זאב אנגלמאיר ואוהד, מפגש ענקי הקולאז'

אני לא סגור אם אני צריך להציג את זאב אֶנְגֶלְמַאיֶר – אמן, קומיקסאי בעל חוש הומור וסגנון מטורף וחשוב מכל – חבר של דודו גבע (זצוק"ל) שאותו הערצתי מגיל צעיר (ויש לי את כל היוסף ואחיו גזורים מעיתון העיר ז"ל עדיין שמורים בביתי מוסתרים היטב מנורית). ויקיפדיה תיטיב להסביר מי הוא זאב אֶנְגֶלְמַאיֶר אך אני בחרתי להציג אותו באמצעות מבחר קטן של עבודות שלו. נתתי אותן למסגור ותליתי על קירות הגבס של הבלוג להנאתכם:

Engelmayer Exhibition Wall

בסוף שבוע אחד הזמינה אימו של האמן הצעיר בביתנו, הלוא הוא אוהד, מקום בסדנא של קולאז' עם אנגלמאיר, סדנא שנערכה בחסות ובתוך המוזיאון הקומיקס בחולון (המוכר בשמו הרשמי המוזיאון הישראלי לקריקטורה וקומיקס בחולון). לאחרונה הוצגה שם תערוכה של אנגלמאיר והוא ערך כמה סדנאות לקהל הרחב.

ראיתי כמה סרטים עליו ואיתו, בינהם הסרט הדוקומנטרי "ראיון עם ברוז" שבו הוא מראיין את דודו גבע לאחר מותו של האחרון. במציאות הוא איש עוד יותר נחמד.

EngelmayerAndOhad_0333_110730

אני לא הייתי בסדנא אלא נורית שהצטרפה כמבוגרת אחראית בעוד שאני ונדב שעשענו את אבישג שהצטרפה לביקור. לפיכך, התמונות והרשמים הם של נורית ואוהד.  אנגלמאיר  פתח הסביר לסדנאים מהו קולאז' והדגים להם מה הוא רוצה שיעשו (יש לי שאלה – מה ההבדל בין קולאז' למונטאז'?). השולחנות היו מוצפים בגליונות עיתונים ומגזינים, מספריים, דבקים, צבעים, כל מה שקולאז'יסט צריך!

ולדרך יצאו!

אוהד גזר, חתך, עבד והעסיק עובדת נוספת בגיזורים ובעיצות אמנותיות.

EngelmayerAndOhad_0335_110730

גם המאסטר בחן את העבודה והחמיא לאוהד (מה שהעלה לנורית את מפלס האושר)

EngelmayerAndOhad_0339_110730

היתה זו שעה מאומצת אבל הבחור הצעיר (ואימו) הגיעו אל אות הסיום עם יצירה מוגמרת

EngelmayerAndOhad_0345_110730

בן גוריון אמר "תדע כל אם עברייה שמסרה את גורל בניה לידי האמנים הראויים לכך" או משהו בסגנון דומה. לכן, בסוף הסדנא כשהמאסטר קולאזֵ'ר בירך את אוהד על המוגמר ועל הרעיון לקחת תמונת ארטיק מפוספס ולבנות ממנו גוף של טיגריס הגאווה של אותה אם עבריה ניכרה בה והיא הנציחה את המעמד לדיראון עולם.

EngelmayerAndOhad_0346_110730EngelmayerAndOhad_0351_110730

ולאספנים הקוראים את הבלוג ומעוניינים להעשיר את אוספם ביצירה מקורית ונועזת, הנה היצירה. תתקשרו, נדבר על המחיר, נלך לקראתכם ונסגור.

TigrisBayam

פוסט זה פורסם בקטגוריה Creative, Family, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

תגובה אחת על זאב אנגלמאיר ואוהד, מפגש ענקי הקולאז'

  1. noah elkin הגיב:

    איתן ואוהד סבא מוקי (סבא של איתן) היה מאושר לראות את היצירות שלך אוהדי.
    ואני רואה בך ממשיך דרכו,יופי יופי
    נועה

להשאיר תגובה

