גשמי ברכה – לסנו

גידלו אותנו על האתוס הציוני, על גישמי הברכה שמביאים אושר לחקלאים. אפריים שמיר שר ב"שיעור מולדת"

אז בבית הספר
על הקיר תמונה
והאיכר חורש בה
את האדמה
וברקע, הברושים
שמי שרב חיוורים
האיכר יצמיח לנו לחם
שנהיה גדולים.

PikiWiki_Israel_27951_Agriculture_in_Israel x600החבר מוטק יוספזון זורע במזרעה נגררת ע"י זוג סוסים, 1938. ארכיון גן-שמואל. מתוך אתר פיקיוויקי

עוד בגן ידענו שהאיכר מחכה לגשמי הברכה כדי שצמח חיטה ללחם שלנו. זה שמורחים עליו שוקולד השחר בגן.

אבל היום, אמצע מאי 2014 (בערך, הוספתי קצת ימים בשביל הדרמה) וגשם. אצלנו לפחות יורד גשם רצוף מאז שעות הערב אתמול והיום רואים שוב מטריות ברחוב, אחרי שהיה לנו סופשבוע חמסיני קשה . זה משונה וזה לא ממש גשמי ברכה – אולי גשמי בריכה.

אני רואה איך השבילים מתבצבצים לשמחת רוכבי השטח, אני רואה איך כל השלוליות מתמלאות להן בנחת ואגמונים קטנים נוצרים בשדות. אני שומע (באוזני רוחי) את שמחת היתושות שנוהרות מכל עבר להטיל ולמלא את השלוליות בדור הבא. אני כבר יכול לשמוע את הזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזז הזה ליד האוזן באישון לילה ואת העקיצה המעצבנת ברגל שתגרד עד 9:26 בבוקר.

אכן גשמי ברכה – לחברת סאנו המייצרת כל מיני דברים נגד יתושים, לרשתות הפארם ולשאר לוחמי היתושים. אני יכול רק להמליץ על מחבט היתושים האלקטרוני המונח למראשות מיטתנו שלפחות נותן את הסיפוק הזה בנקמה כאשר יתוש פוגש מחבט טעון חשמלית וקול הנפץ הזה, לי לפחות, עושה טוב

Mosquito Racket

פוסט זה פורסם בקטגוריה Thoughts, עם התגים , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

