יום אחרון בסקוטלנד-עוד יום קיץ בלוך לומונד

כשעמדתי מול הבחור הסקוטי באשנב הקבלה למתקן גלישת באומגה דרך העצים ביער מעל לוך לומונד, כשגשם שוטף יורד עלי ותור ארוך של אנשים עולצים עטים על מתקן האומגה שמחתי לשמוע ממנו שזהו "Just another fine scottish summer day"

היום קיץ הזה החל בערפל כבד על לוך לומונד. כשיצאנו מהקוטג' שהלין אותנו הלילה אל המסעדה הסמוכה לארוחת בוקר סקוטית מלאה, הכפר הציורי לוס (Luss) היה עפוף ערפל (לא Fog, אלא Myst כמו שתיקנה אותי בבוז מישהי אתמול). הערפל קצת התבהר עד כשסיימנו, אבל עדיין לא ראינו את ההר שאמור להשקיף על האגם הגדול ביותר בסקוטלנד ובכלל לא ראינו את העבר השני – הוא היה עטוף בערפילים שסירבו להתפזר.

הכפר יפה, כולו קוטג'ים ישנים המחויבים בשימור. גם לנו יש אחד כזה, או היה למשך הלילה וישאר עוד כמה דקות עד שנחזיר את המפתחות לבעלת הבית

Luss_2158_111015

כל הכפר נראה ככה, אותם בתים בדיוק, כמו פליימוביל שכזה, עם חנויות קטנות ובתי הארחה וגשם.

גשם ורוח וקר.

Luss_2166_111015

את הכנסיה של הכפר, שרבים מגיעים אליה ומזילים דמעה של התרגשות, ששמעה יצאה למרחקים ובבית הקברות שלה ישנן דוגמאות נפלאות למצבות עתיקות שנשתמרו – את כל אלו אני עשיתי בריצה כי רציתי לראות וכי שמעתי מוזיקת עוגב עולה, כמו בסרט אימים שכזה, מהמבנה – בני המשפחה העדיפו להישאר בחמימות היבשה של המכונית.

Luss_2159_111015

אל המזח מעל לוך לומונד נדב הסכים לצאת איתי למרות הגשם שבנקודת זמן זו נחלש והפך למטר טורדני אבל הראות הייתה נמוכה ומטה

Luss_2165_111015

המשכנו, כשנורית מחפשת תוכנית ב' כיון שלא נראה שנוכל לבצע את תוכנית א' שכללה שיט על האגם (לא רואים כלום ויורד גשם), מסלול הליכה של שעתיים – לטפס על פסגה שנראית עטופה כולה בערפל? למה? ועוד כיוצא בזאת.

שמנו יהבנו על המקומיות של מזג האויר הסקוטי, שהרי ידוע שבנקודה א' יכול להיות מבול במימדים תנ"כיים ואילו בנקודה ב' השמש יוקדת וגמלים מהלכים.

אז זהו.

שלא.

לאורך כל היום לא הפסיק הגשם לרגע, ואם הפסיק היה זה על מנת לצבור קצת מים על מנת לתת מטח גדול יותר. ב Abefoyle, עצרנו במרכז מבקרים כדי לדון בתוכנית ג' כי גם תוכנית ב' לא ממש החזיקה מים. הם המליצו על מרכז מבקרים בפארק הקרוב שמכיל המון דברים על חיות הבר באזור ועל הרפתקאה בצמרות העצים המתרחשת שם.

ניסינו.

את מרכז המבקרים סקרנו נורית ואנוכי בעינים מקצועיות שראו מרכז מבקרים אחד או שניים בימים האחרונים והחלטנו שאין טעם בעצירה של דקה במקום. את ההרפתקאה בצמרות העצים של GoApe דווקא אהבתי – גלישה על אומגה (Zip Line) ממרכז המבקרים אל תוך היער ברכס ממול, 3 שעות של מסלול מכשולים בצמרות (קילומטר מעל האדמה) ואז גלישה חזרה אל נקודת הפתיחה. אבל אוהד היה צעיר מדי (הביטוח מגיל 10) והגשם פשוט התחזק. המקומיים נעטפו במעיל (פרט לאלו שפשוט אמרו אם רטוב אז שיהיה נוח ונשארו בקצר וכובע) וצהלו בתור. כשהבעתי תרעומת על מזג האויר קיבלתי את הנזיפה שאני לא יודע להעריך יום קיץ סקוטי איכותי.

