דג לשבת ונחש למוצ"ש

היה זו שעת ערב במוצאי שבת. האורחים זה עתה עזבו וערימות הכלים התנוססו בכיור כשלפתע ניסר צלצול הטלפון את שאון שטיפת הכלים. על הקו היה ש'.

– "יש לי שני כרטיסים לדג נחש. הם עולים לבמה היום ב 23:00 בהאנגר 11 בנמל"

– "ומה עם…" הקשיתי?

– "היא חולה", חתך ש', "אתה בעניין?"

– "אני בא. תן לי רק לגמור את העניינים פה"

– "יפה, יאללה, נצא לדרך, הם עוד מעט עולים" פסק ש' וניתק. מאז ומעולם היה איש של מעש ומעט מילים.

אז במקום לסיים שבת גשומה בשלווה, יצאתי לאסוף את ש' ושמנו פעמינו ישירות לנמל. ש' תמיד מסדר עניינים וכך גם הפעם דילגנו על תורי הכרטיסים וניגשנו ישר לעלמה עם רשימות המוזמנים. כמובן שש' מוזמן ע"י הלהקה להופעה החגיגית (הוא מכיר את גיא מר – סולן וDJ). אבל הפעם אנחנו בלטנו בשטח, שני קשישים בקרב הנוער הפוחז. לנו לא בדקו תעודות כדי לקבל את סרט היד הנכסף שמאפשר לקנות אלכוהול בפנים (המאבטחים היו קשוחים ואפילו חבורת בנות יפות שלא הצליחו להוכיח את בגרותן נדחתה והן לא קיבלו סרטי יד אבל חיוך וחנחון קטן לגברבר עובר זיכה אותן בסרט היד שלו כך שהשיטה עובדת, רק לפעמים)

DagNahashTicket

הסיבה למסיבה – שני תקליטים דיסקים של הלהקה הירושלמית הגיעו לאלבום זהב (האלבומים "6" ו"בעזרת הג'אם"). שתי מסיבות נערכו, הראשונה ביום חמישי והשנייה במוצ"ש. ההאנגר היה מלא אבל גם בפנים הבליחו זקנים כמונו פה ושם…

ואז הדגים עלו לבמה. כראוי ללהקה בת 15 ו6 אלבומים, מהאבות המייסדים של ההיפ-הופ העברי ("הדג נחש עושים היפ-הופ ציוני", כפי שהם עצמם שרו) ומעמודי היסוד של הFאנק הישראלי, הבמה הייתה מכובדת – כל הלהקה על ששת חבריה עם תוספות וחטיבת נשיפה מעולה ומאחוריהם שלושה מסכי ענק שהיו חלק מההופעה – לכל שיר היו רקעי וידאו מצוינים שהעצימו את החוויה.

והם יצאו לדרך והגרוּב נשפך מהבמה, גלים גלים. ש' שמכיר את כל ששת האלבומים היטב, עמד ומלמל את המילים ואני פחות דג נחשיסט אבל כמעט כל שיר היה להיט אז זרמתי יפה. הפעם לא טרחתי להביא את הצלמניה עם כל האינסטרומנטים ולכן תאלצו להסתפק בתמונות מהסלולרי, כאחת הילדות שהניפו מדי עם איזה אייפון או בלאקברי

HadagNahash_2011-01-08_23-25-34_133

והחברים על הבמה נתנו בראש. לזכותם יאמר שהם שומרים על הקו שלהם – אמנם מוזיקה מלאת גרוב, היפ-הופ וקצת רגאי אבל המילים לא מתפשרות – מסרים פוליטיים נוקשים נגד הקפיטליזם החזירי (חליפות) ,נגד ניצול נשים (אין לי אף אחד שהוקדש לא' למחיאות הכפיים של הקהל), היחס לערבים וכמובן בשבחי הסטלנות… זה מרשים שהלהקה הגיעה למרכז הקונצנזוס מחד ומאידך שמרה על האמת שלה (כמו כל בוגר ריאליטי טלוויזיוני).

