אסף אבידן לא איבד את המוג'ו שלו

כשמתקרבים לרציף בנמל יפו ושומעים את הקול הזה עולה מבין הראשים המקיפים את הלהקה – זה נשמע כמו ג'ניס (גופלין) או רוברט (פלנט, לז זפלין). אבל אז חודרים דרך האנשים ומגיעים אל המקור עצמו ורואים בחור צעיר עם מוהוק. אסף אבידן

AsafAvidanJaffaPort_9905_120912

שוב בנמל יפו, שוב ג'אם של 88FM והפעם סחבנו שניים שלא ידעו את יוסף אסף (אודי וקטי בביקור מארה"ב הדוויה) ואת עופר וסאלי שחובבים את אסף עוד מזמן. אסף אבידן עשה את הפריצה שלו החוצה, מעבר לגבולות ישראל,  ב 2009 כשסוני-קולומביה החתימה אותו על חוזה תקליטים ולמעשה הוא הפך לזמר בינלאומי שמופיע כל הזמן בחו"ל ומדי פעם מופיע בארץ. למעשה, מבחינתי, זה שאני רואה ושומע אותו בארץ, אני שומע זמר חו"לי בשיא פריחתו שמגיע לארץ.

לפני כמה שנים ג'ובאני נתן לי דיסק ואמר לי תקשיב. הקשבתי ל "The Reckoning" ולא ידעתי מה אני שומע. מישהי שרה באנגלית בקול גבוה. משהו מצוין שנע בין סאונד של שנות השבעים לסאונד רוק נוכחי. אלו היו אסף אבידן והמוג'וז. מאז, שמעתי אותו הרבה והצלחתי באופן קבוע לפספס הופעות שלו. אבל הפעם הוא מופיע בנמל יפו, במסגרת השידור של 88FM שאני מסכים עם כל מילה בסיסמה שלהם 'המוזיקה הכי טובה ברדיו'. אחרי הגזל המטורף של הצ'ילי פפרז – נחמד לקבל משהו חינם.

כשהגענו לנמל, למרות שהקדמנו, אחרי הנסיון של הפעם הקודמת עם איזבו כבר היו כמה מאות רבות של אנשים על הרציף. מיד נפלתי לרצפה, עם מצלמה וסכין בין השיניים וזחלתי דרך השורות עד שהתמקמתי מול האסף, (מודה, משאיר את נורית מאחור עם השאר – אבל יש לי מחויבות לכל שלושת הקוראים).

אבידן נפרד מהמוג'וז לאחר הסיבוב האחרון ויצא לדרך חדשה עם אלבום חדש וחוזה חדש עם יוניברסל. הוא החליף את הליווי ואת הסאונד ליותר עכשווי. אה, גם לליווי יותר נשי – מלוות אותו בעיקר נשים

מיכל בשירי (בת זוגו) מלווה אותו בקולות

AsafAvidanJaffaPort_9902_120912

חגי פרשטמן (זכר!) מתופף בתופים, תום דרום קולדת בקלידים וקרני פוסטל (שאני מאוד אוהב בפני עצמה) מצ'לנת בצ'לו.

AsafAvidanJaffaPort_9960_120912

למרות מראהו הצעיר, אבידן הוא חיית במה ותיקה ונותן הופעה מצוינת. שוב, הבריזה של הים, הקרבה של הקהל, ללא שום מחסום והעובדה שאין שום המתנות מייאשות (זה משודר ברדיו ולכן מתחילים ומסיימים בדיוק על הזמן) פועלת לטובתנו ואבידן ממריא.

AsafAvidanJaffaPort_9947_120912

גם כבפעמים הבודדות שהוא מדבר עם הקהל, הוא עצמו מתלוצץ על הקול יוצא הדופן שלו. יש לו אנרגיה מצוינת והוא מערבב שירים חדשים שקטים יותר מהאלבום האחרון (מעולה, חורש עליו וניתן לקניה כ MP3 בכלום כסף) ושירים מהאלבומים הישנים. 88FM גם טרחו והביאו צוות של הערוץ הראשון לצלם את ההופעה והעלו קליפ מההופעה (לא ברור לי אם זה הצלם עם מצלמת הענק שישב לידי או מישהי מההפקה שהתרוצצה וצילמה עם אייפון – יש מצב שזה האייפון…)

ואם כבר וידאו, אז הנה הקליפ המקסים שצילם וניה היימן (כוכב עולה, בפני עצמו, בשמי הוידאו – חפשו את המערבון החרדי שלו בYouTube)

 

יש אלמנט משעשע בהופעות האלו של ג'אם 88FM בנמל. מדי פעם, בין שירים עוצר השדר לשדר ומבקש מהאנשים לצעוק כדי שישמעו המון (למרות שהנמל היה מלא) ומספר למאזינים מה הוא רואה. אתה עומד שם ושומע ורואה את אחורי הקלעים של השידור בעוד שהלהקה מחדשת נוזלים

AsafAvidanJaffaPort_9908_120912

כשהוא שר, הוא נותן 120%, צורח את עצמו החוצה, גם בשירים השקטים. אני לא יודע איך משתקמים מהופעה שכזו. אני הוקסמתי מתום דרום, הקלידנית שנראתה לחלוטין מרוכזת, עיניה עצומות רוב הזמן, פרט לרגעים ששרה איתו. גם התלבושת החגיגית להופעה תרמה לרושם.

AsafAvidanJaffaPort_9934_120912

לקראת 11 בלילה, סוף השידור הודה השדר לכולם ובבת אחת נעלם הכול – אבידן והבנות (וחגי, בסדר) החלו באריזות ושיחות עם הקהל (הכי כיף שאתה יכול לגשת ולשוחח), צוותי השידור החלו לגלגל כבלים ותוך דקות זה נראה כמו בלאגן שהולך ונעלם וגם הקהל התפוגג, מי באופניים, מי ברגל, מי לחנייה ומי לחפש את חבריו וזוגתו (שתחיה!). בעודנו יושבים ולוגמים קלות, יכולנו להחליף רשמים – אני הייתי על הרצפה למרגלות האסף, עופר שהתברר שחדר פנימה אף הוא ועמד אחרי – שנינו הגענו כבר משוכנעים, נורית, אודי, קטי וסאלי שעמדו מאחור ואז נסוגו אסטרטגית לבית הקפה מאחור והאזינו בישיבה ולגימה – אף הם הודו בפה מלא שההופעה הייתה מצוינת. אולי עדיף שלא ידברו בפה מלא?!

פוסט זה פורסם בקטגוריה Music, עם התגים , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

