מהאי אל האגם–פגישה עם סקוטלנד האמיתית

לאחר יום מלא הרפתקאות ואוכל מעולה הגיע הזמן לחזור מהאי הקטן אל הגדול – מהאי סקאי לאי הבריטי. יש לנו קצת נסיעה מנהלתית לחתוך חזרה לכיוון אדינברו אבל יש לנו חוב אחד (או לי יש חוב אחד ולשאר המשפחה יש חוב אלי כי אני נוהג אותם) – לפני שיוצאים את האי, לבקר במזקקה היחידה באי סקאי – Talisker. בהתחלה חשבנו רק לעצור, לטעום, לרכוש ולהמשיך אבל הגענו מוקדם והסיור יוצא עוד 15 דקות והכל נראה שונה ויפה – אז לא נצא לסיור?

אוהד פיתח סלידה מכל הריחות של המזקקה, מהריחות, שלעניות דעתי הם נפלאים, של ההשריה של השעורה המונבטת, של התסיסה והשמרים, של חדרי הזיקוק. הוא הסתובב עם הבעה של קדוש מעונה ומטלית לחה, כזו שמנגבים ישבן של תינוק, צמודה לאפו.

Talisker Logo[6]

הסיור היה הכי שווה שראינו, מוסבר היטב ולמרות שהכרתי את התהליך לפני שדרכה רגלנו בסקוטלנד ומאז למדתי עוד – עדיין למדריך היו דברים לחדש. המזקקה לא גדולה, פעילה וכל הזמן סביבנו עברו אנשים ועשו דברים של מזקקה – לקחו דגימות ממיכלי תסיסה, בדקו אחוזי אלכוהול וסוכר בזרם האלכוהול שיהיה וויסקי עוד כמה שנים בחבית וכו'. הוויסקי ממש שונה (גם נורית תעיד), יותר מעושן ויותר ימי שכזה. כמובן שפרגנתי לי בקבוק של טאליסקר 18 שנה נדיר (אבל הוא בדיוק נגמר לפני שבאתם, מזל שנשאר ג'יימסון!).

הערב, אדריכלית המסלול קבעה שנישן באזור לוך לומונד, קרוב לאדינברו, מהלך של משהו כמו 360 ק"מ. כדי לשבור את השגרה תיכננו לעצור בכמה מקומות, אבל הגשם החזק שהחל עוד לפני המזקקה לא נתן לנו מנוח והוסיף גם רוחות צד נעימות לכבישים החלקים של האי סקאי.

את העצירה הראשונה לפיקניק קצר עשינו במקום אהוב ומוכר כדי לתת לי קצת יותר זמן ואור אחר כדי לצלם שוב את טירת אֵיְלִין דוֹנֵן (Eilean Donanבה ביקרנו היטב לפני יומיים).

בלי להסתבך יותר מדי, אומר כך, יונית – האור הפעם היה נפלא. פשוט למדי.

EileanDonan_2130_111014

אור. הלב של כל צילום. הרציניים מגיעים לטירה לשעות הזריחה. אני מסתפק במועט, באור שיש לי ובכריך עם נקניקים (הרי אנו בפיקניק!)

EileanDonan_2123_111014

הפיקניק שלנו, על הספסל מול הטירה משך גם כמה חדי עין, כמו השחף הזה שנעמד לידינו, מחכה שנזרוק לו פירור. לאוהד זה עשה את הבוקר אחרי שלא הרגיש טוב בעקבות המזקקה והשיב מזונו לבורא עולם מעל המדרכה. שחף פרטי משלו שלא בורח.

EileanDonan_2114_111014

והטירה? נעשית יפה מרגע לרגע

EileanDonan_2107_111014

פרידה אחרונה מהטירה –

EileanDonan_2138_111014

ויוצאים הלאה. נוסעים ונוסעים, עם עצירה בעיר בשם פורט ווליאם (Fort William) לחזות באתר של 9 תאי שייט של תעלות המים –  Neptune's Staircase. אני ונדב הספקנו לרוץ ולראות מעבר תא יחיד למעלה וספינה אחת קטנה שעולה בו.

הדרך הלאה החלה להתענן ולגשום וכשהגענו למקום שאני מאוד רציתי לחלוק עם הבנים – הערפל כיסה את הכל והחל גשם טורדני. אני זוכר את הביקור בגלן קוֹ (Glencoe) כמשהו דרמטי. זהו עמק עמוק במיוחד שצבר לעצנו פרסום בעקבות הטבח של גלן קו שהתרחש מוקדם בבוקר של ה 13 לפברואר 1692, שם טבחו שתי פלוגות סדירות של צבא בריטניה שהורכבו מאנשי שבט קמפבל בכפרים של שבט מקדונלד שפתחו את דלתם לקבל אורחים בחודשי החורף. הפלוגות ששהו בקרב הכפריים כשבועיים קמו על מארחיהם ורצחו אותם – מעבר לכל, שבירה של מסורת של קבלת אורחים. הטבח מהדהד עד היום והמקום כל כך דרמטי ויפה שחשתי צורך לחלוק את הסיפור והנוף עם הבנים.

אבל, כאן פגשנו את סקוטלנד האמיתית, זו של אמצע חודש אוקטובר. ערפל כבד הזדחל וכיסה הכל. גם כשהתקדמנו קדימה בתקווה למצוא שמיים בהירים – רק גשם וגשם וגשם.

על המסלול בגלן קו, ועל המפלים, על כל אלה דילגנו, בצער רב מבחינתי. אפשר לבלות באזור המון, לו היה לנו מזג אויר קיצי יותר. עם רדת החשכה והמשך הגשם הגענו לאגם החשוך של לוך לומונד, האגם הגדול ביותר בבריטניה. הגשם המשיך וליווה אותנו גם בחיפושים אחר B&B ללילה. בכפר הציורי Luss מצאנו שני חדרים וארוחה חמה במסעדה הצמודה.

זה היה מעייף ומאוד מאכזב, לפגוש את טיבעו האמיתי של חבל ארץ הזה. ערפל וגשם. לפחות דבר טוב אחד יצא מזה. אוהד הסכים לאכול מרק גבינה וכרישה – מאורע נדיר, כמו פגישה של צ'רצי'יל ואובמה. ואפילו נהנה הנאה מרובה.

LussVilageRest_2148_111014

זהו, שום סיפורי גבורה או מסעות מרתקים היום. רק קילומטראז' וקללות למזג האויר שסגר עלינו חזק

פוסט זה פורסם בקטגוריה Family, photography, Travel, עם התגים , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.