היה לוהט בפארק עם הסטונז

היינו בהופעה של הסטונז.

וואו.

אין. אין. אין. אין דברים כאלו. אין.

המוזיקה? וואו! הבמה המטורפת הזאת? וואו-וואו!

סבא-רבא ג'אגר בן 71 ורץ על הבמה כמו נער בגיבוש טיס? וואו. והשירים? וו-א-וווווו! הוידאו והמסכים? וואו! ופורטיס בחימום? נו טוב..

והעברית שסֵר מיק ג'אגר דחף בכל הזדמנות? נו מילא. והחום המטורף בפארק? ווהוהו!!!

והסימפטיה לשטן? ווהו!

ובסוף זה נגמר.

אני חושב שסיכמתי את זה מעולה. ראיתי הרבה הופעות. הרבה מהן היו הופעות רוק ורבות היו בפארק הירקון. גם בחו"ל יצא לי לראות הופעות. זו הייתה פנומנלית. אולי הסתפקתן בתיאורים המדויקים שמופיעים למעלה. אם לא, אז אני אפרט קצת יותר.

TEL_AVIV-Museum-Holon-451x600

לא תכננתי ללכת לסטונז. זה היה יקר וזה היה אחרי שתקציב הופעות הקיץ התרוקן. אבל אלו הם הרולינג סטונז (אני לא אגרר לכינוי האבנים המתגלגלות כמו שלא אשתמש במינוח חיפושיות הקצב לביטלס) – הבסיס לכל הרוק, האבות המייסדים, מי שגידלו על בירכיהם והיוו השראה לכל האומנים והלהקות שאני אוהב. הפיקסיז? סאונדגארדן שיגיעו תיכף – הם חבים חוב עצום לסטונז. 52 שנה הם מופיעים – הלהקה הכי יציבה שהייתה מעולם (נניח את הגבעטרון ואת הביצועים המביכים של פרס בצד). לא היתה ברירה ואני שמח על כך.

נורית באה איתי. לחינוכה דאגתי מראש, ע"י זה שבדקתי את רשימת השירים של הסיבוב העולמי הנוכחי ודאגתי לשים לה ברכב, בלולאה, על מנת שגם בזמן שהיא מנמנמת לה בפקקים של הבוקר בדרך, זה יתנגן.

הפארק היה נעים. משהו כמו 82 מעלות ו92 אחוזי לחות. או להיפך, אני לא זוכר. היו המון אנשים בדרך ולמרות שמשכתי קדימה, לקירבת הבמה (לא המופרעים שמגיעים 8 שעות מראש וכובלים עצמם לגדר) היה עדיין מקום.

RollingStonesTelAviv_1293_131017

הקהל היה מקסים.

לא המשפחות שראינו בכוורת או הנוער שמילא את הפארק לכל מיני ריהאנה וג'סטין. היה שם שילוב של חובבי רוק מזדקנים עם כרסים משתפלות ונערות צעירות בגילה של הנכדה של סר ג'אגר. אני הייתי מוקסם מזוג שחנה לידנו, בקניון איילון. הם דיברו על הילדים שהושארו עם הסבתא או משהו ונראו בשנות ה30 המאוחרות שלהם. היא בחצאית סקוטית קצרה, חולצת סטונז מהוהה עם שרוולים גזורים, מגפיים כבדים ומוהוק מרשים והוא עם זקנקן. אחרי שסגרו את נושא הביביסיטר נראה היה ששלפו איזה משהו טוב לעישון והמשיכו – לשמחתי. לרוק אין גיל.

RollingStonesTelAviv_1303_131017

מה שכן, הרבה זכרים וכמה בנות הורידו חולצה. לא לכולם הייתי מרשה, אבל לא שואלים אותי. היו כמה מראות שקשה לתאר, וכמה מראות שהייתי שמח לשתף. אבל המון קעקועים, חולצות סטונז ואיזה תחושת רוקנרול באוויר, משהו איך שהאנשים נראים ומתנהגים.

והפארק התמלא.

RollingStonesTelAviv_1297_131017

וזה עוד באור. נראה לי שאת האחרונים דחסו פנימה בבעיטות.

