מהפך באקווריום – פוסט אורח

כבר סיפרתי כאן כמה פעמים על האקווריום של אוהד. אבל לפני כמה ימים חל מהפך רציני באקווריום. מספיק רציני כדי שאוהד יבקש שהסיפור ידווח לעולם. אז הצעתי לו שיכתוב, הוא לקח בלוק ועט וחשב קצת ופשוט כתב (כתב חמוד, המקור נסרק ומופיע בסוף). אני אסביר קצת את הרקע ואתן לאוהד לדבר.

האקווריום של אוהד התחיל לפני כשנה וחצי ליומולדת שלו. הוא אוכלס בציקלידים, דגים גדולים יותר, טורפים אבל הכל היה טוב. עם הזמן חלק עברו מן העולם אבל בחודשים האחרונים אחד הדגים, טרופאוס דובויסי (Tropheus duboisi) שנקנה כמשהו חמוד וקטן, שחור עם נקודות גדל להיות מפלצת עצבנית וקצת ערסית. הוא החל להתקיף כל דג שהוכנס למים ואנו צפינו בחוסר אונים איך הוא מתעלל בדגים אחרים (שלא לומר על ההפסד הכלכלי על הדגים האלו שאינם זולים).

Tropheus duboisi משמאל למעלה עם כיוון השעון – מדגיגון קטן וחמוד לדג גדול ועצבני

אחרי שהאקווריום התרוקן קצת, קנינו דג חדש שהוכנס בשישי בצהריים לאקווריום ומיד הותקף.בשבת בצהריים כבר נשלח לקבורה בים. בהתייעצות עם אטלנטיס, חנות הבית שלנו, הוחלט שנחזיר את שני הציקלידים הנותרים כדי להחליף אותם לדגים טרופיים, שלווים, צמחוניים וקטנים.

ועכשיו אעביר את הדיבור לאוהד ואוסיף רק שכדי להסביר הוספתי תמונות של הנפשות הפועלות (אני צילמתי את כל התמונות פרט ל5,4 שצולמו על ידי Frank Schneidewind)

הכל התחיל כשחזרנו מאילת השנה ומצאנו את הרֵגָאנִי (1) מוטל מת על קרקעית האקווריום. אחרי שבועיים בערך, מצאנו את הקוֹרלֵאוּס (2) גוסס, אחרי שעה-שעתיים הוא מת. חששנו שיש מחלה אז השארנו את האקווריום כמו שהוא שבועיים וקנינו דג חדש בשם לָלוּפִּי (4), דג יפה וחזק. כששיחררנו אותו באקווריום, הדֶבּואִיסִי (3) התנפל עליו ופצע אותו. למחרת בבוקר נסענו לים ובדרך לשם החזרנו את דֶבּואִיסִי לאטלנטיס וכשחזרנו ללופי נשם את נשימותיו האחרונות. אחרי חצי שעה של דיון החלטנו להחזיר את מָנְגַנוֹ (4) ולהשאיר את רוטשילד (1 למטה) [דג הנקאי החביב על אוהד – איתן] לזמן מה ולחזור מאטלנטיס עם דגים טרופים

OhadAquarium_HistoricalFish

שישה פריטים מכל זן, יפים וקטנים בשם זברה דניו (2) וטטרה ניאון (5). לאחר 4 ימים קנינו תא השרצה (המשמש כתא בידוד ותא הטלה) כי חשבתי שיש זברה דניו שעומדת להטיל ביצים וגם קנינו 4 ברבוס שרי (3) ואוטוצינקלוס (4) (בגלל שמו הקשה לביטוי קראנו לו הרצל ).

OhadAquarium_NewFish

כעת יש לי באקווריום 18 דגים.

עד כאן אוהד והנה הטקסט המקורי (בהרשאת אוהד, לפני שאתם קופצים)

Ohad Text Page 1 Scaled

Ohad Text Page 2 Scaled

פוסט זה פורסם בקטגוריה Family, photography, Thoughts, עם התגים , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

תגובה אחת על מהפך באקווריום – פוסט אורח

1. Noah הגיב:

אוהדי אתה מתוק אמיתי וידען גדול בדגים ,בהצלחה עם הדגים החדשים ורוטשילד. סבתא נועה