השנה מתחילה באמצע מובמבר

 

אמצע מובמבר
מילים ולחן: אסתר שמיר
עיבוד והתאמה: איתן אלקין

"
ה
שנה מתחילה באמצע מובמר
החורף קשה מכל
כל שירי נמלטים הרחק מקו האש
אולי הם לא רוצים לסבול

אומרים שסוף העולם מתקרב
בלילות החשכה גוברת
כל הקיץ הרקיע היה אדום מכאב
מתחתיו האדמה בוערת"

ובכן, אנחנו באמצעו של חודש מובמבר. אם לא הבנתם מהו מובמבר, זהו חודש העלאת המודעות לסרטן הערמונית ושאר מרעין בישין של גברים. הנה ההסבר המלא כפי שהופיע כאן בתחילתו של החודש.

גלי עטרי שרה את השיר המקורי ובאורח פלא ומצער הוא גם מתאים לזמננו אנו (כל שירי נמלטים הרחק מקו האש, הרקיע היה אדום מכאב) כי הוא נכתב ב 1982 בעקבות אירועי סברה ושתילה. אני התאמתי אותו לאירועי מובמבר 2012 כי 'עמוד ענן' נפל על חודש מובמבר (ונקווה שלא יחרוג מגבולותיו). אני בטוח שגם גלי של גלי לא תתנגד לחשיבות החודש

MoGali_Atari_x400

אבל הבלוג למרות שיש לו ענין במתרחש בחוץ שומר על רוח שטות מסוימת. גם השפם שהתחייבתי לטפח עולה כפורח. למרות שהצמיחה התחילה בעדינות יש לומר שהעסק תופס תאוצה

Movember2012_2083_121115

האנשים סביבי לא נשארים אדישים. כבר הואשמתי בהשתייכות ללאומים שונים, הושוויתי לכמה צוררים, נאמר לי שאני נראה כמו מפיק פורנו משנות ה70 וקיבלתי המלצות לכיווני צמיחה חדשים. עדיין, מה שהחל כאניצי שיער קטנטנים הופך מול עיני לשפם של ממש.

לכול מי ששואל ומביע דעה  אני מסביר על מה ולמה. אני לא אוסף כסף השנה אבל אני מבין איך זה נעשה (אולי בפעם הבאה ארשם ואאסוף…)

בינתיים אני עולה ופורח ורוצה לחלוק כמה דברים. ראשית, ההרצאה המצוינת ב TED שנתן אחד מהרביעייה המקורית ממלבורן אוסטרליה, הרביעייה שהמציא את הרעיון של Movember מעבר לכך שהוא מצחיק, אדם גארונה מעורר השראה בצורה שבה לקח רעיון טיפשי שעלה תוך צריכה מוגזמת של בירה לארגון בינלאומי שאוסף מעל 130 מיליון דולר בשנה ותומך באירגונים לחקר סרטן הערמונית בכל העולם.

עוד סרטון מובמבר מעורר השראה הוא סרטון שמסביר איך לגדל שפם גברי מאת ניק אופרמן, שחקן המשחק בסדרה שלא ראיתיה מעולם Parks and Recreation

 

ואחרון חביב להפעם, הפקה מוזיקלית של שני חבר'ה משעשעים – The Movember Song

 

המשך מובמבר נעים לכולם! מי יתן ושמפכם ( גם שפמכן) יגדל יפה ויסתלתל

פוסט זה פורסם בקטגוריה Creative, Thoughts, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