גם אגם קתרין, היפה באגמי סקוטלנד היה עפוף ערפילים וגשם כך ששיט בספינת הקיטור התיירותית עליו לא בא בחשבון  (הוא היה בתוכנית א' וב').

המשכנו הלאה, נפרדים מהמרחבים הירוקים, מהכבשים השקטות הרועות בכל פינה בתוך הירוק המדהים הזה. סקוטלנד התייחסה אלינו מאוד יפה עד ליום זה שהוא יפה אך לא ממש פרקטי.

Trossachs_2167_111015

לבסוף, בכביש קטן, באמצע היער התגשמה לה תוכנית ד'. פונדק קטן ומהביל, מעין בקתת ציד שהוסבה לפונדק, שם טרחו ועמלו עבורנו על ארוחה סקוטית אחרונה כי בסוף היום נעלה על משכבנו בכרך הגדול לונדון.

מלאים שמנו פעמינו לכיוון נמל התעופה של אדינברו. האלים הסקוטיים שראו את יגוננו החליט לעשות לנו ג'סטה יפה ועצרו את הגשמים, רק על מנת שנוכל לעצור בעוד איזו טירה – Doune Castle, רק בגלל שהיה לנו זמן (במקום זמן לשרוף בשדה התעופה), וכניסה חינם במסגרת כרטיס האטרקציות המשולב שרכשנו במיטב כספנו.

DouneCastle_2185_111015

הטירה הקטנה ולא ממש מטופחת הזו גדלה לפתע בחשיבותה כשגילינו שזו הטירה שבה צולם סרט המופת של חבורת מונטי פיתון – Monty Python and the Holy Grail

1_20110804_021903

מעל שערים אלו, עמד ג'ון קליז, בדמות אביר צרפתי ושאג על המלך ארתור וחבורתו את המשפט הנצחי

"I fart in your general direction. Your mother was a hamster and your father smelt of elderberries."

אתם מוזמנים לראות את הקטע המופלא (הציטוט מופיע ב 2:34)

מתברר שהטירה הצנועה הפכה בשנים האחרונות למוקד עלייה לרגל לאוהדי מונטי פייתון החוגגים בטירה את יום מונטי פייתון (כנראה כל 4 בספטמבר) והשמועה אומרת שלמי שממש צריך, שמורים שני חצאי אגוז קוקוס במשרד הכרטיסים, להשאלה לצרכים פולחניים.

הטירה לא ממש מרשימה, ריקה מכל תוכן וחשוכה. היא העניקה הזדמנות מעולה לשחרר את השרירים בריצה מהירה במעלה המגדלים השונים אל הגג

DouneCastle_2177_111015

והזדמנות לתמונה משפחתית אחרונה על אדמה סקוטית.

DouneCastle_2181_111015

וממש אחרונה, לפני שיצאנו חזרה אל מגרש חברת Hertz שהואילה בטובה להשאיל לנו את הפורד קוגה שלהם.

DouneCastle_2183_111015

זהו.

תם ונשלם הפרק הסקוטי של הטיול הזה. 842 מייל ללא כל פגע , למרות שהם נוסעים בצד הלא נכון ולמרות שהמכונית קצת רחבה מדי לטעמי לאותם כביש של נתיב יחיד לשני הכיוונים עם גדרות אבן משני הצדדים.

טיסה קצרה, נהג הסעה שלא חיכה במקום שנקבע מראש, דירה שלא חיכה בה מי שאמור היה להכניס אותנו אבל הכל בא על מקומו בשלום ואת הראש הניחה המשפחה המטיילת על כרית לונדונית (איש, איש על כריתו והיא של איקאה – אבל הפואטיקה מובנת). ממחר אנחנו תיירים רגליים בלונדון.

פוסט זה פורסם בקטגוריה Family, Travel, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.