למה אוסטרליה חשובה לארץ עיר?

אתם מכירים את זה כשמשחקים ארץ-עיר, לאחר גיל מסוים, כל התשובות כבר מוכנות מראש וברגע שנשלפת אות, כבר כולם יודעים ארץ, עיר, חיה, דומם וכו'. במיוחד כשמגיעים לאות ו'

חיה באות ו'?

96.3% מקוראי הבלוג (כל חמשתם) מציינים בשקט בלב – חיה בו'? כמובן וירוס.

דורות של שחקנים ניהלו דיונים ארוכים האם וירוס הוא חיה. אז הנה הרווח הנקי של הקוראים – אני אחשוף עוד 3 חיות בו'.

אני מכיר שלוש נוספות. באוסטרליה חיות להן שתי חיות המתחילות באות ו'. את שתיהן ניסיתי לצלם באטרקציה התיירותית הידועה בשם Wild Life Sydney. אלו הם הוואלבי (סוג של קנגורו קטן) והוומבט (מעין חזרזיר משונה כזה שישן לו בצד ולא ממש הצטלם). הם בעלי חיים חוקיים לחלוטין שיחד עם הויקוניה (סוג מתוחכם של למה שמתגוררת באנדים הדרום האמריקאים) הן בדיוק מה שצריך לאות ו'

אז הנה וואלבי,

Sydney_20120401_091556_120401

לתייר הפשוט ה Wild Life Sydeny עושה את החיים פשוטים – כל החיות של אוסטרליה מסודרות במקום אחד עם הסברים ומדריכים. לפי המלצת דורון הגעתי בסוף היום בשעת בין הערביים כשכל החיות פעילות ואכן היה די ריק מבחינת מבקרים והחיות הסתובבו והיו ערניות. בחצר הקנגורו הסתובבו כמה מהם ואילו שתיים מציפורי האמו נכנסו לתפקיד ודפקו ספרינטים עצבניים בין האנשים

כשעמדתי ודיברתי עם אחד המדריכים על רקס, תנין המים המלוחים האלים שלהם (הוא חיסל כבר שתי בנות זוג ותוקף כל תנין שאי פעם הוכנס לשטח שלו וגם איים על אנשים כשעוד היה בטבע – תכל'ס – לא משהו שהייתן מלטפות – בעוד אני עומד ומדבר נחת עלי תוכי. בתחילה עמד לידי וניסה להתעניין בעדשת מצלמת הטלפון

Sydney_20120401_094307_120401

אחר כך פשוט דילג אלי לכתף והתחיל לפתוח את הקשרים בשרשר שלי. עד שלא לקחתי אותו משם לא הפסיק וגם אז ניסה לפרק את השעון שעל פרק ידי.

Sydney_20120401_094427_120401

ואם בציפורים עסקינן, אז הנה מיצב יפיפה שנתקלתי בו במקרה בסימטה שיוצאת מרחוב ג'ורג. לקח לי זמן להבין שזו יצירת אומנות שנקראת "שירים שנשכחו" (Forgotten Songs). בסימטה תלויים גבוה, מעל ראשי ההולכים כלובי ציפורים מכל סוג וגודל. היה לי קשה להבין אם הם ריקים או לא כי הסימטה רוחשת קולות ציפורים.

Sydney_2012-04-01_02-34-29_HDR_120401

שלט קטן בצד הסביר שאלו הם קולותיהן ושירתן של מיני ציפורים שחיו באזור סידני עד שהגיעו האירופאים והעיר הגדלה גירשה מתוכה את אותן ציפורים. חלקן עוד חיות מסביב לסידני וחלקן נעלם. יפה. אלגנטי. פשוט ומעורר מחשבה.

ואם באומנות עסקינן (אני יושב במטוס, בטיסה ארוווווווכככככה וככה זה יוצא הפעם – מדלג, כמו שאני דילגתי בין עבודה לתייר) אז אני חייב לציין לשבח את המוזיאון לאומנות מודרנית (Australia’s Museum of Contemporary Art (MCA)) הנמצא אל מול האופרה בבניין מרשים. יופי של מוזיאון, מלא קהל (טוב, הייתי ביום ראשון, הרצאות, מאורגן היטב עם נושאים מעניינים). צילמתי כמו כולם כל מיני יצירות אבל כשאני מסתכל עליהן עכשיו – זה לא עובר. רק יצירה אחת שמאוד מצאה חן בעיני החלטתי לחלוק: חדר שנראה במבט ראשון ריק. שטיח, כריות ואנשים שוכבים או יושבים ומדברים. אז, העין נודדת מעלה אל התקרה.

