כיצד אני עומד להפוך לעבריין אנרגטי?

לא יודע איפה להתחיל. אני יודע איך זה יגמר, וזה יגמר רע כי אין לי ברירה. אני חייב לפשוע כדי לקיים אותה והיא לא יודעת שובע. היא תמשיך לדרוש את שלה עוד ועוד – עד שמשהו ישבר – או אני או היא.

עד לתחילת ינואר 2012 זה היה במסגרת החוק, אבל אז נכנסו התקנות החדשות לתוקפן ואני נזרקתי אל התחום האפור של החוק.

שמי איתן ואני עומד להפוך לעבריין.

אני צורך נורות ליבון.

כאלה שאינן ירוקות או נכונות לסביבה.

וכל זאת על מנת להאכיל את הנברשת שתלויה בסלון ביתנו.

LivingroomChandalier_5304_120212

סיפורנו מתחיל בביקור הראשון שלי בניו יורק, העיר והאגדה, בדצמבר 1997. הגעתי לשם לתערוכה וכיון שיום הולדתי חל באזור, הגיעה נורית בהפתעה והצטרפה אלי. לאחר התערוכה תרנו את העיר, עברנו ליד מגדלי התאומים ולא עלינו כי נורית עלתה לקומת התצפית בעצמה באחד הימים הקודמים ולכן סיכמנו שבפעם הבאה נעלה. אני עוד לא עליתי לשם. בין שאר האתרים נכנסנו למוזיאון לאומנות מודרנית – הלו הוא ה MoMA של ניו יורק.

בקפטריה של המוזיאון, כשישבנו לפוש קמעה ולגמנו משקה חם ומרענן הרמנו עיננו אל התקרה ושם היתה תלויה לה נברשת מופלא, יצירה של רודי גרומנס במסגרת קבוצת העיצוב ההולנדית והמופלאה Droog Design. ליצירה קראו  85Lamps

85_lamps_02

נפעמים, שבנו לביתנו ונשבענו זה לזו, ברגע של חולשה, שנעתיק את המנורה ללא בושה. יצאנו לכמה טיולים בדרומה של העיר תל אביב וקנינו את המרכיבים לפי עיצובינו שלנו. אני חיווטתי את כל העסק, כשאני מתחשמל להנאתי מדי פעם בשל חיבור כושל, נורית בנתה את התמיכה המוסתרת בצמת החיבורים וערב אחד חוברה לה המנורה הקרויה 32Lamps (הבנויה מ 32 נורות של 25W) והאירה את ביתנו באור נגוהות.

מאז ועד היום, אנו מקפידים לקנות מדי פעם אריזות של נורות 25W ולהחליף. השנדליר הזה שלנו עדיין מעורר עניין רב והוא עדיין יפה.

אבל עכשיו אנו נצבים בפני משבר – לפי החוק החדש שהועבר בכנסת ונכנס לתוקפו בתחילת ינואר 2012, חלק מתקנות ליעילות אנרגטית והורדת הצריכה, נאסר יבוא ושיווק של נורות ליבון.

או לכבות את אורה של מנורתנו האהובה, או להסתכן בעבירה על החוק.

קשה היא ההחלטה. אנו החלנו באיסוף נורות.

זה נעשה קשה מפעם לפעם. כל פעם שאני חוזר עם מארז הביתה ומחליף ביד אוהבת איזו נורה שרופה אני מתחלחל מהמחשבה שאולי היה זה המארז האחרון.

סיכמתי את מהלך העניינים בצורה גרפית יותר לטובת אלו מהקוראים שעיניהם כבר דומעות והכתב קשה להם:

Light Bulb Timeline[8]יושב אני, מול מסך המחשב, תחת אורה הצהוב והמחמם של המנורה, מרים עיני אל התקרה ושואל – מנין יבוא עזרי???

פוסט זה פורסם בקטגוריה Creative, Thoughts, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

2 תגובות על כיצד אני עומד להפוך לעבריין אנרגטי?

  1. מרסל הגיב:

    Fluorescent bulbs fitting the sockets of the Elkin 32-bulb design are available. So no reason to break the law. The only problem the dimmer will not work, so you'll get only full light.

  2. אודי הגיב:

    הבעיה שלך היא שאתה משתמש בנורות הלא נכונות. בדיוק לפני שבועיים ראינו נורה שדולקת ברצף מאז 1927:

    https://picasaweb.google.com/106312463054049592044/MobilePhone_15months?authkey=Gv1sRgCL2hx-3fpOm2nwE#5708080832300201186

להשאיר תגובה

