טרמינל, ז'ה טם?

אז גם הבוקר יצאתי לדרך, כמצוות המפעל, בדרכי להרביץ תורה לגויים הדוויים אשר בשטוקהולם, מעוזם של השבדים. כמו אברם אבינו הלכתי לי מארצי, ממולדתי ומביתי אל נתב"ג, שם עליתי על טיסתם של הגרמנים בואכה ק"ק פרנקפורט, שם הייתי אמור להמתין קלות ולעלות להמשך מפרנקפורט לשטוקהולם.

עליתי, נחגרתי ואיבדתי את ההכרה כנהוג בטיסות הבוקר. מבעד לעפעפיים עוד ראיתי את המטוס מתנתק מהשער והספקתי עוד לראות שהוא עומד על קצה המסלול.

כשהרמתי את העיניים, אנחנו היינו בשער.

לרגע התמלאתי אושר. אני לא יודע ממש לישון בטיסות ואם ישנתי את כל הטיסה אז הרווח הוא נקי שלי. אבל פרנקפורט הייתה מעוטרת בשלטים של בנק הפועלים. הקפטן, כמו בכל בדיחות לופטהנזה, היה קשוח והסביר שהלך הסטרטר של מנוע מספר שתיים. לרגע שקלתי להציע שכל הנוסעים יצאו וידחפו בזמן שהקפטן פריץ יזרוק את הקלאץ' אבל ירדתי מזה.

לא רק מהרעיון ירדתי אלא כולנו ירדנו מהמטוס וכמו ישראלים טובים מיד נאספנו כולנו בקבוצת צעקות סביב שני נציגי לופטהנזה שניסו לענות לכולם. כשאמרו לנו שהטיסה תצא במקום ב5 בבוקר ב 8 בבוקר ידעתי שיהיה יום מעניין כי לטיסת ההמשך אני לא אגיע.

"אין בעיה!" אמר לי אבי מלופטהנזה, מביט בי בבוז, "טיסות פנים אירופאיות יש כל הזמן! תן לי עכשיו לטפל בזה שצריך להגיע לאבוג'ה!". מלא בושה על שלקחתי את זמנו וגם על זה שאין לי מושג איפה זה אבוג'ה נסוגותי. כמה טלפונים הבהירו לי שמצבי טוב כי יש המון טיסות מפרנקפורט לשטוקהולם. אז ישבתי ודי מהר הובהר לי שעלי לחזור (בדיוק שהגיע תורי לקבל את הקפה/קרואסון על חשבון הגרמנים – שוב עשו רווח מהיר עלי) ודי מהר ישבתי שוב בכיסאי כשהקברניט פריץ מנסה את המנוע עם הסטרטר החדש כמו ילד שקיבל צעצוע. בסוף המראנו כשפריץ יושב על דוושת הגז וב3 שעות ו45 דקות (במקום 4:30, מה שמראה שאם רוצים יכולים!) הגענו.

האופטימיות של אבי מנתב"ג לא הועמסה על המטוס כנראה כי L.Freidstater שטיפל במקרה שלי הסתכל עלי בחמלה והסביר לי שיש המון טיסות, אבל אני לא אהיה עליהן כי למרות שיש לי עדיפות כי אני מסכן, יש כזו רשימת המתנה שהמקום הבטוח היחידי הוא על טיסה שיוצאת בערב, עוד 9 שעות.

בשקט איימתי, הסברתי שהכלכלה השבדית, הגרמנית והישראלית יועמדו בסכנה מוחשית אם לא אגיע מוקדם. L היקר לא התרשם מיציבותו של גוש היורו. כנראה שהיוונים יותר מפחידים ממני. ניסיתי הומור, הגיון, שקלתי לצטט את מנשה נוי ("!?Haven't the jewish people suffered enoguh"). הצעתי אפילו להסכים שישדרגו אותי למחלקת עסקים. L היה קשוח, כמו הלסת הטווטונית המרובעת שלו.

לבסוף, אחרי שנקשרנו עלה לו רעיון:

"מה אם אשלח אותך לציריך ומשם תטוס לשטוקהולם? תגיע  אחרי 19:00…". לפחות אראה את אירופה הקלאסית ב4 שעות. הסכמתי.

החיוך שלי התחלף בעווית זוועה כשהורידו אותי מהמטוס לציריך. הצוות מלמל שהמטוס מלא ביותר מדי דלק וצריך או לרוקן אותו או להחליף מטוס ובאמת זה לא יקח יותר מדי זמן. ראיתי איך הקישור הבא הולך לו. ראיתי איך אני כמו ההולנדי המעופף מנסה להגיע לשטוקהולם ולעולם לא מצליח, מקיף את שבדיה במטוסים גרמנים מלאים בבלונדיות שזופות יותר מדי לסוף החורף.

(עד כאן כתבתי בהמתנה למטוס לציריך)

עכשיו אני בציריך, נותן לכולם לעלות למטוס בחיוך. יודע שעוד רגע יורידו אותם כי יש מספר זוגי של כריות על המטוס או אין מספיק מזוודות עם הלו קיטי במטען או איזה תירוץ עלוב אחר. תחושה של עליונות, של מישהו שהיה שם וזכה לספר.

ZurichAirport_20120422_174459_120422

טוב קוראים קריאה אחרונה לטיסה ואני אסגור. נראה איפה אמשיך, בשטוקהולם או בירה אירופאית אחרת.

(עכשיו כבר בחדר המלון השבדי)

הפעם הצליח להם. חיכיתי וחיכיתי וראיתי שלא מורידים את כולם אז עליתי בתוך להקת תיכוניסטיות שבדיות או שוויצריות, הרמתי לכולם את התיקים למעלה (כנראה שוויצריות, כי השבדיות מיתמרות מעלי) וכשראיתי שכולם מתחברים עם אוזניות לטלפון אז גם אני. לאחר טיסה משעממת ונטולת אוכל (השוויצרים האלו קמצנים משהו) הגעתי אל הקור השבדי באיחור של בערך 8 שעות, אבל מי סופר.

וכך, קוראות יקרות, הגשמתי את החלום הישראלי – אירופה הקלאסית ב4 שעות. לקוראים הותיקים אשאיר נקניקיה – הדבר הטוב ביותר שיצא מהעצירה בציריך – רוסטי טרי עם נקניקיה שמנמנה במחיר שגורם למחאה החברתית הישראלית להראות חסרת משמעות.

ZurichAirport_2012-04-22_16-36-07_HDR_120422

פוסט זה פורסם בקטגוריה Thoughts, Travel, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