Sydney_20120401_072423_120401

על התקרה זורם לו לאיטו ענן. אם חייבים להיכנס לזה, כדוריות קלקר ומאווררים שלא פועלים קבוע ותאורה מעליה. הכול זורם לפעמים מהר, לפעמים לאט וזה מהפנט. זה גם נותן הזדמנות מעולה לנוח אבל אפשר היה לשבת ככה ים של זמן ופשוט לבהות. זו היצירה שנקראת Continente/ Nuvem או 'ענן / יבשת' מאת הברזילאי Rivane Neuenschwande.(מסכן…)

 

ואם בעננים כבר עסקינן, אז ברכישת כרטיס לשתי אטרקציות קיבלתי דיל לכרטיס למגדל של סידני – לא ממש שווה להשקיע, אבל אם יוצא מבצע כלשהו – אפשר

הנוף מרשים, כמו כל פעם שעולים למגדל תצפית גבוה (תחביב ותיק שלי). כיון שעליתי אחרי שחרשתי את מרכז העיר (ה CBD) לאורכו ולרוחבו ידעתי כבר לזהות נקודות ציון. הם טוענים שסידני היא הנמל הטבעי הגדול בעולם. מלמעלה זה נראה הגיוני

Sydney_2012-04-02_05-57-38_HDR_120402

Sydeny_2012-04-02_05-59-09_HDR_120402

ואם בנמל ומים עסקינן, הרי שאני לא יכול להתעלם מהאקווריום של סידני שזכרתי אותו יותר גדול (אח"כ אחת המדריכות הודתה שהוא היה יותר גדול). גם הוא, גם ה Wild Life וגם גם המגדל מנוהלות ע"י אותה חברה שמנהלת גם את השלישיה בלונדון והחוויה מרגישה דומה ובפרט האקווריומים של סידני ולונדון מרגישים כמו סניפי מקדונלד – זהות משותפת וחוויה מוכרת. אבל, אני ממליץ על האקווריום בפרט בשל הכרישים.

אני מאוד אוהב אקווריומים ויש לי בבית גם את אוהד (שחגג יומולדת בדיוק באותו יום) שמעריץ אקווריומים וכרישים ודגים וכל מה ששוחה ובמיוחד עבורו אך גם לכל מי שיש לו את הסבלנות צילמתי באקווריום כמה סרטים שבעזרת טיסה ארוווכככה נערכו לסרט של כמה דקות (למתקדמים –  יש גרסה באיכות גבוהה יותר אם תלחצו על הוידאו)

 

ולבסוף תמיד נמצאת האופרה של סידני, שם למטה על קו המים. כמה שבהיתי בה בכל מיני שעות ביום – עדיין זה פלא שמסתכלים עליו ואומרים – "לא יכול להיות, אין דבר כזה!"

Sydney_20120401_030108_120401(ללחוץ לגרסה גדולה)

נכון שהספקתי להיות גם קצת תייר אבל בסופו של יום המפעל שלח אותי לעבוד, לדבר בכנס, לפגוש ולנַחמֵד לקוחות. בסופו של יום ארוך מאוד, שעות ספורות לפני שצריך הייתי לצאת לדרך הארוכה חזרה הביתה, כשהמתח והלחץ ירדו והייתי באיזה סוג של קתרזיס – ירדתי להיפרד מהנמל

Sydney_20120403_111057_120403

כשהחשיכה ירדה ונגני הרחוב ארזו את הדיג'רידו, חזרתי חזרה ועכשיו אני יושב במטוס, עם סינית ישנה לידי, תלוי בין שמיים לים בפסק זמן כזה שעוד כמה שעות יסתיים והסדר יחזור על כנו. ממש מחר בערב.

פוסט זה פורסם בקטגוריה Travel, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

2 תגובות על למה אוסטרליה חשובה לארץ עיר?

  1. רן פורת הגיב:

    שלום

    אהבתי את הפוסט ומבקש לפרסמו (עם קישור וקרדיט כמובן) ב-אוסראלים אתר הבית של הישראלים באוסטרליה ausraelim.com.au

    בברכה
    ד"ר רן פורת
    עורך אוסראלים

  2. eitanel הגיב:

    הי רן,

    כמובן שאתה יכול לפרסם, אשמח על קישור וקרדיט…
    המשעשע הוא שהתגובה שלך הופיעה ביום שחזרנו מפעילות לילה ב'גן גורו' – פארק אוסטרלי ליד בית שאן (אולי אכתוב על זה). ככה שאוסטרליה כיכבה בגדול בסופה"ש האחרון.

    איתן

להשאיר תגובה

