פרידה מהמלכה וסיומו של עוד טיול

(הערה – את רוב הסיפורים כתבתי בזמן אמת, בערבו של אותו יום או מקסימום למחרת. כאן אני שלושה שבועות אחרי, אבל זה הפרק האחרון ואם השקעתי כל כך באחרים, אני צריך להוציא את זה החוצה למען השלמות וגם כי זה ממש חוסם לי את הצ'אקרות ואיני יכול להוסיף לבלוג כלום כי יש לי עוד פרק לונדון אחד – אז הנה למען השלמות וכדי להוריד את זה מעל הראש)

יום אחרון בלונדון ויום אחרון לטיול עמוס וגדוש. בערב נתחיל את המסע חזרה אל שדה התעופה ואל הבית בישראל. כפי שכבר ציינו, מוטלת עלינו חובת התיירות הבסיסית – לראות את לונדון כפי שצריך בפעם הראשונה ולכן לא ניתן להשלים ביקור ראשון בלי לעצור אצל המלכה בארמון ולראות את חילופי המשמר. קצת התבלבלנו בקריאת אתר הארמון באינטרנט (משהו בקשר לאיזה ימים בחודש יש טקס חילופי משמרות) והצלחנו לפספס את הטקס עד כה ולכן הפעם החלטנו שנצליח.

שוב הדרך אל תחנת הטיוב בקצה הרחוב עם הדרך המוכרת ואנו עושים את דרכנו מחוץ לדירה כמו משפחה מקומית. המזג שוב האיר לנו פניו והיום שימשי ויפה. נסיעת רכבת קלילה והליכה מהירה אל הארמון – אמצע אוקטובר ואמצע השבוע – מה הסיכוי שמישהו יגיע לארמון לפנינו?

אז זהו, שעוד כמה אוטובוסים ומאות אנשים חשבו על זה גם ולמרות שהקדמנו נקלענו לאמצעו של נחיל אדם. כולם עומדים ומחכים, אבל לא כולם יודעים למה לחכות. ברור שמשהו צריך לקרות, בשעה המיועדת, אבל כולם תופסים עמדות לא ברורות.

ואז נשמעים מרחוק צלילים עליזים של תזמורת בתנועה

BuckinghamPalace_2753_111020

חיש מהר הופיעה לה מעבר לפינה תזמורת צועדת של גרנדירים, אותם חיילים בריטים עם כובעי פרוות דוב הנראית מגוחכת כשהיא לא על דוב של ממש.

BuckinghamPalace_2754_111020

כיון שנדב בגובה שלי ונורית קצת גדולה בשביל זה, בחרתי להניף את אוהד על כתפי כדי שיוכל לראות כשורה. זה הרגע להודות שכנראה זו הייתה הפעם האחרונה שהילד ישב על כתפי. יש לנו היסטוריה ארוכה, לכתפיים שלי ולישבן של אוהד, במקומות רבים ויבשות שונות אבל ה 40-50 קילו על הכתפיים שלי הם קצת יותר מדי. אבל מנקודת התצפית שלו הוא יכול היה לתפעל את המצלמה.

כאן אני רוצה לשתף בדילמה:

עשרות אלפי אנשים צילמו את הטקס, רק בחודשי הקיץ של 2011. יש מיליוני תמונות וחלקן יותר ממבריקות – הן מרגשות וחלקן ראויות לציון מכל בחינה. אז למה להמשיך ולצלם כאשר ברור לי שהתמונות לא יהיו משהו?

אני מניח שאני נכנע ללחץ ההמון וגם אני מרים את המצלמה ומצלם בלי ממש לראות מה אני מצלם. היפה הוא שאני (או אוהד על כתפי) מניף מצלמת DSLR איכותית ורוב הקהל מרים טלפונים אל על ומצלם.

BuckinghamPalace_2756_111020

התזמורת צעדה פנימה, אל החצר שלפני הארמון, מתחת למרפסת המפורסמת שם נישק, רק לאחרונה, הנסיך וויליאם את אישתו החדשה קייט. הם הרימו את כלי הנגינה ושניה לאחר מכן החלו צלילים לעלות מחצר הארמון. לא האמנתי למשמע אוזני אבל כבר בתווים הראשונים הסתכלתי על הילדים ואמרתי כשאני לא ממש מאמין בעצמי – "הם מנגנים את אינדיאנה ג'ונס?!"

הנעימה המפורסמת הייתה המוזיקה שליוותה את נורית ואותי אל החופה שלנו ומאז הנעימה המופלאה והכה מוכרת הזו היא הנעימה "שלנו" . אני מזהה אותה כבר לפי התו השני.

