריאה שבסוף נראים מחויכים. זה אומר שמישהו ישב וקרא את מכתבי וענה. אני רוצה לחשוב שזה השגריר עצמו, אבל נראה לי שלא.

אני יודע להפסיד בכבוד ולכן הודיתי להם בנימוס ואקח את הסיכונים שבחיסור.

Itallian Email Exchange Step3

ויוה איטליה, ויוה משרד החוץ האיטלקי!

פוסט זה פורסם בקטגוריה Family, Travel, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

תגובה אחת על איך ביקשתי פתק לבית ספר ממשלת איטליה ומה הם ענו?

  1. נועה אלקין הגיב:

    אני בעד אוהד בצידקתו טיול באיטליה חשוב לאמן מתחיל

להשאיר תגובה

