מתדלקים התמכרות בלגית

היום בבוקר, במוסך ישבתי ועיינתי באתר Ynet בעוד שאני מפקיר את הלאון ואת חשבון הבנק לשי לגורלם. אז יש ידיעות מדאיגות על סוריה, נשק כימי, לפיד, בנט, נתניהו, מעמד הביניים הקורס ועוד. אבל פתאום ידיעה חשובה תפסה לי את העין:

Ynet Article(המקור מאתר Ynet נמצא כאן)

כאן אני צריך להתוודות:

שמי איתן אלקין ואני מכור.

מכור לספקולוס.

כולם מכירים את העוגיות הקטנות, אלו שמקבלים ליד הקפה ושעה מנסים לפתוח את הניילון שעוטף אותן, כאילו ניסו להגן עליהם מהגרעין האיראני

speculoos_lotus

אבל מתישהוא, לפני כמה שנים התודעתי אל הסכנה האמיתית בנסיעה לבלגיה. יש ממרח של חברת לוטוס, באותו טעם אבל ממכר, במיוחד על חלה טרייה או איזה פרוסה של בריוש (כמאמר מארי אנטואנט – לפני שיקפצו עלי ויגידו לי שהיא לא אמרה זאת מעולם). הבאתי צנצנת, נחתתי בשעות הבוקר המוקדמות של שישי, קניתי במאפיה המופלאה מאחורי הבית חלה מתוקה טרייה, מרחתי שכבה עבה, נתתי ביס וזהו.

נפלתי בספקולוס.

Lotus Speculoos pasta

מאז, אני מכור. האמת היא שאני לוקח את האשמה על כך שמיכרתי עוד כמה אנשים, רק כדי שיביאו לי עוד. ואז, יום אחד בשדה התעופה של בריסל, בלגית חיננית עם מוסר ירוד שהייתה מוכנה לדחוף אותי עוד יותר עמוק למלכודת הספקולוס, רק כדי להגן על כלכלת ארצה חשפה בפני משהו קשה

Lotus Speculoos Crunchy pasta

ספקולוס קראנצ'י.

אותו הדבר רק עם חתיכות קראנצ'יות מקרוסקופיות בפנים שפשוט מרימות את כל העסק שתי מדרגות נוספות.

ביאטריס, המכולת ההולנדית ברחוב רש"י 19 בת"א התחילו להביא את הפלא, מקילים בקצת על קשיי הגמילה אבל הם סירבו להביא את הצהוב, הקראנצ'י. אבל ככה כשזה היה נדיר, אז מדי פעם, בשבת בבוקר, על איזה פרוסה משובחת, יושבים בנחת. אני מכיר מקרים יותר קשים שבהם הספקולוס אפילו לא פגש סכין בדרכו לפרוסה אלא פשוט נאכל בכפית. אכן תמונות קשות, יונית!

ועכשיו זה. האמברגו נשבר. עכשיו אפשר להשיג (לפחות את הרגיל) בכל מקום ובמחיר יותר נמוך, בלי להתחנן לאספקה טרייה מנוסעים. פשוט ניגשים ובין השחר לנוטלה לוקחים ספקולוס.

כמו שאמר מאיר אריאל (בשירו טרמינל לומינלט) "לְעַצְמִי אֲנִי אוֹמֵר בַּדֶּרֶךְ שֶׁגַּם מִזֶּה עוֹד נִצְטָרֵךְ להִיגָמֵל".

פוסט זה פורסם בקטגוריה Food, Thoughts, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

2 תגובות על מתדלקים התמכרות בלגית

    • yanivmuli הגיב:

      עדיין לא מצאתי את הממרח הזה בסופר במקומי. למזלי אני מבלה (?) שבועיים בבריסל מטעם העבודה. בידי הממרח ואני חייב להצטרף לשבחים.

להשאיר תגובה

