Winter has come

קשה להאמין שלפני שבועיים בערך הפעלנו מזגן על קירור. החורף הגיע והבלוג שמח. גם כי אני אוהב גשם וסופות כשהטבע מסתכל עלינו מלמעלה ומדגים שאנחנו יכולים להרגיש בשליטה, אבל זה רק בגלל שהוא מסכים וגם כי לאחרונה יוצא לי לכתוב רק בהפרש זמן, כמו פוסט-מורטם ואילו היום הפיקסלים עוד לא יבשו על התמונות.

הסערה תפסה אותנו לא לגמרי מוכנים. הפעם לא יצאתי לרדוף אחרי שיטפונות כמנהגי בשנים עברו וכמויות השלג שירדו על ירושלים וסביבתה חסמו את כל הגישה לאזורים המעניינים. בהעדר שלג משמעותי, גם ברד מקומי בכמויות מסחריות יחשב כשלג לעניים במיוחד אם הוא ממש מאחורי הבית.

WinterIsComing_0411_131213

בזמו שארקדי דוכין שר על הירקון שזורם ונשפך לים עצרנו, בחיפושנו אחר דרמות זולות בגשר מעל הירקון, בתקווה לראות גאות מטורפת. אכן הירקון זרם יפה וחום אבל לא נרשמו שיאים והצפות.

WinterIsComing_0415_6_7_tonemapped_131213

WinterIsComing_0419_131213

בשישי בערב, החדשות הוצפו בדיווחים, תמונות מהשלג הכבד היורד בירושלים, עיר הנצח, חסימות, ניתוקי חשמל, היסטריה טוטאלית האשמות ודני קושמרו חמור סבר. מיד נקטתי בצעדים מרחיקי לכת. הרמתי טלפון לי' והצעתי לזנק בבוקר, לחפש שלג באיזורי הבירה. י', כצפוי, הסכים וסיכמנו שיקושש מי מבנותיו שתרצנה להצטרף ואני רשמתי את אוהד לפעילות.

כשהערתי את אוהד ב 7 בבוקר בשבת קרה הוא היה סקפטי. הוא לא היה בטוח שאביו צודק וצריך לעזוב את הפוך לטובת העולם הקר שבחוץ.

הוא טעה, כפי שעיניכן רואות.

WinterIsComing_0513_131214

אבל, אני מקדים את המאוחר. כשיצאנו, הכבישים היו ריקים והחברים בוייז עבדו שעות נוספות. כל החסימות של משטרת ישראל סומנו ואילו אנחנו בחרנו נתיב שיביא אותנו לגובה סביר מבלי להיתקע בכבישים או בחסימות.

אבל וייז זה משהו אחד והמציאות היא קצת שונה. את הכביש למטע סגרו לנו בחסימה שלא דווחה אבל הייתה יעילה להפליא. נראה היה שבחורינו הטובים בכחול החליטו שלא לקחת שום אופציות וסגרו הכול, רחוק מהאקשן, על כל מקרה שלא יבוא.

WinterIsComing_0425_131214

י' שלף מפה וקבע נתיב חדש. לאחר עוד חסימה, שמנו פעמינו אל המחסום הצה"לי בכיוון גוש עציון. ה GPS הראה את הגובה המטפס מול הטמפרטורות שירדו. לאט אבל בטוח החל הלבן-לבן הזה להופיע.

WinterIsComing_0429_131214

אני יודע שזה כלום ועוד באירופה היה יותר שלג, אבל זה כ 30 דקות מהבית ויש שלג!

הנוף של הרי ירושלים היה עוצר נשימה – הכל לבן – מהרגליים שלנו שעומדות על השלג הטרי ועד לקו האופק הלבנבן. ליד המחסום הצה"לי לגוש עצרנו והלכנו פנימה, אל השדה שכוסה עכשיו לבן, שלג טרי, בתולי ופודרתי למדי

WinterIsComing_0480_131214

שוב, כן, אני יודע, יש משהו פרובינציאלי להתלהב מקצת שלג, אבל זה לא רחוק מהבית וזה מאוד רחוק מבחינה הצורה והיופי. אפילו הקור והגשם הטורדני לא ציננו את ההתלהבות של כל המשלחת מהשלג.

WinterIsComing_0506_131214

זה מרהיב, עוצמתי ושקט. הודות לעובדה שיצאנו מוקדם מהבית העם עוד לא הגיע. המשטחים היו שלנו.

WinterIsComing_0485_131214

הזמן טס לו בשדות הקפואים, לא מאט לאף אחד. אוהד עבד קשה על טכנולוגיה מתקדמת של קוביית שלג (לא כדור השלג המסורתי אלא קובית שלג) שהוטחה מיד במישהי.

WinterIsComing_0521_131214

עם הצפיפות העולה בשולי הכביש שם חנינו ועם הגעתם שלה המוני בית ישראל החלטנו לפרוש בשיא. כן, אני יודע שמצחיק להתלהב מכמה ס"מ של שלג אבל אני צבר, שלג הוא נדיר לי ואני אמשיך למצוא כזה, בטח כחצי שעה מהבית

פוסט זה פורסם בקטגוריה Thoughts, Travel, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

