שבוע של שכרון ג'ו-ג'יטסו

רוב השרירים שלי מיואשים. הגוף כואב ותשוש. מהתיק שלי שבו הגי שלי, החליפה המשמשת לאמנות לחימה, עולה ריח עז של של חדר הלבשה. זהו אקורד הסיום של שבוע שלם של סמינר ג'ו-ג'יטסו ברזילאי שהשתתפתי בו תחת הדרכתו של אַלָן מוֹרָאֶס (Alan Moraes) – סמינר שכלל שני אימונים ביום – בוקר וערב ואימונים ארוכים בסוף השבוע.

רגע. אולי לא כל אלפי הקוראות של הבלוג יודעות על מה אני מדבר?!

בשנים האחרונות אני מתאמן באמנות לחימה,נינג'טסו, אצל אמיר חיימי. אנחנו מתאמנים בג'ו-ג'יטסו ברזילאי על הקרקע, אגרוף ואגרוף תאילנדי בעמידה, נינג'יטסו מסורתי (בצורה של קאטות וטכניקות), קאטורי (טכניקות חרב של חרב סמוראים יפנית – קאטנה), הטלות ג'ודו ושאר ירקות. אין לי מושג כמה שנים אני מתאמן וכל שנה אנו פותחים ומניחים שזו היא השנייה או השלישית למרות שכנראה שזה משהו כמו שש שנים. אמיר, מורי ורבי, לא זוכר וגם שאר ותיקי הקבוצה לא זוכרים. אולי ש' האגדי זוכר כי הוא יזם את ההתחלה…

אני יכול וצריך לכתוב על ההנאה שלי מהאימונים והקשיים של להתחיל להתאמן באמנות לחימה בגיל מאוחר יחסית בלי שום ניסיון קודם ועל הצורך להתמודד עם צעירים שלמדו להתגלגל על מזרון לפני שלמדו ללכת כמו שצריך… אני אעשה זאת מתישהו. אבל הסיפור הפעם הוא על הסמינר.

לפני כמה זמן הודיע אמיר שהוא רוצה להטיס מברזיל את אלן מוראס, חגורה שחורה בג'ו-ג'יטסו ומחזיק תארי אליפות רבים, להדריך את הקבוצות שלו וקבוצות מתאמנים נוספות. כיון שכבר השתתפתי בסמינר שכזה שמחתי על ההזדמנות והודעתי גם בעבודה וגם בבית שלקראת סוף מרץ אני עומד להיות לא זמין במיוחד. טבלת אימונים פורסמה עם אימונים פזורים בין האולמות השונים מירושלים, נס ציונה, רחובות וכמובן אולם הבית שלנו בנווה מונוסון. שני אימונים בימי השבוע, בוקר וערב ובשישי-שבת אימון ארוך מרכזי של 3-4 שעות.

לפני שאכנס לסיפורים רק אומר שמבחינתי זו הייתה הנאה צרופה. עזבו אתכם מעוד טכניקה של חניקה או היחלצות מתפיסה זו או אחרת. אני שוכח הכול תוך שעה ורבע. כבר עכשיו יש לי סלט בראש מכל המידע שלמדנו ותכלס חוץ מעקרונות של תזוזה לא נותר כלום. ההנאה היא האימונים, הציפיה לאימון ואז הנסיעה עם הצורך לגלות אולם של קבוצה אחרת ולהתיישב על המזרון עם ערימה של מופרעים שרק הם מבינים אותך, כי בשום מקום אחר אתה לא יכול להסביר את ההנאה הזו (אני מנסה כעת, זה מצליח?!). והגוף שעוד זוכר את האימון הקודם קורס בחריקה על המזרון אבל נותנים לו כבוד, מתחממים לאט, מותחים את השרירים ואז מתחילים בסיבובים של הדגמת טכניקה  וחזרות, עד שהגוף יבין את התנועה. זה המפגש עם אנשים שלא את כולם מכירים אבל לכולם אותה השריטה וזה מגשר תוך שניה על הכול. לאחר דקת היכרות אתה וזר גמור כבר מחובקים צוותא על המזרון אבל שומרים אחד על השני כי תמיד מרחף הפחד מפציעות. אימוני הבוקר טוענים את היום באנרגיה טהורה וציפייה דרוכה לאימון של הערב. כל לילה צנחתי כמו זומבי על המיטה לשינה עמוקה של תשישות מבורכת. אתה הופך אדם משעמם לסביבתך כי אתה חי ונושם במשך כל היום את הסמינר הזה ומשחזר בראש איזו תנועה או מהלך אלגנטי שראית. הריח העולה מהאולמות הולך ומידרדר כי לכולם יש עוד חליפת אימון אבל עדיין המחיר ניכר בנחילי הזעה. הסמינר רק הסתיים ותנו לי קצת זמן להתאושש ולהתכונן ותביאו עוד אחד…

זהו אלן מוראס. אני ציפיתי לאיזה הרקולס בנוי לתלפיות עם קוביות אבל מאז שפגשתי את ריקרדו דה לה ריבה, אחד מהשמות הגדולים בג'ו-ג'יטסו בכל הזמנים שנראה כמו פקיד נחמד בבנק לא הופתעתי כשלאולם נכנס מישהו קצת נמוך ושמנמן, דומה טיפה לבודהה, לחץ לי את היד והציג עצמו כאלן מוֹרַאֶס.

