ירח על זורח מעל

"הלילה יחול סופר ירח!" זעקו כותרות העיתונים

Supermoon – זה נשמע מעולה!

כמו סופרמן, כמו סופרטנקר (הראשון שהבין את גודל האירוע), כמו סופרלנד (עם ימים נפרדים), כמו סופרפארם – לוקחים משהו ומוסיפים לו סופר ואז זה נעשה באמת גדול מהחיים.

הירח, אותו גרם שמימי אהוב, נע לו במסלול אליפטי סביבנו. וככה, יש פעמים שהוא יותר קרוב אצלנו מבדרך כלל. כמו טייקונים. בדרך כלל הם רחוקים אבל כשהם צריכים כסף אז הם קרובים יותר.

לעיתים, הירח הקרוב יותר מתמיד הוא גם ירח מלא. אז מתרחשת התופעה הקרויה Supermoon ובשפת העברים – ירח על!

השנה, שיא הסוּפֶּרִיוּת של הירח חל ב 23 ליוני והירח גדול יותר ב 14% מגודלו הנראה לעין בלילות רגילים והוא בהיר יותר. לאחר שראיתי את הכותרות חיכיתי לזריחת הירח בכיליון עיניים. כשהיה מתחת לקו האופק עקבתי אחריו בעניין בעזרת אפליקצית אייפד חביבה בשם Night Sky Lite עד שראיתי שם שהוא עומד להבקיע את קו האופק. כשהתחיל מבצבץ מעל האופק אחזתי בבני יקירי אוהד ואצנו אל גג הבניין שהרי אנו מתגוררים בליבו של אזור אורבני.

הכדור הכתום שחיכה לנו אל מול הגג טיפס מהר מעלה. אם הייתי מכשפה, הייתי מיד מקריב איזה עטלף אל מול הירח הזה. אם הייתי אדם-זאב הייתי הופך עורי ומילל אל הירח. אבל אני לא, אז שלפתי מצלמה, חצובה וניסיתי לתפוס משהו מהחוויה.

ראיתי הבוקר המון תמונות שצולמו בכל מיני מקומות בעולם (הנה מקבץ משובח מתוך The Big Picture). גם לי יש כזו, עם ירח מעל העיר

SuperMoonOverYehud_8090_fake_130624[4]

אבל יש לי חשד שכמו שאני קצת 'תיקנתי' את התמונה (משתי תמונות מוצלחות עשיתי אחת) רבים עשו זאת לפני. הנה מה שבאמת נקלט בעדשתי:

SuperMoonOverYehud_8090_130624

הירח המלא, באופן מסורתי, מוציא החוצה כל מיני מרעין בישין, כל מיני ערפדים, אנשי זאב ושאר ירקות . אל גג הבניין הוא משך רוחות רפאים

SuperMoonOverYehud_8056_130624

רוח הרפאים המתולתל הצעיר מאוד התלהב מהקונספט ולכן דאג להופיע שוב ושוב, תחת אורו של הירח

SuperMoonOverYehud_8062_130624

לסיום, שיר.

בעוד אני עומד ומביט על הירח מעל רחוב העצמאות, זינק לו שיר ישן לראשי – Moon over burboun Street, שיר ישן של סטינג, מתוך אלבום הסולו הראשון שלו לאחר שפירק את פוליס. השיר נפתח במילים:

There's a moon over Bourbon Street tonight

כל השיר כולו סובב סביב הירח, מספר סיפורו של ערפד בניו אורלינס (מבוסס על סיפרה של אן רייס, 'ראיון עם ערפד'). זה אחד השירים הכי אהובים עלי מקריירת הסולו של סטינג. הנה הוא, בגרסתו המקורית (עם וידאו של מעריץ)

והנה גרסה אחרת, בהופעה חיה עם תזמורת סימפונית בברלין, ביצוע קודר ויפיפה

תקשיבו ותדמיינו את ירח העל תלוי לו מעל הרחובות הריקים של ניו אורלינס

פוסט זה פורסם בקטגוריה photography, Thoughts, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

