דרושה בסטיליה ומלך, בדחיפות!

(אני החלטתי מראש שהבלוג יעסוק בצידם הקליל יותר של החיים אבל הייתי מוכרח)

אני עוקב אחר המחאה העממית בעניין רב גם משיחות עם חברים שלוקחים חלק פעיל וגם מהתקשורת. אני מודה שחוץ ממעבר מהיר במאהל – לא נטלתי חלק פעיל (עדיין…).  זה מדהים לראות מעין מהפכה עממית מתהווה אל מול עיננו. כולנו ראינו את המהפכות במדינות ערב בחודשים האחרונים אבל שם זה תודלק ע"י מניעים קצת שונים.

מה שחסר לי ואולי גם ליושבי האוהלים ברחבי הארץ, לאימהות שדוחפות עגלותיהן, לרופאים ולכולם הוא מיקוד. קטונתי מלהשיא עצות ואני לא איזה יועץ מדופלם אבל המחאה מתועלת לזעקה כללית של נמאס מהקושי לחיות פה כמו בן אדם נורמלי אבל אין איזה סמל מלכד או מטרה ברורה. חבל לי שמחאה כזו, שמעולם לא הייתה כאן תתמסמס לה ללא מנהיגים כריזמטיים, מטרות ברורות ובנות השגה – לפני שתהיה איזו הכרזה על מדינה פלסטינית או משהו כזה שיקפיץ את האג'נדה חזרה לבטחוניזם הסטנדרטי ויחסל את הבסיס למחאה הזו בין לילה ("זה לא הזמן למחאה ופילוג – צריך לשלב ידיים נגד האיומים מבחוץ" – שר כלשהוא או מקורב, אוקטובר 2011)

בחיפוש אחר סמל וכיוון אני הולך אחורה, ל14 ביולי 1789 – היום בו המון משולהב, עלה בפאריס על הבסטיליה ובכך יצר סמל שנזכר עד היום לכוחו של ההמון שעמד מול אחד מסמלי המשטר המובהקים והשנואים

1789 14 juillet la prise de la bastille peinture anonyme(ההמון עולה על הבסטיליה – צייר לא ידוע)

לקח עוד שנתיים אבל המנהיג איבד את ראשו – לואי ה16 הובל לגליוטינה ונפרד מקודקודו ומחיי המלוכה. לא שאני מאחל זאת לאף אחד ממנהיגנו, אולי רק לאבד את הכסא.

הצרפתים השכילו גם לנסח סיסמא קליטה שתתאים גם למחאת קיץ 2011:

!Liberté, égalité, fraternité – חרות, שוויון, אחווה!

וקיבעו את הקונספט בציור ידוע של אז'ן דלקרואה (בצרפתית: Eugène Delacroix) שהפך לסמל של אותה מהפכה – החירות מובילה את העם (כמובן בחזה חשוף שלא ממש יעבור טוב ברוטשילד או בירושלים אבל מתאים למזג האויר בתל אביב)

Eugène Delacroix - La liberté guidant le peuple

זהו, רציתי רק לפרוק קצת. מיד אחזור לסיפורי הספארי וסדנת הקולאז'ים עם זאב אנגלמאיר – אבל קצת לשנות זה מועיל.

פוסט זה מוקדש לפרופ' מיכאל הר סגור ז"ל שהביא את המהפכה הצרפתית מעבר לעובדות הבסיסיות של "היֹה הַיָה"

פוסט זה פורסם בקטגוריה Thoughts, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

2 תגובות על דרושה בסטיליה ומלך, בדחיפות!

  1. זהר (לא החבר, האחר) הגיב:

    למה חזה חשוף לא יעבור טוב ברוטשילד? בגלל הצפיפות?

  2. yanivmuli הגיב:

    למה לחכות לאוקטובר?
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4104288,00.html
    כנראה שיש הידברות של ביבי עם החמאס.

להשאיר תגובה