AlanMoraesBJJSeminar_9415_110322

לפני שמישהו ישאל ויאמר "מה, עוד זוג משקפיים?!" – אלו הם משקפי האימון שלי (!) שמרופדות בסיליקון עם עדשות בלתי שבירות בעליל שנוספו לציוד אחרי ששברתי זוג אחד. אני לא יודע בקשר לסקס-אפיל שלהן אבל הן יעילות ובטוחות.

האימונים נערכו במתכונת פשוטה וברורה. אלן לוקח מישהו, אמיר בד"כ, ומדגים עליו טכניקה כמה פעמים עד שהעומדים מסביב מפסיקים לבקש עוד פעם (אם מתוך נימוס או מתוך הבנה או פשוט כי חושבים שהבינו). כל זוג מנסה את הטכניקה כשאלן מסתובב בין המתאמנים ומתקן אותם, מזיז רגל למקום הנכון, שם את היד בנקודה המדויקת או פשוט מתיישב עליך ומדגים.

AlanMoraesBJJSeminar_9118_110317

כשהוא ערך קרבות אימון עם אנשים (בתמונה זו אמיר שאינו קוטל קנים על הקרקע) פתאום רואים שהאיש התמים הזה זז במהירות של קוברה על ספידים וזורם מעל היריב שלו כמו מים על חלוקי נחל – בשקט וצמוד צמוד בלי להותיר שום רווח בינו לבין היריב. וכמו בספר הישן של יצחק לבנון – "על כל שאלה תשובה" בכל מצב שמביאים אותו (והוא נותן ליריבי האימון לנסות ולהגיע לכל מיני מצבים) יש לו תשובה והוא מסמן על הגוף הכנעה (נעילה על מפרק, חניקה) וממשיך. עכשיו מבינים איך היה אלוף ברזיל, אלוף אירופה ומקום שלישי באליפות העולם בג'ו-ג'יטסו

AlanMoraesBJJSeminar_9124_110317

חלק מהאימונים (במיוחד אימוני הבוקר) היו רגועים יותר עם מספר משתתפים נמוך שאז זה כמעט שיעור פרטי וחלק (בעיקר בסופשבוע) היו עמוסי משתתפים אבל עדיין כל אחד קיבל מנה קטנה של אלן

AlanMoraesBJJSeminar_9168_110318

יש משהו מרשים במזרון מלא מתאמנים

AlanMoraesBJJSeminar_9132_110318

אני נהניתי להתאמן. לא תמיד הצלחתי להבין טכניקה וכשהתקדמנו במורד השבוע ולפעמים הגענו לטכניקות מסובכות הדורשות גמישות יתרה לא תמיד הצלחתי, מה לעשות, מעולם לא הייתי גמיש ולמרות שהסבירו לי חזור והסבר שגמישות מתפתחת – אני עדיין הקרש שהייתי. עדיין מנסים הכול וחלק מהדברים נכנסים לארסנל התנועות וחלק אני זורק כי לעולם לא אצליח לפתל את הרגל ולהתהפך מעל הכתף בעודי אוחז ביד שמאל את המכנס הימני שלו. כמו זה למשל

AlanMoraesBJJSeminar_9431_110322

אני התאמנתי בלי לתת לעצמי שום הנחה (אבל כול רוב החמורים שצילמתי לא עצרו לצלם אותי בחזרה…)

AlanMoraesBJJSeminar_9408_110322

במורד השבוע נפתחנו, אני ואלן. זו לא בעיה כיון שמחוץ למזרון מדובר במישהו שרק רוצה לחגוג – לשחק בPlaystation כמה שיותר (ולפי הדיווח עסק בלנצח את כולם בPro Evolution Soccer). בשל העובדה שאמיר ורוב הקבוצה שלו הם ירושלמים ולכן הם ואלן הסתובבו והתהוללו בירושלים של פורים במסיבות למיניהם. אני חזרתי הביתה וצנחתי לילה כמו שק תפוחי אדמה רק כדי לקום מוקדם ולזנק לעוד אימון

AlanMoraesBJJSeminar_9418_110322

הסמינר הסתיים בשלום לבסוף. לאחר שנפרדתי מאלן והחבורה חזרתי הביתה ופשטתי בגועל את חליפת האימונים שתוך דקות הסתובבה כבר במכונת הכביסה.

היה קשה לחזור לשגרה, ליום עבודה רגיל ודחוס בלי איזה אימון בוקר או ערב או שניהם לקצוב את הזמן ולתת איזה תיבלון ליום. זר לא יבין זאת אבל היום שלמחרת נראה חיוור משהו, מעט תפל בטעמו.

לסיום – תמונת המחזור שנלקחה ביום שישי באולם הבית בנווה מונוסון. גם המאסטר נשלח לברזיל חזרה עם עותק ממוסגר של התמונה שאולי תלוי בדוג'ו שלו או לפחות מעל הסוני פלייסטיישן

AlanMoraesBJJSeminar_9271_110318

(לחצו כאן לגרסה הגדולה)

איך אומרים, הפרסום ברדיו עובד! – תעזבו לקרוא על זה ובואו להזיז ת'תחת – כל הפרטים כאן

פוסט זה פורסם בקטגוריה Sports, עם התגים , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

