הסלט של הגרובטרון

הגשם קידם אותנו במטח נאה כשרצנו פנימה אל תוככי הזאפה. דנה ויניב לקחו אותנו להופעה של הגרוּבַטרוֹן. הם טעמו ממנה קצת ומצא חן בעיניהם הטעם והחליטו לחלוק עימנו את ההופעה.

GroovatonAtZappa_2793_130104

הגרובטרון לוקחים את השירים הישנים, נעמי שמר, סשה ארגוב, חוה אלברשטיין, שירים של הגשש החיוור ואפילו שלמה ארצי (הישן) ומלבישים אותם בשמלת Fאנק, רגאי, קצת סלסה ואפילו סקא (ska, בנוסח עדות הMadness). עם חטיבת נשיפה מצוינת הם לוקחים ומנכסים לעצמם נכסי צאן ברזל של המוזיקה הישראלית לדורותיה. שירים כמו 'הבחורות ההן','ספירת מלאי','אם יש לך שמש','צרות טובות', 'פתאום קם אדם', 'למה לא אמרת' וכמובן הביצוע המחודש ל'בלדה על סוס עם כתם על המצח'.

עכשיו מגיע הדילמה:

מצד אחד הם טובים. יש להם צליל חם ומגובש ולסולן דרור 'אהבה' רומם יש נוכחות גדולה על הבמה. הם מגוונים והשירים הם שירים שאני עוד מכיר כמעט את כולם. אני לא בטוח שנדב וחבריו יכירו רבע מהשירים ולכן אנחנו שומעים את 103FM בנסיעות בסופי שבוע, שם יש רק מוזיקה עברית. המוזיקה שלהם מצויינת ואני מאוד אוהב את הצליל של הטרומבון/חצוצרה/סקסופון במיוחד כשהוא צובע מוזיקת Fאנק או סלסה לטינית לוהטת.

GroovatonAtZappa_2811_130104

אבל, מצד שני הזאפה בהרצליה הרגיש ברגעים מסוימים כמו מועדון הגנקי לשירה בציבור בתל אביב. הקהל בא לשיר את שירי ארץ ישראל היפה בחבורות גדולות. נראה היה שעוד רגע תפרוץ עינת שרוף עם המיקרופון ותכריח את כולם לשיר ולרקוד הורה. גם דרור, הסולן העלה את כולם לרגליים לרקוד ומאחורינו חבורה שחגגה יומולדת ביצעה הורה מאולתרת. אולי אני קר ומנוכר וקצת פלצן אבל לי זה הפריע. מעין אווירת ועד עובדים ואני מניח שרק העיצוב הלא יציב של שולחנות הזאפה הציל אותם מריקודי שולחן הנפוצים בז'אנר.

GroovatonAtZappa_2795_130104

אז זהו. דילמה. מצד אחד לגרובטרון יש אחלה גרוב ושירים שהם הקצפת של המוזיקה הישראלית. מצד שני הם גוררים את זה לכיוון שאני לא ממש אוהב עם קטעי קישור דני סנדרסונים קיבוצניקים כאלו (המקור שלהם הוא מעמק יזרעאל). מצד שלישי, נראה שרוב האנשים שהיו מבוגרים ממני, באו לערב נעים של שירה בציבור, קצת אחרת וזה מה שהם קיבלו ויותר. כשהסולן התעטף במגבתו כבטלית והלהקה ביצעה את 'חפצה מנמצה' האידי ההוא של מועדון התיאטרון, זה עם הפזמון של 'ג'וני איז דה גוי פור מי' (עכשיו למדתי שזה בא מעכאַפּט זיי מענעמט זיי, שהוא "חוטפים ולוקחים") כולם היו מדושני עונג וגם אני שרתי את הפזמון ששלפתי מאיזה מגירה מאובקת בזיכרון. מצד רביעי, דרור, הסולן, הביע עמדות פוליטיות די מחוברות לשלי וכשהוא קרא את מגילת העצמאות ושאל האם היא עדיין תקפה בימינו אנו לא יכולתו שלא להעריך מישהו שלוקח את הסיכון שלא יאהבו את מה שהוא שר בגלל העמדה שהוא לוקח. למטבע שלי יש 4 צדדים כנראה.

GroovatonAtZappa_2823_130104

אז מה, אתם אומרים? כן או לא?

אז זהו, שאני מחפש את האמצע. אני מניח שאם הייתי רואה אותם בבארבי למשל, עם קהל אחר וציפיות אחרות כמו שראינו ושמענו את 'אוי דיויזיון' ששרים באידיש אני הייתי מתלהב יותר. אני לא מזלזל או מוריד מערכם של החבורה המאוד מכובדת ומאוד מוכשרת הזו, אבל כמו שלמדתי בריאליטי – אני צריך ללכת עם האמת הפנימית שלי!

GroovatonAtZappa_2816_130104

פוסט זה פורסם בקטגוריה Music, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

