The Skin Trade – הפתעה מהעבר

פעם ראשונה נתקלתי בנובלה הזו ב 1990. מאז אני חוזר אליה כל כמה שנים ולפעמים יותר. סיפור שכתוב מדהים ולא פלא שהוא זכה בפרס נובלת הפנטסיה הטובה ביותר לשנת 1989. השבוע חזר אלי בעקבות ידיעה קטנה בעיתון שזרקה אותי רחוק.

לא זוכר איפה הייתי ב 1990. אבל זוכר מה קראתי אז. מאוד אהבתי לקרוא ספרים של סטיבן קינג. היה לי מנוי בספריה וקראתי את כל המדף שלו. כשנגמר המדף התחלתי לקנות ספרים של קינג באנגלית והבנתי שצריך מדף רחב כי הבחור מרחיב במילים.

ב 1990 קניתי ספר. ספר באנגלית. אם איני טועה, קניתי אותו בחנות מיסטר הייד ספרים בגבעתיים. חיפשתי לי ספר של סטיבן קינג שעוד לא קראתי ולא ממש מצאתי. ואז ראיתי את זה

TheSkinTrade_112148_151015

ספר בשם The Skin Trade שעליו לא שמעתי מעולם ושם שלושה סיפורים קצרים של קינג.ועוד שלושה קצרים של דן סימונס שעליו שמעתי ועוד נובלה, ממש ארוכה, בשם The Skin Trade. התיישבתי לקרוא את הספר. לסטיבן קינג יש סיפור בשם סניקרס על תא שירותים רדוף רוחות. רוח אחת לדיוק וזה ממש לא סיפור נעים לשעת לילה והריחות הנודפים ממנו וזמזום הזבובים שנשמע מביין דפי הסיפור מדגימים איך מר קינג מסוגל בגמה דפים קצרים לקחת אותך למקום אחר.

ואז הגעתי לנובלה שסוגרת את הספר (אני כבר שומע את ההערה ולכן אגיב – נובלה היא או רומן קצר או סיפור קצר ארוך – משהו שבין רומן מלא לסיפור קצר, כמו ריצת 10,000 באולימפיאדה). לא הכרתי את שם הסופר – מישהו בשם ג'ורג ר.ר. מרטין, אבל התיישבתי לקרוא את הסיפור ולא הצלחתי לקום עד שנגמר.

הסיפור פשוט העיף לי את הראש ברמה ששנים אחר כך אני זוכר כל פרט. חזרתי אליו שוב ושוב. בלי לפרט מדי הסיפור הוא סיפור של בלשית פרטית, רנדי שפועלת בעיר אמריקאית שהוקמה על דם וברזל וכשמתחילות לצוץ גופות שנרצחו בצורה משונה (ודי מזוויעה) היא נשאבת לתוך תעלומה עצומה בבסיסה של העיר ומגלה כמה גילויים על אנשי זאב. זו נובלת אנשי הזאב הכי טובה שתקראו אי פעם.

את הספר שלי קראתי המון פעמים. השאלתי אותי לאנשים תוך איום מפורש על חייהם שיחזירו לי אותו אחרת זה יגמר כמו בספר. הוא תמיד חזר, עד כה. רק תסתכלו על השדרה שלו לראות את מה שעבר עליו.

TheSkinTrade_112157_151015

השבוע, באיזה בוקר צדה את עיני ידיעה קטנה, ממש פצפונת בעיתון.

הסופר הידוע, כך היה כתוב, ג'ורג' ר.ר. מרטין, מי שכתב את הספרים של הסדרה המצליחה 'משחקי הכס' פרסם בבלוג הרשמי שלו כי יעבד את הסיפור The Skin Trade לסדרה בהזמנת HBO.

המון דברים הקליקו לי ישר בראש.

פתאום, אחרי 15 שנה הבנתי שמי שכתב את הנובלה שאני כל כך אוהב, זה אותו אחד שכתב את הסדרה שאני חושב שאין שניה לה – 'משחקי הכס'. פתאום גם התחלתי לראות קווי דמיון בפרטים בעלילות (ברוטליים משהו). אכן בבלוג שלו הוא מספר שסינמקס, חברת האחות של HBO סגרה איתו עסקה והוא צריך ללוות כותבת לתסריט לסדרה. מרטין מספר שהוא בחר בתסריטאית מעולה שתגיש תסריט בליוויו אבל הוא לא יכתוב את התסריט, למרות שהיה רוצה, כי הוא חייב להמשיך את האחד, את הספר השישי בסדרת 'שיר של קרח ואש' שעליה מבוססת הסדרה המצליחה (שעברה כבר אותו באירועים המתרחשים בווסטרוז)

George-RR-Martin-1930704 x500ג'ורג' ר. ר. מרטין על הסט של 'משחקי הכס'

בבלוג הוא מדבר גם על סדרת קומיקס שיצאה לפני כמה שנים, המספרת את הסיפור. למחרת כבר הייתה לי את הסדרה ולמרות שבעיני רוחי ווילי פלמבו ורנדי וייד נראים אחרת, עדיין היה נהדר לראות את זה – אני חושב שגרסת הראש שלי יותר טובה ויותר דרמטית.

TheSkinTrade_ComicPage2

כיון שאני יודע שתרוצו לקרוא, בחרתי דף שלא מקלקל מדי את הסיפור

TheSkinTrade_ComicPage1

אם, יצליחו לצלם את הסדרה ברמה של 'משחקי הכס', זו תהיה הסדרה שכולם ידברו עליה. הסיפור של Skin Trade הדוק, חזק ומנגן על כל כך הרבה רגשות ועצבים שזה יהיה משהו שאותו לא יהיה אפשר לראות בצורה שבועית כי חייכם יהיו ריקים בלי לדעת מה קורה הלאה.

אני מתיישב אל מול הטלוויזיה, לחכות. יש לי ספר טוב להעביר את הזמן.

אם בא לכם על הספר, קשה למצוא אותו, גם דרך אמזון, אבל הנובלה כלולה באוסף סיפורים של מרטין בשם " Dreamsongs: Volume II" ואתם יכולים להשיג אותו באמזון – כאן. אני מוכן במקרים מסויימים להשאיל אותו, אבל אני יודע למי ואיפה הוא גר…

פוסט זה פורסם בקטגוריה Thoughts, עם התגים , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

2 תגובות על The Skin Trade – הפתעה מהעבר

להשאיר תגובה

