סיה בפארק – משהו קטן וטוב

אני נהניתי. יהיו שיגידו שזה חוצפה וזה קרה בגלל חולשת השמאל מול העולם, יהיו שיגידו שישראלים הם קטנים ולא מבינים, יש כאלו שמודדים מסעדה לפי גודל המנות. אני יצאתי מבסוט.

סיה או בשמה הידוע יותר בקרב עמי הארצות Sia היא זמרת אוסטרלית ותיקה שהתפרסמה במיוחד עם להיט ענק הקרוי על מה שכל בית ישראלי צריך – שנדליר

כאן גם נחשפה מדי זיגלר, הילדה/רקדנית שממשיכה להכתיב את הכיוון שלוקחים הקליפים של סיה. בהופעות ציבוריות כולל על הבמה פניה של סיה מוסתרים ע"י פאות ענק במה שהיא מכנה ניסיון לשלוט בדמות הציבורית שלה ומה שאני מכנה שיווק מעולה ויצירת מותג יחודי. אח"כ נגלה שהיא גם בעלת מפעל לפיאות שחורות לבנות בסין.

37109BA100000578-3732876-image-a-3_1470819957288photo by EPA / סיה בהופעה שקדמה לפארק, בלבנון

זה פופ מזוקק. שמח, טוב, משובח שמעלה לך את הדופק, גורם לרגל לקפוץ קלות ופתאום הראש נע בקצב. אין פה ייסורים קשים וסולואים ארוכים של גיטרות אויר. זריקת אדרנלין ישר לווריד. פשוט ולעניין. גם פרעה היה קופץ מהארון ומפזז.

Screenshot_2016-08-12-07-22-46 300pxאז הלכתי.

לבד כי המשפחה שלי לא רצתה להצטרף – כל אחד מסיבותיו הוא. אבל אני אחשוף כאן את הדיאלוג שהתנהל לאורך המופע.

אבל נניח לזה רגע.

המופע היה קצר. מאוד קצר. 65 דקות. ברור שיש בפארק הירקון את שעה 23:00 שאז לפי החוק מורידים את השאלטר של המוזיקה אבל הצפייה שהיא תפניק אותנו בשעה וחצי של להיטים.

אבל לא.

האור עלה על הבמה כשסיה עומדת ולמרגלותיה חצאית קפלים ענקית, כמו קרינולינה של אצילות אירופאית מהמאה ה19 שהפכה לרקדנים. בלי חשש, מורא או חיל היא פתחה באחד הלהיטים הכי גדולים ואחד שאני אוהב – ב Alive. גם בלייב הקול שלה שנסדק ועולה ברמות שהרעידו לי את הבירה ביד. בלי בושה, ישר להיט. בלי שום "Erev Tov"' בלי שום משחק מקדים.

Sia Setlistאחר השיר הראשון, כיון שסיה היא כזו זמרת מעולה ומכונת להיטים משומנת אז לקחו ממנה דוגמה ושמו אותה בצד הבמה על מדרגה קטנה שממנה לא זזה עד תום המופע.

לי יש בעיה אחת עם הזמרת שעושה לי קצת בלאגנים. אני לא מבין מה היא שרה שם. כך לעיתים, למרות שהאנגלית שגורה בפי ואני יודע את מילותיהם של שירים רבים אני מדורדר לרמת בבון שעושה קולות או-או-אווווווההה לאורך משפטים שלמים בהבעה של חשיבות עצמית כי אין לי מושג מה היא אומרת אבל זה נשמע נהדר והיא שרה את זה חזק וצלול.

כיון שבמופעי פארק אין לי אפשרות להכניס מצלמה ולהתקרב מספיק (כל זמן שאשאר 'חסכן' ולא אעבור לטבעת הזהב הקדמית) אז תאלצו להסתפק בצילומים מהמסכים וכמה צילומים מושאלים. האמת היא שהמופע הזה היה שונה בעובדה שמה שנראה על המסכים היה יותר מרשים מהבמה עצמה כי עורך הווידאו נתן זוויות וקלוז-אפים מעולים שגם עומדי השורות הראשונות לא היו זוכים לראות. היה בזה מעין וידאו ארט מתוחכם (לעיתים היה זה באמת וידאו ארט כאשר בקטעי קישור מסוימים בין השירים הופיע וידאו והבמה הייתה חשוכה)

 

SIa@ParkHayakon_0015_160811

אז בואו ונשים את הדברים על השולחן והיה אחד על הבמה. לא היה שום נגן על הבמה. ברור שזה פלייבק. הזמרת לא זזה בכלל ולא ראו לה את הפנים. זו יכולה להיות שירלי אברהמסון מנתניה עם שירה בפלייבק ואין שום הבטחה שזו לא. אבל זו הייתה במה נפלאה.

כל שיר הגיע עם הברקה ויזואלית משלו. בשיר השני במופע, Diamonds שסיה כתבה תוך 14 דקות (!) לריהאנה עלה רקדן לבוש חליפת "יהלומים" כך שכל הבמה נשטפה בהבזקים של יהלומים.

2204654-5צילום: נמרוד סונדרס לNRG

כל פעם שנדלק האור הבימה הלבנה הפשוטה הכילה משהו אחר. האור לפעמים היה רך ושטף את התמונה ולפעמים היווה אלמנט בפני עצמו. הנה Cheap Thrills כפי שהוא נראה במופע – עם הבימה הקטנה של סיה בצד ושלושת הרקדנים המדהימים שנמרחו על הבמה בקצב מדהים והיו פשוט ממתק לעיניים

והנה Elastic Heart שם המשחק של האור והצל יצר מעין כלא על הבימה ובעוד שסיה עומדת בפינה וחושבת טוב, טוב על מה היא עשתה וגם שרה על זה שני הרקדנים הרימו גרסה מוקטנת במיוחד לקהל הישראלי של הקליפ המטריד קלות של מדי זיגלר עם שחקן הקולנוע שיה לה-בוף שגידל זקן וסט שרירים מרשים. שם הם רוקדים בתוך מין כלוב עד שהיא (ספוילר מטורף) בורחת אבל הוא לא יכול.

SIa@ParkHayakon_0017_160811

לסיום למרות כל הקולות שהיה קצר, והיא לא זזה, והיה פלייבק ולמה היא לא הביאה את מדי לרקוד (בית ספר עוד לא התחיל?!) ולמה לא עשו נקניקיות שחור לבן – למרות כל אלו אני נהניתי מאוד, היה סבבה, יש לה קול שמסוגל לרסק קנקני זכוכית של שיפודיות (אלו של הלימונדה מזיפ) ולהיטים שעושים נעים בבטן. אין לי שום תלונה (חוץ מאיפה Eye of the needle, איפה?!)

נסחפתי ברוח הנעורים שנשבה בפארק (וגם נטע תקעה כמויות סלפי מכובדות – אז הנה גם אני כמו כל שאר 40,000 הסלפים שצולמו בפארק)

SIa@ParkHayakon_0024_160811

פוסט זה פורסם בקטגוריה Music, עם התגים , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