BuckinghamPalace_2793_111020

קצת הפתיעה שהתזמורת בחרה במנגינת סרטים פופולרית ולא איזה מארש צבאי אבל ברגע שחשבתי על כך ידעתי מה תהיה הנעימה הבאה ואכן היא לא בוששה לבוא – "מארש האימפריה" המאיים מהסרט השני (או החמישי – תלוי לפי מה סופרים) בסדרת מלחמת הכוכבים. גם נעימת הנושא מסופרמן הגיעה בדיוק בזמן – כולן מבית היוצר של ג'ון וויליאמס.

בעוד שאנו זוכים לקונצרט משובח מהסרטים צועדים להם במין טקסיות לא ברורה, זוגות, זוגות של שומרים – גרנדירים במדיהם המצועצעים וקציני חיל אויר בריטים (כפי שהיה במצודת לונדון – כנראה שזה תורם). שמחתי לראות שבית המלוכה נותן הזדמנות שווה- גם לנשים שניגנו בתזמורת, שחורי עור בין החיילים וגם אנשים נמוכים במיוחד כקציני חייל אויר. אני יכול לראות שימושים בטייס זעיר (למשל לטזל"ם – טיס זעיר ללא מטוס) אבל מה נעשה עם החרב שלו במטוס?!

BuckinghamPalace_2795_111020

ברגע שנסתיים הטקס והתזמורות יצאו לדרכן ונעלמו מעבר לכיכר – נערך נס נוסף כשכולם התפנו בשקט לכל כיוון.

BuckinghamPalace_2821_111020

אין הרבה מטרות להיום – אחה"צ כבר צריך לחזור לדירה, לגמור לארוז ולהתארגן לטיסה חזרה. מטרה פשוטה היא ללכת ולראות את אזור השוק של קמדן לוק (Camedan Lock) שפעם היה רק פעיל בסופי שבוע אבל כיון שכל תייר חושב שזוהי חובתו התיירותית – השוק פעיל כל יום.

אם אני משווה את קמדן לשוק של בריק ליין שהיינו בו ביום ראשון, אז קמדן הוא השוק שכבר התברגן ומופיע בכל רשימה של "10 אתרי חובה בלונדון". בעוד שהפרלמנט ולונדון איי לא מאבדים מאופיים בשל כך, השוק מורכב הרבה גם מהקונים ומהסוחרים. ברגע שזה מלכודת תיירים אז אין ממש עניין רב. ובכל זאת, הסתובבנו בינות לחנויות המבוססות ובין הדוכנים הארעיים. לא אכנס ואלאה את הקוראות בתיאורי החנויות אבל רק אומר שנדב ואנוכי זכינו לנעול נעליים חדשות. אוהד התעלם מכל האספקט הרכושני של האזור והתמקד בברווזים ששחו להם באזור ה Lock, תא השיט על התעלה שהעניקה לשוק את שמו. הוא לא טרח להתעניין במעצר המשטרתי שהתרחש על חופו השקט של הLock ולא טרחתי להפנות את תשומת ליבם של הילדים אבל זזתי בשקט לאחור.

CamedanLock_2827_111020

דקה לפני שיצאנו חזרה אל הדירה – אוהד איתר זרזיר מהלהקה שהסתובבה מעלינו וביקש שאנציח אותו

CamedanLock_2844_111020

ועם הזרזיר הזה אני מסיים.

חזרנו לדירה, ארזנו ויצאנו לטיסה, המראנו, נחתנו והגענו הביתה. פשוט ולעניין.

קשה לסכם – היו לנו שני חלקים בטיול – סקוטלנד על כל הטבע והעיירות הקטנות והקסם האורבני של לונדון. הטיולים שלנו הם קשים, מסעי כומתה או טיולי רובאי 015. אבל כיון שיש לי את הפריבלגיה לסכם במרחק זמן מסוים – היה מעולה. הנופים והאנשים של סקוטלנד, ההיסטוריה הניגרת מכל אבן ואבן שכל הטירות שטיפסנו במדרגותיהן. לא היסטוריה של ספרי לימוד אלא היסטוריה שרואים ועומדים עליה. הוויסקי והגבעות המתגלגלות הירוקות עם כל אותן כבשים שהרימו את הראש לשנייה לראות אותנו חולפים. האי סקאיי ופטרה יקירתי, אדינברו וכל שאר המקומות בסקוטלנד שהצטערנו שלא יכולנו להישאר שם עוד חודש. לונדון פחות הפתיעה אותנו, כי זה מוכר ואהוב, אבל דרך שני זוגות העיניים הצעירות ראינו וחווינו אותה מחדש וזה תמיד עונג.

חוזרים הביתה בשמחה למוכר ולאהוב, למשפחה ולחברים אבל הגיוק של הטיולים, הוא לא נרדם אף פעם ומתישהו יינשך שוב בעכוז…

פוסט זה פורסם בקטגוריה Family, photography, Travel, עם התגים , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.