RollingStonesTelAviv_1302_131017

לא מספיק שהיה חם ברמה שטפטפנו על הדשא על פורטיס לחימום. אני מאוד אוהב את פורטיס והוא השכיל לתת שירים ישנים שכולם מכירים (חתול מפלצת, נעליים ההמנוני) אבל בא לי לשיר לו "רד, רד מעל מסך הטלוויזיה שלי" (שגם אותו הוא שר). הוא התנהג כאחרונת המעריצות של ג'סטין ביבר. "עוד רגע הם יבואו", "תיכף אנחנו נרד ואז תתכוננו לחוויה מדהימה". אם הוא לא מאמין בעצמו, למה שאני יאמין בו?

RollingStonesTelAviv_195837_140604

אז הוא ירד. אנחנו כבר לא יכולנו לשבת כי התחיל להתמלא. למרות שהשלטים אמרו "כבדו את המרחב האישי של כל אחד" כל פעם מגיעה חבורה ופשוט נעמדים שלושים מילימטר ממך ואז שולפים שלוש סיגריות לאיש. ואז נעשה חושך ופתאום המסכים החלו להראות גרפיקה,מוזיקה החלה להתנגן ומישהו עם קול טוב ביקש לקבל את הלהקה בתשואות.

אל הבמה פרץ אביר כס המלכות האנגלית, חמוש בג'אקט פאייטים סגול מנצנץ, כזה שגם קשישה יוצאת חבר העמים באשדוד לא הייתה מעיזה לצאת איתו. הוא התניע את ההופעה עם השיר הכה מתאים – "Start me up".

אני הייתי מאושר. זה אשכרה קורה. לאחר 2000+ שנות גלות, לאחר גירוש ספרד, לאחר שוועדת החינוך של כנסת ישראל לשנת 1965 מנעה מהביטלס להגיע הסטונז פה, אצלנו בבית כאילו היינו אחד העמים ולא העם הנבחר.

הקהל היה מחושמל והחום הכבד הכביד עוד יותר כשכולם העלו את רמות האנרגיה.

Show Set List הנה רשימת השירים כפי שפורסמה באתר הרשמי של הסטונז.

מה שיפה שהם מסתובבים בעולם בלי שום אשליות. בכל זאת מדובר בחבורה שגילה המשולב הוא 281 שנים ו 129 יום (הנה האתר שמחשב את זה). אף אחד לא ישלם את הסכום הזה ולבוא לראות אותם מבצעים איזה מופע ארט שכל אחד מהם מביא את השיר שהשפיע עליו יותר או איזה נסיון חדש לשיר. הם יורים בתותחים הכי כבדים, בלהיטים האהובים, בשירים שעשו אותם להקת הרוק הכי גדולה בעולם, שירים שכל אחד מהם מוכרז כאתר מורשת של אונסק"ו.

למרות שהם לא מבצעים בדרך כלל את אנג'י בהופעות, אולי כששמעו שהוא נבחר לשירם האהוב ביותר על הקהל הישראלי במצעד בגלגלצ הם הוסיפו אותו. בחירת הקהל באתר שלהם תרמה לנו את Get off my cloud.

הביצועים היו טובים מאוד. אמנם היכולת הווקאלית של מיק היקר כבר טיפה מאחוריו והוא לא מושך כמו פעם בהקלטות של ההופעות ששמעתי אבל הוא עדיין לוקח בהליכה איטית זמרים רבים של היום. וזה אם הוא היה הולך.

הבימה היתה ענקית. אולי 80 מטר רוחב עם רצועה שנכנסה לתוך הקהל (Catwalk) באורך של 40 מטר בערך. המיק רץ כל הזמן. רוקד, מענטז, מעווה את הפנים והשפתיים הכל כך מפורסמות האלו. בזמן הזה קית' ריצארדס שנראה רע כתמיד (אין חומר כימי הידוע לאנושות שהבן הזה לא בדק אישית) אבל נינוח ומחייך נותן בגיטרה. רוני ווד נראה קצת חנוט עם שיער לא ממש שלו ורק צ'ארלי וואטס שחובט בתופים מאחורה, נראה חף ממניירות עם טי-שירט פשוט ופשוט נראה אזרח ותיק עם שיער לבן. במשך יותר משעתיים המיק לא נח לרגע. יש לו מספיק אנרגיה להאיר עם נורה אחת את כל רמת גן. אני לא מסוגל לרוץ ככה. ועוד לשיר. ולהחליף תלבושות שהיו נעימות בסתיו האיסלנדי.

