ציפור קטנה עם עיניים גדולות (או שלא)

אומרים על מישהו שיש לו עיניים גדולות ומתכוונים שהוא חמדן. זו תכונה אנושית מאוד אבל הנה לשיפוטכם דוגמה מעולם החי, או יותר נכון מעולם העוף.

שבת בבוקר, יום יפה, אחרי שאמא שתתה המון קפה ואבא עבר על העיתון יצאנו אל חוף שושנת העמקים לסיבוב של אביב על החוף בליווי בני המשפחה המורחבת.

על סלע קרוב לחוף (טבלת גידוד, אם אני רוצה להיות מדוייק מבחינה גיאולוגית) עמדה לה ציפור לבנה. אוהד נקרא אל הדגל וקבע נחרצות שזוהי לבנית קטנה (או Little Egret) בפי הנוצרים.

ShoshanaBeach_2333_140329 הילכה לה הלבנית קדימה ואחורה עד מצאה את מבוקשה.

דג שלא נזהר ונקלע קרוב אל הסלע, הגיע אל הלבנית. זו לא התבלבלה והניפה אותו אל על. אני הסתכלתי דרך עדשת המצלמה, כשברור לי שיש כאן דוגמה מצוינת  למושג עיניים גדולות.

איך תאכל הלבנית את הדג שנראה קצת גדול עליה? ברור שיש כאן חמדנות קלה שלא לומר גרגרנות.

ShoshanaBeach_2324_140329

הניפה הלבנית את הדג לכאן ולכאן, לא מרפה ממנו לרגע, רק בתנועות מהירות של שיפור עמדות להיטיב את האחיזה בדג החלקלק.

ShoshanaBeach_2323_140329

את רגע האמת פספסתי. אוהד שעמד בצד הודיע לי שבביס אחד גדול הלבנית פערה את מקורה והדג הושלך פנימה אחר כבוד. יפה לה!

כל מה שאני יודע הוא שלאחר מכן, היא לא ממש זזה, כמו שאני אחרי חמין של שבת בצהריים. עמדה לה בשלווה, מנסה להתמודד עם האוכל. אני מניח שאם הייתי חוצה את הבריכה הקטנה אליה הייתי יכול לתפוס אותה בלי בעיות.

ShoshanaBeach_2336_140329

התרחקנו הלאה וגם כשחזרנו על עקבותינו שעה קלה אחר כך היא עדיין היתה שם, עומדת בשמש האביב הנעימה כשהרוח מבדרת את ציצת נוצותיה. עיניים גדולות, כבר אמרתי?

לצערי הרב אפריל רק מתחיל וכבר יש עוד חיות שבאו לבקר אותנו – מדוזות הקיץ החביבות עלינו כבר הגיעו. עכשיו צריך רק לשכנע את הלבניות לאכול את המדוזות.

ShoshanaBeach_2309_140329

פוסט זה פורסם בקטגוריה photography, עם התגים , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

