מפריז ללונדון בעקבות מונטי פייתון

בעותק שרוט וחתוך בקולנוע פריז ההיסטורי חזיתי לראשונה במונטי פייתון. צחקתי עד שכאבה לי הבטן. ראיתי את 'and now for something completly different' ולא האמנתי שיכול להיות משהו כל כך מופרע, משונה, שונה, מפתיע ובעיקר מצחיק. כשראיתי את ג'ון קליז הצעיר חובט את התוכי הכחול המת בשולחן ("This parrot is no more! He has ceased to be!") גם אני כמעט איבדתי את ההכרה.

 

בשישי הקרוב, אני עומד לראות את ג'ון קליז הקשיש חובט תוכי כחול בשולחן. אני הולך לשבת לי באולם O2 בלונדון ומקווה לשחזר את כאב הבטן ההוא מרוב צחוק.

ParisToO2

איך שיצאה ההודעה שהחמישיה מתאחדת (לצער כולנו, גרהם צ'פמן – ארתור בתמונה שממעל – הלך לעולמו לפני שנים רבות)  אמרתי לעצמי שזו הזדמנות אחרונה שבאחרונות וזו באמת הזדמנות היסטורית. את מר קליז כבר ראיתי בסידני וזה היה משהו אחר לגמרי. האיחוד צריך להיות היסטרי. למרות שתקציב הקיץ לא כלל את זה, נורית פרגנה לי יפה, אבל תהתה בקול רם אם היא חייבת לבוא כי היא לא ממש מבינה את ההומור הזה. במקרה, הצטיידתי בחבר, להלן ירון, שהתנדב למלא את מקומה.

מופע האיחוד היה אמור להיות חד פעמי. כ 20,000 כרטיסים נמכרו למופע של ה 1 ביולי בתוך 43 שניות. אני לא הצלחתי אבל ניחשתי שהם לא יעמדו בפיתוי ואכן לאחר דקה נפתחו עוד 4 מופעים. אני קניתי שני כרטיסים ל 4 ביולי, יום חגה של ידידתנו הגדולה מעבר לים.

Layout 1

לאחר המתנה ארוכה הגיעו הכרטיסים בדואר מלכותי (!)

MontyTickets_4428_140702

מאז שהזמנתי ועד היום, הנבלות פתחו עוד חמישה מופעים והודיעו שאת האחרון ישדרו בלייב ל1500 בתי קולנוע בכל העולם (כולל רשת יס-פלאנט). זה קצת מעצבן. אדם משקיע וקונה משהו מיוחד שמסבירים לו שיהיה רק אחד כזה בכל העולם וזה פריט לאספנים רציניים. ואז הוא מגלה שיש עוד 9 כאלו – זה לא ממש יחודי אבל מילא.

ואז הוא מגלה שיש ייצור סידרתי. אני כמובן רוצה שהעולם כולו יצחק, אבל אני השקעתי!

מחר אנחנו טסים. פעם ראשונה שאני טס עם חבר (עבודה זה לא נחשב ושם אני טס עם עובדים אחרים שלעיתים הם גם חברים). פעם ראשונה לטיול בחו"ל בלי נורית. זה משונה. לפחות מצאנו חדר עם שתי מיטות כך שנישן כפיות רק אם יבוא לנו.

בשבועיים האחרונים אני עושה הכנות, כמו תמיד לפני הופעה. גררתי את הילדים להרצאה והסרט של ההופעה של מונטי פייתון בהוליווד. הם מכירים את הגביע הקדוש אבל זו הייתה הפעם הראשונה שראו את התוכי המת, האינקוויזיציה הספרדית ושאר פנינים. הם התפוצצו מצחוק ובדרך חזרה אוהד פנה אלי והודיע לי שהוא לא זוכר מתי צחק כל כך. אני שמח שזה עבר הלאה.

לפני כמה ימים הם שחררו קטע מהחזרות. רואים שם חתיכות מהסט שמגיעות לבמה. רואים ארגז שכתוב עליו 'תוכים', את הכיסא שעליו ישב האפיפיור ויפגוש את מיכאלאנג'לו (זה שצייר את הסעודה האחרונה עם יותר מדי תלמידים).

 

אני רואה ומחכה. מחזיק את עצמי לא לקרוא את הביקורות מהמופע הראשון. אני רוצה לקבל את זה לפנים. בסקר שעשה הגארידאן הבריטי הם שאלו את קהל הקוראים באתר (כולל אותי) מה הם מעדיפים – שיבצעו את המערכונים הישנים או חומר חדש. הנה תוצאות הסקר:

MontyPython Online Survey

אז זהו. חלק כבר ארוז, חלק מחר בבוקר. היום כבר מאוחר ויש יום עמוס מחר. אני אשאיר את חמשת הקוראים עם המחווה של מיק ג'אגר לכל העסק. שימו לב לעובדה שהומור בריטי, גם בפיו של מר ג'אגר הוא עדין יותר…

פוסט זה פורסם בקטגוריה Event, Travel, עם התגים , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

2 תגובות על מפריז ללונדון בעקבות מונטי פייתון

  1. יניב הגיב:

    התמונה של הכרטיסים זה כמו מראה מול מראה. רואים ברקע את הפוסט הנוכחי כשעל מקלדת ה thinkpad יושבים הכרטיסים….
    תמונה חזקה

  2. eitanel הגיב:

    הבלוג משתדל לספק חוויה אסתטית ולא רק לזיין בשכל.
    תודה.

להשאיר תגובה