ההופעה הייתה נהדרת כשכל שיר מקפיץ עוד יותר עד שהגיע האורח הראשון. כיון שזו מסיבה הזמינו הלהקה אורחים. פורטיס נכנס וזכה לתשואות שאיימו להפיל את הבמה. הוא נתן דוגמא מעולה איך מרימים הופעה הלאה. פורטיס, יהודי בן 56, השפריץ אנרגיה יותר מכל הדגים והנחשים יחדיו (בסדר, אני משוחד קצת אבל הוא היה מעייף את השפן של אנרגייזר) והעיף את ההופעה. אורח שני היה רד אורבך, הסולן של רד-בֵּנְד

אני לא נוהג להתהדר בתמונות של אחרים, אבל כדי להסביר מי זה רד אורבך אני צריך תמונה:

(התמונה צולמה ע"י נמרוד סונדרס מאתר Flickr)

(Picture  by Nimrod Saunders from Flickr)

רד הוא בובה ענקית וגסת רוח. הוא מנהיג להקה, אמריקאי שמדבר ושר באנגלית. על שמו קרויה הלהקה. הוא כוכב רוק מזדקן שמסרב לוותר על המיתוס של סקס סמים ורוקנרול. הביוגרפיה שלו מציינת שהוא היה בישראל בשנות השישים ולאחר ההצלחה שנחל כאן עזב לארה"ב כדי לחזור לפני כמה שנים. יש לו ושני חבריו סדרת טלוויזיה מצוינת…

רד (שמופעל בכישרון רב ע"י ארי פפר שזז מאחוריו לבוש שחור כמו איזה נינג'ת רוקנרול) בירך את הלהקה ושר איתם את "נפרדנו כך" של אבנר גדסי ("…כל זאת היה אתמול / ונדמה שחלפה לה שנה … ") באנגלית ובעיבוד Fאנקי שכזה שהזרים אנרגיה חדשה לתוך הקהל (לקח לי שמה שניות להבין מה אני שומע). ואז רד נתן את אחד השוסים של הערב –  את "Killin' in the Name" של Rage against the machine. גם אני שאגתי את הפזמון, בגרון ניחר כשיש מספיק אנרגיה באולם כדי להאיר את כל רמת גן ואפילו מעבר לה.

HadagNahash_2011-01-08_23-53-22_949

הדגים המשיכו להרביץ בלהיטים ונדמה שלא ירדו לעולם. אני קיבלתי את כל מה שרציתי אבל ש' ציין בדאגה ש"חסרים עוד המון שירים!". הקהל לא הפסיק לקפוץ (אני הפסקתי מדי פעם, מה לעשות, זקן) ושיר רדף שיר. גם ההדרנים נמשכו ונטענו כשלהקת מרסדס בנד עלו (אני לא ממש מכיר את המוזיקה שלהם, רק את ההילה שלהם ושל הסולן שלהם גל תורן). חישוב קל מראה שהדגים משכו עוד 40 דקות בהדרנים…

ואז זה נגמר. שאנן סטריט, סולן הדג נחש בירך אותנו בלילה טוב ונפלטנו אני וש' אל הלילה הגשום של נמל תל אביב, לסדום ולעמורה של 1 לפנות בוקר בנמל. כשעשינו את דרכנו חזרה אל פרברנו השקט הסכמנו שזו הייתה הופעה לתפארת מדינת ישראל ואין על הדג נחש בכיף.

ומילה לסיכום – אני מודה לש' שהביאני עד הלום והפך ערב שקט לערב מקפיץ. אין על הופעה בהפתעה!

פוסט זה פורסם בקטגוריה Music, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

2 תגובות על דג לשבת ונחש למוצ"ש

  1. מאיה הגיב:

    סליחה ? ואתה לא מודה לחולה ?
    אגב, אתה רואה שאין צורך באטמי אזניים 🙂

להשאיר תגובה

