על פרידריך הגדול ונקרים סורים – החופש הגדול התחיל

זהו פרידריך הגדול, מלך פרוסיה בין השנים 1786-1740. הוא האשם הישיר לנער השרוע על הספה מהופנט לפלייסטיישן (אם אניח לקֵן קוּטַרָגִי, מנכ"ל סוני ואבי הפלייסטיישן).

frederickopenerpg1

פרידריך היה זה שקבע חינוך לאומי וארגן את מערכת החינוך הפרוסית שנחשבה הטובה באירופה לזמנה. הוא אף קבע את חופשת הקיץ בחוק, אמנם כדי שהילדים יעזרו להוריהם במשק אבל משם הכל התחיל. גדודי של בני נוער משועממים והורים שנזקקים למיומנות ארגון כמו של קצין פרוסי – כולם חייבים חוב להוד רוממותו פרידריך. פה אי אפשר להאשים אותו ביחס רע ליהודים – כל העולם המערבי מתלונן בצורה שווה.

החופש התחיל רשמית היום לבתי הספר היסודיים. נדב כבר יצא לפני זמן מה לחופש (רק שהוא 'ניצל' אותו לבחינות במתימטיקה בתוכנית לנוער מוכשר במתימטיקה בבר אילן ואח"כ יצא למחנה של קורס מש"צים)

אוהד הודיע שהוא לא רוצה שום קייטנה או משהו ובכוונתו לקום כל בוקר מוקדם (!) ולצאת לתצפית בציפורים בשטחים הפתוחים שעוד נותרו מסביב לשכונה (גם זה זמני לפי השלטים של העיריה). אני הנחתי שהשינה המתוקה של חופש גדול תכריע אותו. אולי זה הגיל אבל לאוהד החופש נראה כמו תקופת זמן ע-נ-ק-י-ת שמשתרעת מהיום לעוד יַמְתָלַפִים זמן. לי זה נראה כמו 8 שבועות אבל כיון שהשניים כבר גדולים יש פחות חשש מהארגון של הזמן.

אני ונדב קמנו מוקדם ביום הראשון שלי יולי. ב 6:00:00.00 כבר היינו בנקודת היציאה למחנה המש"צים ונפרדתי ממנו לכל השבוע. כשחזרתי הביתה גיליתי שם התלהבות של תחילת חופש. אוהד כבר היה מוכן ולבוש, עם המשקפת וכל הציוד, ערוך ליציאה לשטח. אז התלוויתי אליו כמו איתי אנגל שכזה.

כבר בגן שמאחורי הבית הוא החל לצעוד, עקב בצד אגודל, במין צעד אינדיאני שכזה, לואט בשקט שאצטרף לראות נקרים סורים. הסורים היחידים שאני מכיר נטבחים כרגע בידי דיקטטור שקצת שכח את שבועת הִיפּוֹקְרָטֵס שאותה נשבע פעם. נקרים גם נשמע לי משהו ששייך יותר ליערות העבותים של קנדה ופחות לעצי הנוי של יהוד אבל הילד יודע לזהות קריאת נקר…

VacationStarts_8486_120701

קשה לומר שהאוויר היה צלול, אבל הייתה קרירות נעימה כזו, כמו פרס ניחומים לפני שהיום יעלה ויטגן אותנו. השמש הייתה אפילו רכה כשחדרנו בצעד דרוך אל שטחי הבור. אני מבקש כאן להודיע שכל היוזמה הייתה של הבחור הצעיר ואני נתתי לו להוביל ורק הייתי כר פורה להערות הציפורים.

כמו דייויד אטנבורו מתולתל, שלף אוהד את המשקפת לחפש את המקור לכל הציוצים ששמענו מכל עבר.

VacationStarts_8496_120701

על עץ סמוך ישבו להם (לפי אוהד משמאל לימין) תור צווארון הניכר בפס שעל צווארו, בולבול צהוב-שת, ונקבת צופית. שלושתם נחו מעמל יומם, נהנים מרוח הבוקר הרעננה.

VacationStarts_8500_120701

הקיץ ניכר כבר בצהוב שמסביב. לא חשוב כמה החורף היה קר וגשום, הירוק נעלם מהר מאוד ורק נשמר בצברים הרבים שעוד לא הבשילו

VacationStarts_8501_120701

אולי זה הייתי אני שנגמר לי. בכל זאת, אני קמתי להכין כריכים (שווים!) ליוצא למחנה עוד לפני חמש וחצי. אבל הצפר הצעיר החליט שהוא חוזר לאחור, כיון שמאוחר כבר (עוד לא שבע בבוקר).

VacationStarts_8503_120701[5]

כל טיול בוקר שכזה צריך להיגמר בארוחת בוקר של גיבורים, במאפייה השכונתית לריחם של הקרואסונים הטריים. .

VacationStarts_8513_120701

חופש נעים ובהצלחה לכל ההורים שם בחוץ.

פוסט זה פורסם בקטגוריה Family, photography, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