אני הייתי מאושר. זה פשוט פיסת היסטוריה. זו קלישאת הרוק הכי גדולה שיש. השירים נחתו כמו מכות של מתאגרף מיומן – מרימים אותך כל פעם עוד קצת. נורית נראתה קצת פחות נלהבת. אמנם החינוך עשה את שלו אבל הצפיפות, החום והעובדה שעישנו סביבנו כל הזמן – אפילו סיגריות רגילות – היו קשות. אלוהים מרחם על ילדי הגן ועל הגדולים לא ירחם עוד, ישאירם לבד בפארק הלוהט. אפילו בריזה מהים הקרוב לא עלתה. רק חום וצפיפות ועוד זיעה. בנקודה מסוימת, אישתי האהובה הסירה את ידי מעליה, פנתה אלי ואמרה לי "אל תיגע בי, אתה חם וחם לי מספיק…".

RollingStonesTelAviv_213321_140604

כל פעם שסר מיק יצא לטייל אל תוך הקהל, ממקום עמידתנו זה נראה כאילו הוא רץ על כתפי הקהל, כמו איזה ישו מודרני ואבנים חדשות. מפלס החום עלה – חום הקהל אליו והוא המקצוען הכי ותיק בתחום לקח את זה והחזיר את זה לקהל.

כשקית' ריצארדס עלה לתת שני ביצועים משלו מסביבנו התלהבו אבל אני חושב שצריך היה למנוע את זה. הוא ממש לא שם כבר אבל אז הם באמת התניעו עם Midnight Rambler שהוא לא שיר מהקו הראשון שלהם אבל פה לרגע הם הסירו את האבק והסטונז הישנים, חזרו בלווית מיק טיילור, גיטריסט העבר שלהם. הביצוע היה מדהים ואני בשמיים. ב Gimmie Shelter בשיר יש תפקיד נשי וליסה פישר, זמרת הליווי לקחה אותו ברמה שרק חיממה את הפארק עוד יותר. כשהתקרב הקטע שלה היא לקחה את המקרופון ובצעד איטי החלה לפסוע אל תוך הקהל שפשוט ידע שזה בא. היה לה חיוך קטן ואז ברגע המדוייק, פתחה את הפה ופשוט שרה כל כך חזק שעדיין עומדות לי השערות בעורף כשאני כותב. הדואט שלה עם ג'אגר, המשחק שלהם היה מבחינתי אחד הרגעים החזקים. ככלל, כל הצוות התומך של נגנים לא היה צעיר במיוחד אבל כל אחד מהם הוא תותח בפני עצמו כי אלו הם הסטונז ויש להם 52 שנות נסיון בהופעות ואין אף אחד שמתקרב לרמת המקצוענות שלהם ול Showmanship שהם מפגינים.

ובדשא, דרמה.

נורית הסתכלה לי בעיניים והודיעה לי שדי לה ממני ואנחנו נפרדים.  היא פסעה לה לצד, למקום שבו מולקולות חמצן יכלו להגיע אליו ואני נותרתי לבדי בהמון הגועש שהניף טלפונים אל-על. רק לאחר אקורד הסיום יתבצע איחוד משפחות מרגש.

RollingStonesTelAviv_1315_140604

אני חייב לומר שSympathy for the devil  הפתיע אותי. חשבתי שהם לא מבצעים אותו בהופעות אבל הוא הפתיע אותי וגם מיק שהגיח עם צעיף פרווה אדום ענק היה מפתיע. זה אחד השירים שאני הכי אוהב שלהם ובמסגרת החינוך המחודש גם נדב התאהב בשיר – שמחתי שאני יכול לספר לו (ולהקליט קלות) את השיר ולהצטער שבשל המחיר המופקע הוא לא יכול היה להיות פה איתי.

כמו שאמר קרמבו במבצע סבתא – הם התחילו הכי מהר שלהם, ולאט לאט הגבירו. את הסיום עם Brown Sugar ואז ה"לילה טוב, תל אביב" המתבקש והביצוע המרנין ל You can't always get what you want עם מקהלה מקומית וריף הגיטרה בין המפורסמים בעולם שפותח את I can't get no satisfaction (טם-טם, טם-טם-טאאם) ואז ירו זיקוקים, הרימו לפידים וההיסטוריה נרשמה.

זו הייתה הופעה מעולה, מעולה, מעולה שפשוט יומיים אחריה אני עדיין עוצר אנשים תמימים ברחוב לספר להם עליה. הסטונז הם לא הלהקה של נעורי ופסקול חיי ובכל זאת אני יודע לברך על המוגמר – שהחיינו והגיענו לזמן הזה.

פוסט זה פורסם בקטגוריה Music, עם התגים , , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

