אורי נפתלי – בלוז בקונטיינר

מי ידע שיש אליפות בלוז ארצית? מי ידע שהמנצח עולה לאליפות הבלוז העולמית בממפיס?! אני לא.

מתברר שיש עמותת בלוז רשמית בארץ הקודש ושמה עמותת הבלוז הישראלית. כל שנה העמותה עורכת תחרות, תחרות הבלוז הישראלית שבה נבחר נציג הרשמי לתחרות הבלוז הבינלאומית בממפיס שמתרחשת כל שנה עם מאות נגני בלוז מכל העולם. מדובר באירוע הבלוז הגדול ביותר כיום. השנה נבחרו אוֹרי נפתלי ולהקתו לייצג את עמותת הבלוז הישראלית ב 29th International Blues Challenge.

למעשה, היינו בהופעה הזו בתחילת ינואר. אבל אחרי הפוסט על ההופעה של כומר הבלוז ק.מ. וויליאמס נתגלו חילוקי דעות עם חברת ההפקה של אותו מופע ויצא לי החשק לעסוק בבלוז ונושאי הבשורה שלו בארץ . היום חזרתי לתמונות של אותו ערב והראיתי אותן ובכל זאת בא לי לדבר על ההופעה של אורי נפתלי. אני כותב מהזיכרון, כחודש ויותר אחרי, אז חסרים לי קצת פרטים -אתן תסלחנה לי!

אז אנחנו בקונטיינר ביפו, מעין בר/מסעדה/חלל הופעות בהמלצת מור וחן (שתיכף יעלה אף הוא על הבמה). זוהי ההופעה האחרונה לפני שאורי ולהקתו ממריאים לממפיס לתחרות. הקונטיינר מפוצץ באנשים ואז הבמה מתחילה להתמלא. עולים אורי נפתלי (גיטרה), אלינור צאיג (שירה), אופיר ונטורה (מפוחית), ים רגב (תופים וערן סזנדרי (בס) – כאן למטה עם חן רותם (הלוא הוא סגול59 ) שמנגן ושר (סגול59 משמאל, אורי מימין)

OriNaftaliBandAtContainer_3490_130112

כפי שקורה לי הרבה, לא מכיר אותם, לא שמעתי עליהם וכשאלינור פותחת את הפה ומרביצה – החיוך הוא בלתי רצוני כמעט. היא פשוט טובה. עוד דוגמה לזמרת ישראלית ששרה מעולה באנגלית בלי שום מבוכה, משדרת בעוצמה עם כל שפת הגוף שאומרת שהיא לוחצת את הגז עד הסוף.  אורי נפתלי עצמו הוא גיטריסט מעולה עד כדי תענוג.

אתם יכולים לשמוע ולדגום באתר של אורי נפתלי ואפילו לרכוש את אלבומו!

OriNaftaliBandAtContainer_3441_130112

OriNaftaliBandAtContainer_3446_130112

מה שמאוד שעשע אותי הם היו הצלמים.

נכון, עינכם הרואות שגם אני צילמתי בהופעה אבל היו שם שניים שנראה שחיים בסרט. בעוד שאני צילמתי בלי להציק לאף אחד הם דחפו מצלמות ממש לפניהם של חברי הלהקה. אחד מהם נראה לי כמו אלכס ליבק (שיער לבן קצוץ, נמוך במקצת) אבל פגשתי את ליבק ואני יודע שהוא מצלם אחרת ויש לו גם לייקה קטנה ולזה לא היתה.

OriNaftaliBandAtContainer_3458_130112

בכל אופן, הלהקה הייתה הפתעה רצינית. מלוטשים, מאוחדים, מנגנים יפה יחד, בהתלהבות אבל בנינוחות. שוב, לא הכרתי את הרפרטואר כל כך אבל המוזיקה הקפיצה את הגוף.

מה שעוד מצא חן בעיני, או יותר נכון מי שעוד מצאה חן בעיני הייתה אופיר על המפוחית

OriNaftaliBandAtContainer_3498_130112

זה פשוט מפתיע. פרט למיכל אדלר (שלישית אדלר, אישתו של שלמה גרוניך) אני לא מכיר אמניות מפוחית ובטח לא צעירות שנשמעות כל כך טוב. שמעתי רק לפני ימים את גיא דגן הוא היה מעולה. אבל היא לא נפלה ממנו ובטח היה לה יותר סטייל – גם המניקור המוקפד והמיקרופון הרטרואי למראה (מיקרופון Bullet האופייני לסאונד של בלוז שיקגו – אבל נראה מעולה עם הרטרו-שיק שלו).

OriNaftaliBandAtContainer_3481_130112

OriNaftaliBandAtContainer_3473_130112

כשהגיע זמנם של האורחים קם ועלה חן רותם, סגול59 שלוקח את המוזיקה שלו לשני כיוונים משעשעים בניגודם – הוא גם ראפר, מהוותיקים בארץ וגם בלוזיסט. אורי נפתלי מנגן בלהקה שלו ולכן היה זה טבעי שיבוא הוא עצמו לנגן במופע של אורי. לא נראה היה שהוא זר ללהקה…

OriNaftaliBandAtContainer_3495_130112

אורחת נוספת הייתה ליבי הארט שהסבירה ששמה פשוט ליבי אבל כיון שתמיד שואלים אותה לשם משפחתה אז פשוט לקחה את הלב והפכה אותו להארט. בסטייל שכולו רוקנרול עלתה מהקהל ונתנה בראש. אלינור הציגה אותה כהשראה וליבי, שנתנה לי את הרושם שנמלטה מוודסטוק, שרה בכוח, קורעת את הגרון ומכניסה יותר רוק לאווירה.

OriNaftaliBandAtContainer_3524_130112

OriNaftaliBandAtContainer_3530_130112

כשנפלטנו חזרה לאוויר הקר של הים, כשנמל יפו הולך ומתקפל לשנת הלילה שלו צעדנו בשקט חזרה לחנייה, קולות הנגינה ליוו אותנו זמן מה עד שדעכו אל רחש הגלים. איחלנו ללהקה הצלחה ויצאנו חזרה אל הלילה.

כיון שאני כותב באיחור רב, יש לי את הפריבילגיה לספר מה קרה הלאה:

כשבוע אחרי ההופעה טסו חברי הלהקה לממפיס. אחרי שתי הופעות במועדון ה BB Kings הגיעה הלהקה למעמד המכובד מאוד (!) של עליה לחצי גמר. אחלה הישג מול אנשים שינקו את הבלוז מהולדתם.

ועם ים רגב, המתופף המביט באופטימיות לעתיד – אני אסיים.

OriNaftaliBandAtContainer_3536_130112

פוסט זה פורסם בקטגוריה Music, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

תגובה אחת על אורי נפתלי – בלוז בקונטיינר

  1. yjdyj הגיב:

    אופיר היא תלמידה לשעבר של גיא דגן. אותו גיא דגן הנזכר בכתבה.

להשאיר תגובה

