האקראיות הנפלאה של קו טלפון ביתי

בואו ותבחנו את עצמכם. אתם רוצים לקפוץ אלינו לקפה (או לקנות את הדירה…) . מה עכשיו? כללי הנימוס מגדירים שעליכם לצלצל ולהתריע על בואכם. ככה הוגדר בקונסטיטוציה הפולנית של 1791. למי תצלצלו? לטלפון הסלולרי שלי, אולי של נורית? אולי לאחד הילדים? או לקו הבזק שלנו?

ראשית, אם תנסו לילדים הסיכוי שתענו הוא קלוש. הטלפון הוא על שקט והם לא שומעים. הסלולרי הוא המכשיר הזה שכותבים בו הודעות ווטסאפ ומשחקים ולפעמים יש לו את התכונה המשונה הזו שהוא מצלצל ואז מחזיקים בו ומדברים אליו.

אז אולי לקו הביתי? כזה שיש טלפון עם חוט שמחובר אליו.

_000801_0109_0003_t_005341_

כשאתה מחייג למספר סלולרי אתה מחייג לבן אדם מסוים. המספר הסלולרי יושב בכיסו של מישהו שרוב הסיכויים שהוא יענה (לפעמים בן הזוג יענה אבל זה בזוגיות רבת שנים). מספר סלולרי הוא כמעט כמו תעודת זהות – הוא אישי ומשויך למישהו.

בקו ביתי זה אחר. זה שייך לבית ולא לאיש. כשמחייגים למספר ביתי, כזה עם 03 בהתחלה או 04 יש אלמנט הפתעה. בכל פעם יש ציפייה: מי יענה הפעם? האם זה החבר? אשתו? אולי הבן הקטן שמשעשע לדבר איתו? אולי החבר של הילד שאפשר לדובב אותו ולשמוע עוד זווית על הפעולה בצופים אתמול?

ברור לי שזה עולם הולך ונעלם. אבל יש משהו נינוח יותר לצלצל לקו הביתי (אני כבר יכול לשמוע את גידי גוב משתמש בזה). אם אצטט את פורסט גאמפ :

Life-is-like-a-box-of-chocolates

אולי זה רק אני, אבל כשאפשר, אני מחייג לבית. יש כאלה שכבר יודעים שזה אני – כי מי עוד מכיר את המספר של הבזק. אולי זה עדות שאני קשיש כבר, שריד לדור שזוכר מה עושים עם טלפון חוגה, כמו שמופיע למעלה.

ואולי אני סתם רומנטיקן שחושב שיש משהו נחמד באקראיות וביכולת לשוחח עם מי שעונה. לפחות המענה הקולי יוצא מהאופנה.

פוסט זה פורסם בקטגוריה Thoughts, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

